י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"פעילות דיסקרטית"

התחזה לנציג הרב כדי לבלוש אחר חרדים ברשת

"במסגרת השליחות שלי, אני מאתר תושבי העיר שנפלו ל"ע לשימוש בטלגרם לצורך צפייה בתכנים לא ראויים" • כך פועל ברשת אדם שמציג עצמו כנציגו של רב העיר מודיעין עילית • וכיצד הגיבו בלשכתו של הרב?

התחזה לנציג הרב כדי לבלוש אחר חרדים ברשת
חוקר בלש בפעולה צילום: pixabay

בימים האחרונים הופצו ברשת צילומי מסך בהם נראה לכאורה, כי רב העיר מודיעין עילית מינה אדם מטעמו כדי שזה יבצע עבורו עבודת 'בילוש' אחר תושבי העיר המשתמשים במכשירי טלפון חכמים, עם אפליקציות למסרים מיידיים הנפוצים - וואטסאפ וטלגרם.

בשלב זה לא ברור האם מדובר באדם המשתמש בשמו של הרב קסלר על מנת לבלוש אחר חבריו לרשת, או שמדובר במתיחה שנועדה להשחיר את פניו של הרב. על כל פנים, על פי מה שנראה מהכתוב בהודעה, אותו אדם מזדהה כשליחו של הרב ומבקש מהמכותבים לעזוב ולהתרחק מפגעי הטכנולוגיה, בתמורה לכך ששמם יוכנס לגדולי הדור.

"אני אחראי דיגיטל מטעם לשכת הרב מודיעין עילית, הרב קסלר", כך נפתחת ההודעה, שכאמור טרם ברור האם מדובר במתחזה או בכלל במתיחה - אולם בכל מקרה היא מסעירה את הרשת.

"במסגרת השליחות שלי, אני מאתר תושבי העיר שנפלו ל"ע לשימוש בטלגרם לצורך צפייה בתכנים לא ראויים, ומדרבן אותם להתנתק מהטומאה באמצעים העומדים לרשותי", נכתב בהודעה. כפי שניתן להבחין, צילום המסך בוצע ממכשירו של המשגיח הבולש, ולא מתוך מכשירו של המושגח, כך שזה כבר מעלה תמיהה מה מטרתו בהפצת הצילום.

בהודעה נכתב כי "השליחות שלי היא שלא על מנת לקבל פרס אלא אך ורק לשם שמיים. כמו כן הפעילות היא דיסקרטית לחלוטין ואיני מעביר לאיש שמות של אברכים שהתנתקו בס"ד".

מה מטרת פנייתו?, "הבחנתי שאתה משתתף במספר קבוצות של סרטים ר"ל" הוא כותב, ומוסיף: "אשמח לראות אותך עוזב את הקבוצות הללו במהרה, ואני אדאג ששמך יכנס לברכה אצל גדולי הדור".

בצילום מסך נוסף, שצולם מתוך אפליקציית וואטסאפ, שם זה כבר צולם על ידי ה'מושגח', נכתב, "תפקידי לגלות אנשים שנפלו חלילה ויש להם מכשירים לא כשרים. אני יכול לעזור לך להתנתק מהטומאה", ומציע שוב להכניס את שמו לגדולי ישראל "לברכה והצלחה".

כתב 'בחדרי חרדים' פנה ללשכת הרב קסלר, על מנת לברר מי הוא אותו אדם שאינו מזדהה בשם, והאם הוא פועל מטעם הרב. "אחראי דיגיטל?" שאל המזכיר, "אין תפקיד מוגדר עם שם זה, אם כי יש העוסקים בענייני פגעי הטכנולוגיה והאינטרנט".

מזכיר הרב, צבי קורלנסקי, אמר ל'בחדרי חרדים', כי אם ההודעה שנשלחה אינה חתומה בשם - זה לא מטעם הרב. "אנחנו לא מתביישים בשמות שלנו ובדעות של הרב. כל הודעה שיוצאת מטעם המרא דאתרא, חתומה בשם מלא".

בסיום השיחה הוסיף והבהיר: "אם יש משהו שיוצא בשם הרב או מטעמו - יש מי שחתום על כך. אם פנו בלי שם - זה לא מטעמינו".

הרב מאיר קסלר בילוש פגעי הטכנולוגיה גלישה ברשת טלגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד