י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההורים בתביעת ענק

בגלל מחדלי הרופאים הילדה תתקשה ללדת

הוריה של ילדה בת 8 תובעים את בית החולים קפלן בעקבות מה שהן מכנים רשלנות רפואית. בתם שהגיעה לבית החולים בגיל 3.5 עם כאבי בטן ותופעות לוואי חמורות, אלא שבביה"ח לא זיהו עד כמה חמור הדבר ועקב הנזקים שנגרמו לה בהמשך היא תתקשה ללדת בעתיד 

בגלל מחדלי הרופאים הילדה תתקשה ללדת
בדיקת צילום רנטגן. אילוסטרציה צילום: pexels

תביעה משפטית שהוגשה נגד בית החולים קפלן ברחובות, חושפת מחדלים שבוצעו לכאורה במהלך טיפול בפעוטה. המחיר: היא תתקשה ללדת.

הפרשה החלה לפני כחמש שנים כאשר הילדה הייתה בת 3.5. היא סבלה מכאבי בטן, ורופאת המשפחה הפנתה אותה למוקד לרפואה דחופה. "בדקו אותה, אמרו שמדובר בווירוס חולף ושחררו אותנו" סיפרה האם. בשבוע שלאחר מכן המשיכה הילדה להתפתל מכאבים ואז הפנתה רופאת המשפחה את הפעוטה למיון בבית החולים קפלן.

ממסמכים רפואיים שצורפו לתביעה עולה שהילדה סבלה מחום, מהקאות ומשלשולים וכי בבדיקות שעברה התגלו ממצאים שהדליקו נורות אדומות: רמה חריגה של טסיות דם לבנות וזיהום בשתן. למרות זאת שוחררה הפעוטה הביתה. "ביקשתי שיעשו לפחות אולטרסאונד אבל הם הסתפקו ברישום אנטיביוטיקה, בבית הילדה שילשלה בלי הפסקה".

אחרי כמה ימים פנתה איתה אמה לבית החולים לילדים שניידר. בבדיקות התברר שהפעוטה על סף קריסת מערכות, והיא הובהלה לניתוח. במהלכו התברר שהיא סבלה תקופה ארוכה מדלקת בתוספתן וכי בעקבות כך הוא התפוצץ בבטנה, כנראה כמה שעות קודם להגעתה. הרופאים הסירו את התוספתן, והילדה נדרשה לאחר מכן לאשפוז של חודש וחצי בשל זיהומים בבטן.

באמצעות עו"ד גלית קרנר, בעלת משרד עורכי דין ג. קרנר ושות', המתמחה ברשלנות רפואית, הגישה האם תביעה נגד בית החולים קפלן על סך 2.5 מיליון שקל. נטען בה שרופאיו לא ערכו את הבדיקות הנדרשות, ובשל כך הידרדר מצב הילדה.

במהלך הגשת התביעה, כשהוציאה האם את מסמכי האשפוז משניידר, נחתה עליה מכה נוספת: מהמסמכים עלה שבמהלך הניתוח להסרת התוספתן הסירו הרופאים גם את השחלה הימנית של בתה, וזאת בשל נזק בלתי הפיך שנגרם לה עקב הזיהום מפיצוץ התוספתן. האם טוענת שאיש לא עידכן אותה שהשחלה הוסרה. "כשזה נודע לי התמוטטתי. בגלל מחדלי הרופאים בקפלן בתי תתקשה בעתיד ללדת".

היא החליטה לא לתבוע את בית החולים שניידר, אלא רק את קפלן, בנימוק שלו היו מאבחנים שם בזמן את בעיית התוספתן, לא הייתה בתה מאבדת את השחלה. "הרופאים שבדקו את בתי לאורך כל הדרך היו יכולים למנוע את הנזק".

עו"ד קרנר אומרת בתגובה לתביעה: "מדובר בשרשרת מחדלים שנעשו במהלך אבחון וטיפול שגוי, ומאוחר תוך התעלמות מממצאים קליניים והתנהלות בניגוד לפרקטיקה המקובלת".

מקפלן נמסר: "תגובתנו תימסר כמתבקש בערכאות המשפטיות".

תביעת פיצויים בית חולים קפלן מחדל רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד