י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נהגים נוטלים סיכונים בלתי סבירים"

יצא ברמזור אדום: הוחמר עונשו של נהג שהרג 3 אנשים בתאונה

בית משפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשו של נאשם שהורשע בהריגתם של שלושה בני אדם שנסעו יחד עמו ברכבו, לאחר שיצא לתוך צומת באור אדום ואוטובוס התנגש בו | ביהמ"ש נימק: "ענישה מחמירה ומרתיעה בגין עבירות תעבורה המביאות לגדיעתם של חיי אדם בטרם עת"

יצא ברמזור אדום: הוחמר עונשו של נהג שהרג 3 אנשים בתאונה
אמבולנס ומסוק של מד"א צילום: דוברות מד"א

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשו של נאשם, שהורשע בהריגתם של שלושה בני אדם בתאונת דרכים בצומת להבים, וזאת עקב אי ציות לאור אדום. ביהמ"ש העליון העמיד את עונש המאסר של הנאשם על 5 שנים ו-5 חודשים, במקום 3 שנים ו-9 חודשים שהוטלו עליו על ידי בית המשפט המחוזי.

"בית משפט זה שב והדגיש את הצורך בענישה מחמירה ומרתיעה בגין עבירות תעבורה המביאות לגדיעתם של חיי אדם בטרם עת", צוין בפסק הדין. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז דרום (פלילי), במאי 2015, הגיע פואד אל עסייוי ברכבו, כשעמו ברכב שלושה נוסעים נוספים, לצומת להבים והתחיל לחצות את הצומת ברמזור אדום.

אותה עת עבר בצומת ברמזור ירוק אוטובוס, פואד חסם עם רכבו את נתיב נסיעתו של האוטובוס והאוטובוס התנגש ברכבו של פואד בעוצמה חזקה, כך ששלושת נוסעי הרכב שהיו יחד איתו נהרגו במקום וכן נפגעו מספר מנוסעי האוטובוס.

פואד אל עסייוי הורשע, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות של הריגה ואי ציות לרמזור. בית-המשפט המחוזי בבאר שבע הטיל עליו עונש מאסר של שלוש שנים ותשעה חודשים בלבד. לאחר מכן המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערעור על קולת העונש ואילו הנהג פואד הגיש ערעור על חומרתו.

הרכב שופטי בית המשפט העליון, מזוז, אלרון ושטיין, קיבלו את ערעור המדינה, דחו את ערעורו של הנאשם פואד - והעמידו את עונשו על 5.5 שנות מאסר בפועל.

בית המשפט ציין, כי העונש שנגזר על הנאשם בבית המשפט המחוזי סוטה לקולא באופן קיצוני ממדיניות הענישה הנוהגת, ואין בו כדי לבטא באופן הולם את "גודל האסון שגרם עת נכנס בקלות דעת לצומת סואן בעוד הרמזור בכיוון נסיעתו אדום".

"מאות בני-אדם מוצאים את מותם מדי שנה בכבישים", נכתב בפסק הדין. "אין המדובר ביד הגורל בלבד: לא אחת תאונות קטלניות מתרחשות כתוצאה מקלות דעתם של נהגים הנוטלים סיכונים בלתי סבירים ומפרים את הוראות כללי התעבורה על מנת לקצר את משך זמן נסיעתם עד להגעה למחוז חפצם. בית משפט זה שב והדגיש את הצורך בענישה מחמירה ומרתיעה בגין עבירות תעבורה המביאות לגדיעתם של חיי אדם בטרם עת".

רמזור אדום תאונה קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד