י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חלוקה בין ימין ושמאל

סקר: האם יש לישראלים אמון במוסדות החוק

בסקר מיוחד של עיתון 'גלובס' נשאלו הנסקרים מה מידת האמון שלהם במוסדות החוק במדינה • התוצאות מראות כי מידת האמון יורדת וכן נמצאו הבדלים בין תומכי ימין לשמאל

סקר: האם יש לישראלים אמון במוסדות החוק
יוסי זמיר, פלאש 90

סקר "גלובס" שפורסם היום, מעלה ממצאים מעניינים לגבי תפיסת הציבור הישראלי על מוסדות החוק. נציין, כי הסקר נערך לפני כשבועיים, לפני פרשת היועצים של נתניהו, פרשת החשיפה של עמית סגל על ההתנהלות בחקירתו של חפץ ונאומו של השר אוחנה.

התשובה שזכתה לשיעור המשיבים הגבוה ביותר בשאלת דירוג האמון במוסדות החוק, הייתה "אף אחד מהם". הדבר מלמד על עוצמת הרגש השלילי הקיימת בציבור. בגלובס מציינים כי משיבים שהגדירו את עצמם כימניים, ענו זאת יותר.

היחידים שניצבים במרכזה של חלוקה מובהקת בין ימין ושמאל, בבחינת המוסדות שבכל זאת זכו לאמון, הם בתי המשפט. אלה זוכים לאמון גבוה יותר בקרב מי שהגדירו עצמם ב"מרכז ובשמאל" לעומת אלה ב"ימין".

35% מהנשאלים דיווחו על מידת אמון גבוהה או גבוהה מאוד ו-31% על מידת אמון נמוכה או נמוכה מאוד. בשמאל, 55% העידו על עצמם כ"בעלי אמון גבוה מאוד" במערכת המשפט, ובאופן דומה גם בשמאל המתון (43%) ובמרכז (42%). בימין המתון ובימין הסתפקו ב-27% וב-23% בהתאמה.

פילוח המשיבים "בעלי מידת אמון נמוכה" במערכת המשפט, מראה כי 44% בימין ו-39% בימין המתון העידו על עצמם ככאלה, בעוד שבמרכז ובשמאל (20%), ובשמאל המתון (15%)מאמינים במידה נמוכה. 

 

גלובס בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד