כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כך הפכה שכונת הפשע ה'בני ברקית' למעוז האברכים

בעבר, כל הזכרת שמן של שכונות הצפון בבני ברק - פרדס כץ או קריית הרצוג הייתה מלווה במבט של רתיעה • בעשור האחרון קיימת פריחה מדהימה של מקומות תורה שהפכו את השכונות הללו לבית גידול למשפחות אברכים ובני תורה • על המהפכה אחראים אותם אנשים שפועלים ללא לאות על מנת לגדל ולרומם מקומות תורה בשכונה • אחת הקהילות החשובות בשכונה- קהילת "אור הצפון" עומדת כעת לפני התרחבות ובניית בניין קבע, בעזרתכם יוקם עוד מקום לתורה ולעבודת השם

כך הפכה שכונת הפשע ה'בני ברקית' למעוז האברכים
הדמית חוץ ביהכנ"ס צילום: יח"צ

היום כבר לא הרבה זוכרים את שכונות פרדס כץ וקריית הרצוג של פעם. משכונות פשע חילוניות לאט לאט הן הפכו לשכונות המלאות באברכי חמד ובמשפחות איכותיות ברוכות ילדים. על השינוי הזה חתומים אותן משפחות שלפני עשור הסכימו לחצות באומץ את הים של רחוב ז'בוטינסקי ולהקים קהילות שיפארו את כותל המזרח של הציבור החרדי.

בעשור האחרון שכונות הצפון בבני ברק זוכות לעדנה, התפתחות תורנית מדהימה שלא פוסקת, בתי כנסת, כוללים, גני ילדים ועוד ועוד משפחות שמצטרפות כל הזמן להצלחה. כיום כבר כמעט ואין זכר לרוח החילונית שנשבה בעבר בשכונות אלו, והכל בזכות אותן משפחות ואנשים שלא בחלו בשום מאמץ בשביל לקדם ולפתח מקום תורה.

בלב השכונה המתחרדת בקרית הרצוג בצפון בני ברק הוקמה לה קהילת "בני הישיבות אור הצפון קרית הרצוג" אשר הוקמה בדיוק לפני עשור שנים, כמענה דחוף לשכונה המתפתחת, הקהילה מתאפיינת באוכלוסייה מגוונת מכל העדות והחוגים באחדות נפלאה בין כולם ללא שום רבב של מחלוקת, בראשות הקהילה עומד בעוז הגאון רבי שמשון אלטמן שליט"א תלמידו חביבו של הגאון האדיר רבי אברהם גניחובסקי זצוק"ל ומעביר ממנו את מורשתו המופלאה בתורה, ביראת שמים, ובמידות נאצלות.

כעת לאחר המון מאמצים החלו בבניית בנין של קבע שיהיה משכן לתורה ולתפילה, בפאר והדר כראוי לבית ה'. עלות הבנייה עצומה, ועל כן פונים הגבאים לנדיבי העם לבוא ולהנציח את שמות יקיריכם על מבנה זה, רב הקהילה ועמו כל גדולי ישראל שליט"א חתמו על קריאה נרגשת לבוא ולסייע בבניית בית הכנסת, ומבטיחים לכל התורמים שכל הזכויות של לימוד התורה והתפילה שילמדו ויתפללו במקום קדוש זה יעמוד לזכות התורמים לנצח נצחים.

הדמיית פנים בית הכנסת • קרדיט: יח"צ

סייעתא דשמיא עצומה מלווה את הקהילה סיפורי ישועות וניסים התרחשו לאלו שתרמו במהלך השנים לקהילה, אז אל תחמיצו הזדמנות פז ובאו ותרמו למקום קדוש זה על מנת שיצליחו להגיע אל היעד ולסיים את בנייתו.

בנוסף לקהילה שכבר קיימת, המורכבת ממגוון התושבים שגרים בסביבה, הולכים להצטרף בקרוב עוד מאות משפחות של אברכים ובני תורה לפרוייקטים ההולכים ונבנים בפאתי השכונה. רבים ממשפחות אלו כבר הביעו התעניינות בקהילת "אור הצפון" ההולכת ומתפתחת, הנמצאת בסמיכות לאותם פרוייקטים.

במוצאי שבת פרשת וירא יתקיים 'דינר' מכובד למען הקמת בית הכנסת. בדינר תפתח האפשרות לתרומות והנצחות עבור בניית בית השם ועבור סיוע בהתפתחות הקהילה שהולכת ומתרחבת כל הזמן.

קיימות מספר אפשרויות לתרומה והנצחה.

בטלפון 5893*

או הכנסו לדף התרומות כאן>>>

ניתן לצפות גם ברשימת ההנצחות הרלוונטית כאן>>>

קריית הרצוג אור הצפון הרב אלטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד