י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מכרו אותנו

אישום: שלושה עובדי טוויטר ריגלו למען הסעודים

שלושה מבכירי העובדים בחברת טוויטר הואשמו בכך שחדרו לפרטיות המשתמשים והפיצו מידע פרטי עליהם לסעודיה, אחד מהם מואשם בזיוף חשבונית לשיבוש חקירת ה-FBI

אישום: שלושה עובדי טוויטר ריגלו למען הסעודים
טוויטר צילום: pixabay

משרד המשפטים האמריקאי האשים שלושה עובדי טוויטר לשעבר בריגול למען סעודיה, מה שמעורר חשש ביכולתה של רשת טוויטר להגן על המידע הפרטי של המשתמשים שלה.

ההאשמות נגדם נחשפו אתמול (רביעי) בסן פרנסיסקו, ודווחו יום לאחר מעצרו של אחד מעובדי הטוויטר לשעבר, אחמד אבואמו, אזרח אמריקני שלכאורה ריגל אחר חשבונותיהם של שלושה משתמשים - כולל אחד שפוסטים שלו דנו בפעילות של המנהיגות הסעודית - מטעם הממשלה בריאד.

אבואמו מואשם גם בזיוף חשבונית לשיבוש חקירת ה-FBI.

העובד השני לשעבר בטוויטר - עלי אלזברה, אזרח סעודי, הואשם בגישה למידע האישי של יותר מ-6,000 חשבונות טוויטר בשנת 2015 מטעם סעודיה. אחד מאותן חשבונות היה שייך לצייצן בולט, עומר עבדול-עזיז, שבהמשך התקרב לג'מאל אחמד ח'אשוקג'י, הסעודי שהיה בעל טור ב'וושינגטון פוסט' ונרצח על ידי סוכנים סעודים בשנה שעברה בטורקיה.

התובעים אמרו כי אדם שלישי, אזרח סעודי אחמד אלמוטאירי, פעל כמתווך בין גורמים סעודים לעובדי הטוויטר. הוא מואשם גם בריגול. אלזברה ואלמוטאירי לא נמצאים בארצות הברית, הם בסעודיה. אנליסטים אמרו כי זו הפעם הראשונה שהתובעים הפדרליים מאשימים בפומבי את הסעודים בריגול בארצות הברית.

"התלונה היא נגד הסוכנים הסעודים שנכנסו למערכות הפנימיות של טוויטר, בשביל מידע אישי על מבקרי המשטר בסעודיה ואלפי משתמשים אחרים בטוויטר". כך אמר התובע הכללי של ארה"ב דיוויד אנדרסון. "לא נאפשר לחברות אמריקאיות או לטכנולוגיה אמריקאית להפוך לכלי פגיעה בזרים בניגוד לחוק בארה"ב".

טוויטר כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד