י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסופר החרדי בטור זועם

חיים ולדר: "נתניהו ומשפחתו סופגים אלימות במשך שנים"

בנימין נתניהו מותקף קשות במשך שנים, בצורה אכזרית ונוראה. דמו ודם משפחתו נשפך כמים, ידיו רגליו וגופו המעונה, מוחזקים על ידי אנשים כוחניים חסרי רחמים שלא נותנים לו אפילו את הדבר הפשוט ביותר: להגן על עצמו • הפובליציסט החרדי חיים ולדר נזכר באירוע אלים מילדותו וחש כי גם כלפי נתניהו נוהגים בצורה דומה 

חיים ולדר: "נתניהו ומשפחתו סופגים אלימות במשך שנים"
קריקטורה מתוך טורו של ולדר צילום: מ. וינרב

1.

זיכרון ילדות ישן:

כילד חיפאי בשכונת הדר הכרמל בחיפה, זכיתי כמו רבים מחבריי לחטוף פה ושם מכות, מילדים ונערים שלמדו בבית הספר החילוני "גאולה" (היום בית ספר חרדי). למה הרביצו? ככה, כי הייתה לנו כיפה על הראש. וכי לא היו הרבה חרדים בחיפה, ולא היה באמת מי שיגן עלינו. אבל הזיכרון הכי חזק שלי הוא דווקא מאירוע של מכות בינם לבין עצמם. היה שם נער, כבן 14, שאחריו רדפה חבורת נערים. הם הצליחו להשיג אותו, הקיפו אותו מכל עבר, ואז ארבעה מהם החזיקו את ידיו מאחורי גבו בחוזקה ועוד שניים היכו אותו באגרופים. זה היה מחזה נורא. נער חוטף אגרופים בפנים ובבטן, לא סתם אגרופים, בלי רחמים, בכל הכוח, והוא נטול הגנה לחלוטין. לא רק שהוא לא יכול להתקיף בחזרה, הוא אפילו לא יכול להגן על עצמו, כי ידיו מרותקות על ידי כמה נערים בריונים. אני זוכר שעמדנו שם וצעקנו, "תפסיקו, תעזבו אותו". אך רק אחרי דקות ארוכות שנדמו כנצח, הגיע אדם צעיר וחסון והחל לצעוק עליהם ולרוץ לעברם והם נסו, מותירים את הנער שוכב על הקרקע ומדמם. השבוע משום מה נזכרתי בסיפור הזה, רק שאת מקומו של הנער חסר ההגנה המותקף באכזריות בלי יכולת להגן על עצמו תפס במחשבתי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

2.

זה קורה כבר עשרים שנה ברציפות, אבל בשנתיים האחרונות, האיש הזה אשתו וילדיו חוטפים אלפי מכות, שכל אחת מהן הייתה מפילה את רוב אזרחי המדינה על הקרשים. כל ערוצי התקשורת הכתובה, החזותית, האלקטרונית והמשודרת, מקדישים מדי יום עמודים שלמים כדי להשמיץ אותו, ללעוג לו, להמציא עליו השמצות, להציג את רעייתו ואת ילדיו כמשוגעים ואותו עצמו כאיש מושחת ומסוכן. במשך השנים רדפו לא רק אותו אלא את כל מי שעבד אתו וכל מי שהיה חבר שלו או של משפחתו, ויצרו מצב שאנשים לא רוצים להתקרב אליהם מחשש שייפגעו. בודדו אותם, הותירו אותם לבד להתמודד עם גורלם. ובשנתיים האחרונות כשראו שהשמצות לא מצליחות לעבוד (ותאמינו לי שאין לי מושג איך הם שרדו את זה), הם החלו עם החקירות הפליליות. מכיוון שמדובר באדם שהוא ישר יחסית לפוליטיקאים באופן קיצוני (גם אם נהנתן), העסיקו מאות חוקרים לחקור בזכוכית מגדלת דברים של מה בכך, סיגרים וחמגשיות ושיחות כאלה או אחרות עם עיתונאים ובנו 4000 תיקים שעלו למדינה מאות מיליוני שקלים. תחשבו על האימה, הפחד, הדאגה, שעברו על ראש הממשלה ומשפחתו שיודעים היטב את מה שכל המדינה יודעת, שיש מנגנון ענק, מושחת, אכזרי ומסוכן שרוצה רק דבר אחד – לשים אותו בכלא ולהרוס אותו עד היסוד.

3.

אבל הדבר החמור ביותר (ולא יאומן שיש דברים חמורים ממה שתיארתי), זה קשירת הידיים שלו לאחור. מולו הושיבו מאות חוקרים שעזבו את כל הפשעים במדינה והתמקדו בשאלה אם אבא של שרה נתניהו טעם מהחמגשית או לא, ולברר מדוע העז לבקש מעיתונאים שלא יפגעו בו ובמשפחתו ולשכנע אותם שיורידו את העוינות ממאה אחוז לשבעים אחוז (אמיתי). ובכן, החוקרים הללו והאמצעים שעמדו לרשותם היו בלתי מוגבלים. האזנה לכל מי שהם רוצים, מעקבים, מעצרים, פרקליטים שיתרגמו כל דבר לפשע חמור. אבל לנתניהו לא נתנו את האפשרות הזו. הוא לא יכול לחקור את הפרקליטות ומניעיה, כפי שחוקרים אותו. הוא לא יכול לתקוף את עדי המדינה שאולצו לתקוף אותו, הוא לא יכול להאזין לשיחות בין שי ניצן לליאת בן ארי, הוא לא יכול לעצור עובדי פרקליטות שיודעים דבר או שניים ולאיים עליהם שאם לא יספרו מה שהם יודעים על שי ניצן וליאת בן ארי אזי יושיבו אותם ואת ילדיהם בכלא ועוד איומים קשים ונוראיים כפי שאיימו על עדי המדינה כנגדו. ומה שחמור עוד יותר מזה שאינו יכול להתקיף אותם הוא, שהוא גם לא יכול להגן על עצמו. תחילה הם עצרו את עורך הדין שלו ואיש אמונו דוד שימרון. עצרו את היועצים הכי נאמנים לו: ארי הרו, שלמה פילבר, ניר חפץ, ומלבד זה שהם בעצם הותירו אותו ללא יועצים ועורכי דין הם גם איימו עליהם קשות והפכו אותם לעדי מדינה נגדו. הדרך שהם עשו זאת נחשפה בדרכם לגייס עד מדינה רביעי, שאול אלוביץ', באיומים קשים ונוראים, עד כי לא ברור כיצד לא נענה לאיומיהם.

4.
אני כותב את הדברים ודמעות עולות בעיני, מפני שההתנהגות האכזרית נגד נתניהו מחזירה אותי לזכרון הילדות ההוא, ומזכירה לי את מבטו המבועת של הנער חסר האונים, עת שנערים אכזריים תקפו אותו והלמו בפניו ובבטנו והוא לא יכול היה להתקיף אותם בחזרה ואפילו לא לגונן על עצמו. כי כמה נערים החזיקו את ידיו מאחורי גופו. זהו בדיוק המצב בו נמצא ראש הממשלה בנימין נתניהו. מותקף קשות במשך שנים, בצורה אכזרית ונוראה, דמו ודם משפחתו נשפך כמים, וידיו רגליו וגופו המעונה מוחזקים על ידי אנשים כוחניים חסרי רחמים שלא נותנים לו אפילו את הדבר הפשוט ביותר: להגן על עצמו.
אה, וכמעט שכחתי: מול מאות מיליוני השקלים שהוציאו כדי לגלות שלא מצאו עליו כלום חוץ מזוטי דברים, ביקש נתניהו האומלל לשכור לעצמו עורכי דין מהשורה הראשונה, לשם כך ביקש לגייס כמה מיליונים בודדים מול מאות מיליוני השקלים שהוציאו מרכוש המדינה כדי לפגוע בו.
מה נראה לכם? נתנו לו? תשכחו מזה! נאסר על נתניהו לגייס מימון להגן על עצמו. הוא צריך להוציא מכיסו את כל הסכום ובל תשכחו שהוא משתכר כמחצית מהאיש שרודף אותו שי ניצן ומראש המערכת שמנצחת על הכל השופטת חיות. כן. זו האמת. ראש הממשלה שנבחר על ידי מיליוני אזרחים מקבל משכורת שהיא כמחצית מראש התביעה ומנשיאת בית המשפט העליון. זה לא רק משכורת. זה כסף רעיוני. אם המדינה משלמת לך יותר, זה אומר שאתה בעל הכוח. אתה בעל השליטה. אבל עזבו המשכורת, איזה כוח, איזו עוצמה. הם יכולים להפעיל מערכת בעלות של מאות מיליוני שקלים שכל מטרתה להושיב את ראש הממשלה הנבחר בכלא, והוא לא יכול לעשות להם דבר.

5.
כשאני אומר "לא יכול לעשות להם דבר", זה אומר שיש כאן מערכת שהיא בלתי מפוקחת. כל ניסיון ליחידה מעין "יחידה לחקירת שופטים/פרקליטים", נפל בעודו באיבו, וכל ניסיון לחקור פרשיות כמו זו של רות דוד מפרקליטות תל אביב שתפרה תיקים והעלימה תיקים, או ליאת בן ארי שעל פי פרסומיו של העיתונאי אלי ציפורי חתמה על תצהיר שקרי בעליל, ובכן הדברים כלל לא נחקרו, וכמעט לא פורסמו, והעיתונאי הוותיק אלי ציפורי שפרסם את הדברים, נזרק מעבודתו בעיתון "גלובס" אחרי 30 שנות עבודה כתחקירן אמיץ ללא משוא פנים, רק כי העז להגן על נתניהו ולבקר את הפרקליטות.
עצם העובדה שבמשך 70 שנה אין שופט אחד או עובד פרקליטות אחד שהועמד לדין או בכלל נחקר מלמדת שיש כאן מערכת חסינה, ללא שום פיקוח, שיכולה לעשות כל העולה על דעתה ושום דבר לא יאונה לאנשיה, וזאת מול מערכת שנבחרה על ידי אזרחי המדינה על מנת למשול, אך במציאות פועלת על פי הוראות מדויקות של גורמי המשפט והפרקליטות.

6
ולסיום: ציטוטים נבחרים מדברים שהטיח יאיר נתניהו בחקירתו. הייתי חותם עליהם. כל מילה.
"בושה וחרפה לכם. אם היה חיפוש של צדק, לא הייתם חוקרים אותי באזהרה, אלא את 40 חברי הכנסת שחתמו על חוק 'ישראל היום' וקיבלו בתמורה סיקור מלטף... את ג'מאל זחאלקה שבנה ומתגורר בבית לא חוקי, אתם לא חוקרים ואת רות דוד אתם מכירים, אתם מטאטאים מתחת לשטיח. זהו ציד מכשפות ושפיכות דמים. שטאזי, גסטפו, מדינת משטרה, יותר גרועים ממאפיה, כי אפילו במאפיה לא מערבים נשים וילדים, בושה וחרפה".
"...אנחנו לא סומכים על אף אחד חוץ מהמשפחה שלנו והכלבה שלנו שנפטרה. זה האנשים היחידים שאנחנו סומכים עליהם".
"...בושה וחרפה למשטרת ישראל שחוקרים אותי. גועל נפש. רק בגלל שאני הילד שלו אתם חוקרים אותי, בגלל שמשטרת ישראל - שטאזי – הזרוע הקבלנית של השמאל לביצוע הפיכה שלטונית. אני נחקר כדי להטריף את ההורים שלי, אתם יודעים שאצל כל הורה הילד זה הדבר הכי רגיש אצלו".

7.
הדרך היחידה לעצור את הטירוף השמאלני הזה ואת ההפיכה השלטונית שמתרחשת נגד עינינו, הוא שני מיליון בני אדם שיצאו לרחובות להפגין ולמחות ולא יחזרו הביתה עד שהשלטון יוחזר לידי הבוחרים והנבחרים, ומערכת המשפט תעשה את מה שהיא צריכה לעשות, ולא להיות שלוחה של השמאל הקיצוני.

חיים ולדר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד