ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
230 עובדים יפוטרו

חברת הסלטים מעדני מיקי נסגרת בעקבות חובות

בעקבות חובות כבדים אליהם נקלעה, חברת הסלטים המפורסמת במדינה ונצרכת גם בקרב המגזר החרדי מתפרקת וסוגרת שעריה 

חברת הסלטים מעדני מיקי נסגרת בעקבות חובות
מעדני מיקי צילום: צילום מסך מאתר החברה

חברת הסלטים המיתולוגית 'מעדני מיקי' סוגרת את שעריה אחרי שנים רבות בעקבות חובות כבדים.

חברת הסלטים נוסדה ב-1992 כהמשך לעסק משפחתי שנוסד ב-1939, מעסיקה כ-230 עובדים ומחזיקה בשני מפעלים. 

החברה התקשתה לעמוד בעלות חומרי הגלם, בשינויי רגולציה שחייבו השקעות גדולות ובתחרות הענפית הגוברת. בנסיבות האלה, הכנסותיה פחתו, הונה נשחק והיא צברה הפסדים כבדים. בעקבות כך הוחלט על סגירת החברה. כך דווח ב-the marker.

"כפי שנמסר על ידי החברה בשנים האחרונות היא התקשתה לעמוד בעלות חומרי הגלם, בשינויי רגולציה שחייבו השקעות גדולות ובתחרות הענפית הגוברת. בנסיבות האלה, הכנסותיה פחתו, הונה נשחק והיא צברה הפסדים כבדים. גם מאמצי בעלי השליטה לייצב את החברה באמצעות תהליך התייעלות תפעולית וקבלת ייעוץ עסקי לא הועילו", נכתב. 

דו"חות החברה מראים, כי בשנת 2017 היא רשמה הפסד של כ-5.4 מיליון שקל וב-2018 הפסד של כ-4.9 מיליון שקל. מגמת ההפסדים נמשכה גם השנה. בין הסיבות לצרות שנמנות בבקשה נמצאת תקרית הזכורה בה נמצאו חיידקי ליסטריה בסלטים, מה שאילץ את השבתת קו הייצור, אובדן מסיבי של חומרי גלם ועיכוב משמעותי בתשלומים מלקוחות. 

לטענת החברה, בעלי המניות השקיעו בה מיליוני שקלים אך הם הגיעו למסקנה כי אין תוחלת כלכלית בעסק. לחברה אין משאבים עצמאיים ויכולות כלכליות להמשך פעילותה העסקית. על פי הדיווח ב'דה מרקר' החובות מסתכמים בכ-48 מיליון שקלים עד כדי כך שאינה יכולה לשלם את העובדים אפילו את המשכורת הקרובה.

הבקשה לפירוק הוגשה על ידי עורכי הדין גדעון אורבך (לאומי), מורן מרדכי (הפועלים), אורי גאון (אגוד) ואהוד גינדס (שמייצג את החברה).

מעדני מיקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד