י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעון החול אוזל

סקר: רוב מוחץ מעריך כי ישראל בדרך לבחירות; מי מועדף כרה"מ?

סקר שערך מכון מאגר מוחות: 57 אחוזים מבעלי הדעה מעריכים כי נשוב בקרוב לקלפיות • כשליש מהנשאלים מעדיף בחירות חוזרות על פני ממשלת אחדות • וברקע הדיבורים על אופציה של בחירות ישירות - מיהו המועמד המועדף עלינו לראשות הממשלה? התוצאות המלאות

סקר: רוב מוחץ מעריך כי ישראל בדרך לבחירות; מי מועדף כרה"מ?
עצרת בחירות של 'דגל התורה' בבני ברק צילום: שוקי לרר

מאז הסתיימה ספירת הקולות בסיבוב השני של הבחירות, מתריעים פוליטיקאים רבים כי סבב שלישי הוא תרחיש סביר מאוד. ככל שחולף הזמן שבו ראשי המפלגות פועלים להרכיב ממשלה, נראה כי שעון החול של הכנסת ה-22 הולך ואוזל, וכי תרחיש השיבה לקלפיות הופך ריאלי מיום ליום. כך, לפחות, סבור מרבית הציבור הישראלי.

מסקר שערך מכון המחקר 'מאגר מוחות' בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ עבור רדיו 103FM, עולה כי שני שלישים מבעלי הדעה שהשיבו לסוקרים מעדיפים ממשלת אחדות לאומית על פני הליכה לבחירות חוזרות. השאר, 34 אחוזים, יעדיפו בחירות שלישיות.

ומה צפוי לקרות בפועל? מחישוב תשובות בעלי הדעה, עולה כי רובם, 57 אחוזים ליתר דיוק, מעריכים כי בתקופה הקרובה יתקיימו בישראל בחירות חוזרות. השאר, 43 אחוזים, סבור כי תוקם ממשלת אחדות.

לשאלה מי לדעתך מתאים יותר לכהן כראש הממשלה, נרשם יתרון לבנימין נתניהו. מהתפלגות המשיבים שבחרו בנתניהו וביו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, עולה כי 56 אחוזים רואים בנתניהו מתאים יותר לתפקיד. השאר, 44 אחוזים, סבורים שגנץ.

הסקר נערך בין התאריכים 7-6 בנובמבר באמצעות פאנל אינטרנטי קיים, בקרב מדגם אקראי-הסתברותי של 501 משיבים, המייצגים את כלל האוכלוסייה הישראלית הבוגרת (בגילאי 18 ומעלה). טעות הדגימה האפשרית עומדת על כ-4.1 אחוזים ביחס לאומדנים השונים.

יצוין כי 12 ימים בלבד נותרו לבני גנץ כדי לנסות ולהרכיב ממשלה, כאשר בסיומן אם לא יעלה בידו להציג ממשלה כלשהי, הוא יאלץ בעל כורחו להשיב את המנדט לנשיא המדינה שעל פי החוק יכול להמתין 21 ימים נוספים, במהלכם יוכל כל אחד מ-120 הח"כים להגיע לבית הנשיא ולבשר לו כי עלה בידו לגבש סביבו ממשלה, אולם סביר להניח שהלחץ על ראשי המפלגות יגבר מצד הנשיא ונוספים ואולי מישהו יישבר וישים את האגו בצד לטובת המדינה ואזרחיה.

סקר בחירות בחירות 2019 רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד