ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תקיפת הבדואים

שלושה לוחמי נצח יהודה ירצו 50 ימי מחבוש

תקיפת הבדואים בתחנת הדלק. שבועיים אחרי שנעצרו 14 לוחמים מהגדוד החרדי נצח יהודה, הוגש כתב אישום נגד 8 מהם. שלושה הגיעו להסכם טיעון והודו במעשים 

שלושה לוחמי נצח יהודה ירצו 50 ימי מחבוש
חיילים חרדים בצבא צילום: Mark Neyman/GPO/פלאש 90

כשבועיים לאחר שנעצרו 14 חיילים מגדוד 'נצח יהודה' בחשד לתקיפת בדואים סמוך לרהט, שלושה מהחיילים הגיעו להסדר טיעון מול הפרקליטות הצבאית, במסגרת כך סוכם כי החיילים יודו בעובדות כתב האישום לפיו תקפו את הבדואים, ויישלחו לרצות מאסר למשך 50 ימים.

החיילים מגדוד נצח יהודה השייך לחטיבת כפיר, נעצרו לאחר שהופץ ברשתות החברתיות תיעוד קטטה בין החיילים לבין בדואים בתחנת דלק בצומת דולב שבדרום. במשטרה הצבאית פתחו בחקירה ועצרו 14 חיילים, בחשד לתקיפה, איומים ושימוש לא חוקי בנשק.

החיילים שבו באותה העת מהלווייתו של הנער אשר חזות ז"ל בן ה-14, שנהרג מפגיעת ברק בחוף זיקים. לטענת החיילים, אחד הצעירים ניגש לעברם ואיים שידקור אותם. בתגובה, החיילים תקפו את הצעירים, יחד עם מפקד הכיתה שלהם.

לדבריהם, בשלב מסוים צעק אחד הצעירים הבדואי למ"כ, "בוא חייל, אני אדקור אותך". או אז ומתוך חשש שהצעיר הבדואי מתכוון לממש את כוונתו, החל המ"כ לחתור למגע ועצר את הבדוואי - כאשר בשלב זה החלו הצעירים הבדואים לנסות לתקוף את המ"כ וחייליו הגיעו להגן עליו ועל חייהם.

האירוע הסתיים לאחר שהחיילים גברו על הצעירים הבדואים ואף ערכו חיפוש וגילו שאין לצעיר שאיים סכין. בשלב זה בהוראת המ"כ עזבו החיילים את המקום אולם לאחר ששבו לבסיס נתקלו בהפתעה, כאשר הקצינים שלהם כינסו אותם וטענו כי התקשורת עשויה להתעניין בכך וזה עשוי להזיק ליחידה.

אתמול (רביעי) הובאו שמונה מהחיילים לדיון בעניינם, ומעצרם הוארך ביומיים. הבוקר הוגשו נגד השמונה כתבי אישום בעבירה של תקיפה בצוותא ושימוש בלתי חוקי בנשק, וכאמור שלושה מהחיילים הגיעו להסדר טיעון.

נצח יהודה עימות אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד