י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטיל פצצה מתקתקת

עמית סגל אחד גדול מול כל השמאל // דעה

מול עדר של בכירי עיתונאי המשפט בכלל הערוצים הגדולים, ניצב לו עיתונאי אחד, שבאומץ רב ומול מערכת ענפה ומשומנת היטב - עושה בית ספר לכולם • טור דעה מאת יוסי אסולין

עמית סגל אחד גדול מול כל השמאל // דעה
עמית סגל ואמנון אברומוביץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

משהו גדול מאוד קרה השבוע על המסך. קשר השתיקה המסוכן וארוך השנים של התקשורת, נשבר באחת. היה זה העיתונאי עמית סגל שהטיל את הפצצה המתקתקת מעל ראשיהם של אנשי הפרקליטות, חוקרי המשטרה ודובריהם בתקשורת.

מזה חודשים ארוכים שעיתונאים בכירים מביאים מידי ערב ובפריים-טיים תמלילים של חלקי עדויות מתוככי חדרי החקירות. עדויות שממסוגרות בשיטתיות בצורה כזו שיטיבו עם הצד של מערכת אכיפת החוק, יהללו, יקלסו וישבחו את אומץ לבם של מנדלבליט פינת ניצן בואכה ליאת בן ארי; ומנגד, יהוו כר פורה לביקורת נוקבת, ארסית, משתלחת וחסרת תקדים על הצד שכנגד, הלא הוא נתניהו; שנוא נפשם מאז ומקדם.

ואז, מול עיניהם המשתאות של עדר בכירי עיתונאי המשפט בישראל - שנמנעו במכוון מלפרסם את חלקי העדויות הללו - ניצב לו עיתונאי אחד, שבאומץ רב ומול מערכת ענפה ומשומנת היטב עשה בית ספר לכולם, ואישש בדיעבד את מה שכולם פחדו ממנו – במערכת אכיפת החוק אכן מתנהלים בעבריינות ומשתמשים באיומים מאפיוזיים כדי להפליל את המטרה שסומנה מראש.

התגובה של הפרקליטות לפצצה שהטיל סגל במהדורה המרכזית, פצצה שהייתה אמורה להתפוצץ מזמן – מבהילה לא פחות. מדובר בשיטות "לגיטימיות" ובתרגיל חקירתי מוצדק, הם טענו בהיתממות לאחר הסערה שחוללו הדברים. אכן מנקודת מבטם הצרה והמנותקת, כל הדרכים כשרות ו"לגיטימיות" כדי להפיל את נתניהו. גם אם מדובר בשיטות חקירה הנהוגות רק עם ארכי-טרוריסטים בחדרי החקירות של השב"כ. מה שנקרא - מהמקפצה.

אבל קצת יותר ברצינות: סימני השאלה שעולים פה מדאיגים מאוד. אם לשיטת הפרקליטות מדובר בסה"כ בצעדים לגיטימיים, מדוע הם טרחו להחביא אות אותן עדויות בין ערמות המסמכים, כפי שחשף עמית סגל ולא הציגו אותן באופן גלוי? מדוע במשטרה מיהרו להוציא צו איסור פרסום ומנעו מסגל לפרסם מידע הנוגע להליך חריג שבוצע במהלך החקירה של חפץ במשטרה, שאף הוביל את חפץ לחתום על הסכם עד מדינה? עד כמה מנדלבליט וניצן חושבים שהציבור מטומטם? ועל הקייס הרעוע הזה בונים את התיק הכי כבד לנתניהו ומבקשים להאשים אותו בשוחד?

על הדרך קיבלנו השבוע מבוא להיגיון של מערכת אכיפת החוק בישראל: מעשה קונדס בדמות שליחת רכב עם רמקולים לפילבר – הטרדה והדחה של עד מדינה, והחרמת מכשירי הפלאפון של כל יועצי נתניהו. שימוש בשיטות סיציליאניות אלימות כדי להוציא עדויות שיחזקו את התיק נגד נתניהו – לגיטמי. מדהים.

אין ספק שכאשר חומת השתיקה תיפול - וכבר רואים סדקים בדמות עדויות אמיצות מתוך הפרקליטות - אנחנו צפויים להצטמרר בעדויות ובתמלילים מזעזעים נוספים מתוך התופת. ובינתיים, שאפו לעמית סגל שהצליח להוציא מאיזון את כל גורמי אכיפת החוק על כל שלוחותיהם, וזאת למרות שבערוץ החדשות שבו הוא עובד דחפו את הכתבה שלו, ככל הנראה לא בשוגג, למטה ברשימה. אך האמת זעקה את שלה.

והערה לסיום: פתאום כל העיתונאים שהטיפו על חשיבות ההדלפות למערכת העיתונאית הפכו את עורם וזעמו כיצד זה שעמית סגל מביא תמלילים כה אינטימיים. פתאום היועמ"ש ופרקליט המדינה, שמידי ערב מספקים שלל חומרים לתקשורת, מלינים על כמה זה חמור שהדברים "מתנהלים בתקשורת". צביעות מרתיחה.

לכל הטורים של יוסי אסולין

עמית סגל בנימין נתניהו שי ניצן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד