י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדקה ה-90

עובדי המפעל בירוחם לא הולכים הביתה; המפעל לא ייסגר

מספר חודשים אחרי שהנהלת מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם הודיעה על סגירת שערי המפעל ב-31 לדצמבר בשל ההפסדים הכבדים, מהלך שהיה מוביל לפיטורי כל עובדי המפעל, הושג מהלך דרמטי להצלת מקום העבודה. הבוקר הודיעה ההסתדרות הלאומית על חתימת הסכם קיבוצי חדש בשיתוף הנהלת המפעל ו-ועד העובדים החדש

 עובדי המפעל בירוחם לא הולכים הביתה; המפעל לא ייסגר
מפעל בירוחם. אילוסטרציה צילום: Moshe Shai/FLASh90

במהלך היערכות המפעל לסגירתו הסופית ולאחר שצומצם הייצור והיקף כוח האדם במפעל, הושגה פרצת דרך אותה יזמה ההסתדרות הלאומית.

לאחר הודעת הסגירה, נוצר נתק מוחלט בין ההנהלה לבין ועד העובדים הקודם, המפעל התקדם בהיערכות לסגירתו כולל העתקת פס היצור למפעלים מקבילים, הוצאת ציוד הכרחי מהמקום ופיטורי מנהלים.

לאור התנהלות ועד העובדים הקודם במהלך המשבר, הדיחה ההסתדרות הלאומית את הוועד הקודם. עובדי המפעל קיימו כינוס מיוחד ובחרו ועד עובדים חדש אשר הבין כי אם ברצונם להציל את מקום עבודתם, יש לשנות כיוון וגישה אל מול ההנהלה ולקחת אחריות ושותפות להצלת המפעל. לאור השינוי הדרמטי שזיהו בעלי המפעל והרתמות העובדים בצורה יוצאת דופן לטובת המשך קיומו של המקום, הסכימו בהנהלה לבחון הצעה שהוגשה להם על ידי הוועד וההסתדרות הלאומית במטרה להמשיך ולקיים את המפעל במתכונת ובתנאים אחרים. ההנהלה מבינה את המשמעות הגדול וההשפעה שיש למפעל על המצב החברתי-כלכלי באזור.

הוועד החדש בליווי ההסתדרות הלאומית החלו במשא ומתן ודיאלוג מחודש שהניב תוצאות לאחר עבודה משותפת. הבוקר נחתם הסכם קיבוצי חדש אשר יבטיח את המשך קיומו של המפעל ואת המשך העסקתם של העובדים בפריפריה במתכונת חדשה. כחלק מהמאמץ המשותף להצלת מקום עבודתם, הסכימו העובדים לוויתורים שלא ינוכו משכרם אלא יתבטאו בקיצוץ בהטבות והדבר בא תוך רצון של העובדים והתחשבות מצידם כדי להבטיח את קיומו של המפעל תוך הבטחת מקום עבודתם לזמן ממושך. גילויי רצון טוב מצד העובדים והתגייסותם, מייצרים תנאים כלכליים טובים יותר שיש בהם, לצד פעילויות עידוד נוספות מצד הממשלה והרשות המקומית, לשפר את כושר ההתמודדות של המפעל בתנאי התחרות הגוברים והולכים.
ההסכם הקיבוצי שנחתם בין הסתדרות לאומית לבין מפעל אמיליה קוסמטיקס מותנה באישור חברת האם

אודי מנור, מנהל חטיבת ארגונים יציגים בהסתדרות הלאומית אמר בסיפוק: "אנחנו שמחים שלאחר הודעת הדירקטוריון על סגירת המפעל, הצלחנו ברגע האחרון למנוע את פיטוריהם של העובדים והמקום ימשיך להתקיים ולהוות מקור פרנסה בפריפריה".

יגאל חזוט, יושב ראש ועד העובדים במפעל, מרוצה מההחלטה: "ברור לכל שמצב התעסוקה בירוחם בכי רע ושאין לנו לאן ללכת ולהביא פרנסה הביתה. אני שמח שההנהלה נכנסה איתנו למשא ומתן שהצליח בסופו של דבר, וכל זאת על מנת לשמור על מקום עבודתנו. הסכמנו לוותר ונרתמנו לטובת המפעל ואנו מקווים שנעלה יחד על דרך המלך".

ירוחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד