י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מסכת האיומים על עד המדינה

עמית סגל ממשיך לחשוף את מעללי המשטרה: "יודעים לרוקן אותך"

האם זה מה שיוביל לקריסתו של תיק 4000 הנחשב לעת עתה לתיק החזק ביותר נגד נתניהו, בו ישנה המלצה של היועמ"ש להגיש כתב אישום בגין שוחד | עמית סגל ממשיך לסדוק את אמינותו של עד המדינה עליו מבוסס התיק | וגם, "ראש הממשלה שלח אותי לאיים על בכירים בתקשורת"

עמית סגל ממשיך לחשוף את מעללי המשטרה: "יודעים לרוקן אותך"
איומי החוקרים על ניר חפץ צילום: צילום מסך ערוץ 12

לאחר שחשף את הסדקים בחקירתו של עד המדינה ניר חפץ, שמעיד על עצמו כי יש לו בעיות זיכרון, ולאורך החקירה הוא סותר את עצמו ומוסר גרסאות למקרים שכלל לא התרחשו, הפרשן הפוליטי של 'ערוץ 12' עמית סגל המשיך אמש (שלישי) לחשוף עוד במהדורה המרכזית, כי חוקריו של ניר חפץ הפעילו מסכת לחצים ואיומים על ניר חפץ באופן הבא: "זה כסף. אנחנו יודעים להתעסק בכסף. אנחנו יודעים לקחת אותך ולרוקן אותך מנכסיך".

החוקר אומר לחפץ: "אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר ולהחביא במהלך חייך אנחנו הפכנו את הפינה הזאת וגילינו את מה אתה החבאת. ולכל אותם מסתורים ודברים חבויים, אנחנו נגיש לך אותם. וכל סרט או דבר אפשרי שאתה מריץ לך בראש יהיה פה בחדר הזה".

עוד חשף סגל מדברי החוקר שמעיל לחץ כבד על עד המדינה בתיק 4000: "אני לא צוחק איתך ניר, ואני לא מרמה אותך. תזכור מה שאמרתי לך בשיחה שלנו. אלה דברים שעלולים להשפיע לא רק עליך".

מוקדם יותר אתמול התראיין סגל בתוכניתו של שרון גל ברדיו 'גלי ישראל' וסיפר על מה שהתחולל מאחורי הקלעים של פרסום התמלילים, כמו צו הפרסום שהוציאו לו מטעם משרד המשפטים ואמר בין הדברים למראיין: "אתה יודע שאני לא מהקונספרטיבים, אבל היו כאן דברים שלא התרחשו עד היום. הביאו ליועמ"ש תקציר חומרים, אבל כאלה שלא כוללים את הכל". 

האזינו לראיון המלא:

מאידך, בערוץ המתחרה - 'ערוץ 13' פרסם אמש כתב המשפט אביעד גליקמן כי לאחר שחתם על הסכם עד מדינה בתיק 4000, סיפק ניר חפץ לחוקריו מידע גם על שני התיקים האחרים, שאת המעורבים בהם הכיר היטב מעבודתו בלשכה ובמעון.

גליקמן חשף במהדורה המרכזית חלקים מחקירתו, בהם טוען חפץ כי ראש הממשלה שלח אותו לכאורה לאיים על בכירים בעולם התקשורת – ובמיוחד על אחד מהם, מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס.

"מה שהוא (נתניהו) אומר זה שאם נוני לא יתנהג, יפה שלדון (אדלסון) יציף", אמר חפץ בחקירתו. "זה סוג של איום מצד ראש הממשלה. (הכוונה) שיציף את המדינה בגיליונות עיתון. זה המסר, חד משמעי".

חפץ העביר לחוקרים הקלטות שבהן תיעד שיחות שלו משנת 2009 עם העד המרכזי בתיק 1000 – איל ההון ארנון מילצ'ן.

"אני אומר פה לארנון מילצ'ן שביבי שלח אותי עם מסר של איום. אבל אני לא הלכתי. מה אני אלך לאיים על נוני? השתגעתי? ידיעות פונה לתגובה אחרי שהתפרסם אייטם, הבית סוער, קוראים לי לשם. במקרה הזה הוא רצה שאני אלך ואעביר מסר מהם", כך חפץ.

חוקר: "איזה מסר?".

חפץ: "עשרות פעמים הוא ביקש ממני להתקשר לנוני, אבל גם לאלי עזור, לאבי ניר, לכל מיני בעלים של כלי תקשורת ולהעביר להם שלא כדאי להם להתעסק אתו. הוא היה אומר משפטים כמו 'נוני לא מבין שבשביל שלדון זה שום דבר להציף את המדינה במיליון, מיליון וחצי עותקים'. שרה היתה מדברת עם מירי (אדלסון) ומספרת מה נוני מעולל להם, ומבקשת ש"ישראל היום" יכה בחזרה".

לטענתו של חפץ, נתניהו לא הסתפק באיומים כלכליים – וטען שביכולתו להביא לפרסום תחקירים אישיים מביכים על מוזס.

חפץ טען בחקירתו: "הם דיברו איתי על תכנים, לעשות תחקירים על נוני, קו מערכתי נגד נוני אישית. ארנון (מילצ'ן) מספר שביבי אמר לו שיש לו חומרים על נוני, על דברים לא כשרים ובעייתיים שעשה נוני. שהוא ביבי יחשוף אותם ב"ישראל היום". הוא אמר שיש לו תיק על נוני. הרבה מאוד פעמים הוא היה אומר לי: 'אתה יכול להגיד לו שהוא לא מבין עם מי יש לו עסק'. הוא שלח אותי לאיים עליו בוודאות".

באשר לחשיפתו של עמית סגל, הגיבו אמש במשטרה ומסרו הבהרה: "משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור" נמסר בהודעת המשטרה שפורסמה הערב (שלישי) לכלי התקשורת. "כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו שבים ומדגישים, תיק החקירה המדובר נוהל על ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ראש להב 433 וראש אח"מ".

באשר לפרסומים השונים, ובעיקר החשיפה של עמית סגל והמשך הפרסום שלו אמש לפיו, החלטתו של ניר חפץ להעביר לחוקרים את המידע המפליל נגד ראש הממשלה נתניהו, נעשתה אחרי שהופעלו עליו אמצעים פסולים, כלכליים ואישיים, מגיבים במשטרה "אין בכוונתנו להתייחס לחלקי המידע המפורסמים בתקשורת באופן היוצר עיוות מוחלט של המציאות, אולם נציין כי כלל פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה".

במשטרה הוסיפו כי "למעלה מן הצורך, נציין כי זימון עדים ונחקרים מבוצע רק לצורכי חקירה, והכל בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות. כל טענה אחרת בהקשר זה הרי שהיא שגויה מיסודה" לשון ההודעה.

ניר חפץ עמית סגל שרון גל תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד