י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מעצר החיילים מהגדוד החרדי

ההורים מודאגים: הבנים חשופים שוב לסכנת חיים

לאחר הארכת מעצרם של שמונת חיילי נצח יהודה, נודע להוריהם כי הם פוזרו בתאים עם בני מיעוטים ובדואים וכי הם בסכנת חיים כאשר אלה עוינים אותם ומאיימים על חייהם. אחד ההורים פונה לציבור להפעיל לחץ היכן שרק אפשר • "מבקשים מאוד שתתערבו מול כל גורם אפשרי"

ההורים מודאגים: הבנים חשופים שוב לסכנת חיים
חיילים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

למשפחות לוחמי גדוד נצח יהודה העצורים בגלל התקרית עם הבדואים, נודע אמש כי בניהם חשופים שוב לסכנת חיים מצד בני מיעוטים עוינים שאיתם באותו אוהל בכלא.

אחד ההורים, ניסן לברון מספר: "בני התקשר הערב מכלא 4 והודיע שפיצלו את כל לוחמי נצח יהודה לקבוצות של 2-3 חיילים, וכל קבוצה נשלחה לאוהל אחר בו יש בדואים לא מעטים, ובני מיעוטים אחרים, שאיימו עליהם בעבר, ומאיימים כעת הרבה, לפגוע בבנים שלנו. הרימו עליהם ידיים. איימו "שיתקעו סכין בלב". הבן שלי טיפוס שתקן ולא מתלונן סתם! אומר שאפילו הסוהרים הזוטרים שם אמרו להם שיש חשש לשלומם".

אב הלוחם לברון מדגיש כי "השינוי הזה הוא בניגוד להחלטת בית הדין. האיומים מצד בני מיעוטים הועלו על ידי הלוחמים בפני בית הדין הצבאי, ותועדו בפרוטוקול. בית הדין הורה שיש לדאוג לשלומם, ולכן כינסו אותם באוהל אחד, רחוק מבני המיעוטים. אולם כעת ללא סיבה וללא הסבר פיצלו אותם לקבוצות של שניים או שלושה, בין המוני אסירים כולל בדואים".

הורי החיילים בפנייה לציבור: "אנו מבקשים מאוד שתתערבו מול כל גורם אפשרי, שרים חברי כנסת, צה"ל – להחזרתם לאוהל אחד בכלא, כל שמונת או עשרת חיילי נצח יהודה ששם, כפי שהיה עד הימים האחרונים ולא להביא לסכנת חייהם".

כזכור אמש דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי הוארך מעצרם של שמונה מתוך 14 החיילים והוגש נגדם כתב אישום בעבירה של תקיפה בצוותא ושימוש לא חוקי בנשק. שלושה מהם הודו במסגרת הסכם טיעון וכבר נגזר דינם ל-50 ימי מכבוש.

נצח יהודה תקיפת חיילים חרדים בדואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד