י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפלונטר הפוליטי מסתבך

ליצמן בולם את המהלך של השר דרעי וטוען: "לא יביא להכרעה"

לאחר שיו"ר ש"ס דרעי יזם מהלך מונע בחירות נוספות בדמות בחירה ישירה לראשות הממשלה בין נתניהו לגנץ, יו"ר 'יהדות התורה' ליצמן מבהיר כי מפלגתו לא תתמוך בחוק שלפי דיווחים שונים כבר בהליכי חקיקה בכנסת. ליצמן טוען כי המהלך לא יביא הכרעה נדרשת במשבר הפוליטי

ליצמן בולם את המהלך של השר דרעי וטוען: "לא יביא להכרעה"
יעקב ליצמן בשיחה עם אריה דרעי צילום: משה גולדשטיין

בלימה פוליטית: לאחר שהעלה את ההצעה לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה ולחסוך בחירות כלליות לכל רשימות הכנסת, ולמרות שהרעיון זוכה לתמיכתה של השרה לשעבר איילת שקד ואף דווח כי החוק כבר מתקדם לחקיקה בכנסת - ליצמן בולם את המהלך של שותפו אריה דרעי.

בידיעה שפורסמה הבוקר (חמישי) בביטאון אגודת ישראל, 'המודיע' צוטט יו"ר 'יהדות התורה' סגן השר יעקב ליצמן כי, "אין היתכנות לקיום בחירות ישירות לראשות הממשלה", ולכן, "לא נתמוך ביוזמה זו".

עוד דווח ב'המודיע' כי נציגי מפלגות מ"כמעט כל סיעות הכנסת" הודיעו כי יתנגדו למהלך בעקבות הודעתו של יו"ר 'יהדות התורה' סגן השר ליצמן, שהסביר את התנגדותו בכך "שהדבר לא יביא הכרעה נדרשת במשבר הפוליטי וכי יהדות התורה לא תתמוך בכך".

מנגד, בראיון לעיתון 'הדרך', המשיך יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לקדם את המהלך לשינוי הליך הבחירות בישראל ולצאת לבחירות עם בחירה ישירה לראשות הממשלה ואמר כי "הפתרון הנכון הוא לחוקק שוב את חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה ולקיים בחירות אך ורק לראשות הממשלה בין נתניהו וגנץ".

דרעי הסביר כי "מתוך הבנה שמי שיבחר הוא יהיה ראש הממשלה והצד השני יקבל את זה ויתמוך בו ובממשלתו כרצון העם", כשלטענתו, "לנו בש"ס אין שום סיבה לחשוש מבחירות נוספות, הוכחנו בשנה האחרונה שוב ושוב את כוחנו שרק הולך וגדל, במערכות הבחירות השנה זינקנו - בחירות נוספות יזיקו למדינה וצריך לעשות הכל למנוע אותן".

יעקב ליצמן אריה דרעי בחירות ישירות לראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד