כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גרוניס הכריע: גופת המנוח לא תוצא מהקבר

לפני כחודש הכריע בית המשפט המחוזי כי גופתו של נפטר במושב טרום תוצא מהקבר לבקשת בתו • ההוצאה נמנעה על ידי ה'סיקריקים' • היום ביטל העליון את ההחלטה

מנעו בגופם את הוצאת הגופה. צילום: יעקב נחומי
מנעו בגופם את הוצאת הגופה. צילום: יעקב נחומי



בית המשפט העליון ביטל את החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, וקבע כי גופתו של מאיר רחבי ז"ל, שנפטר לפני כחודש, לא תוצא מקברו במושב טרום, הסמוך לבית שמש, בניגוד לדרישת בתו של המנוח.

נשיא בית המשפט, אשר גרוניס, קבע, כי לא קיים יסוד סביר לחשוש שמדובר במוות לא טבעי, ולכן יש להשאיר את הגופה במקומה. בתו של המנוח ביקשה להוציא את גופת אביה מהקבר בטענה כי הוא נרצח.

בית המשפט המחוזי קיבל את בקשתה, אך בני המשפחה הגישו ערעור על ההחלטה בבית המשפט העליון.

מדובר במקרה יוצא דופן בו - לראשונה - מי שהגיש את הבקשה לפתוח את הקבר הוא אחד מבני המשפחה ולא המשטרה.

הנושא הגיע לפני בית המשפט לפני ארבעה שבועות, כאמור, בית המשפט המחוזי הורה לפתוח את הקבר. פתיחת הקבר נמנעה ברגע האחרון על ידי הפגנה שקיימו סיקריקים סמוך לבית העלמין במושב בו התגורר המנוח.

בני המשפחה האחרים לא אמרו נואש והגישו עתירה לבית המשפט העליון, שהכריע היום כי הגופה לא תוצא מקברה.

עורך הדין דרור שוסהיים, המייצג את בני המשפחה שהתנגדו להוצאת הגופה אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מהרגע שהוגשה העתירה לפני שלושה שבועות, אז ניתן צו עיכוב ביצוע הראשון, היו שלושה דיונים בבג"ץ, שהדבר נחשב לנדיר ביותר. כל השופטים שדנו בתיק היו בדעה אחת שמצד אחד לא היה סמכות למחוזי להורות על פתיחת הקבר, ומן הצד האחר, כל הטענות ההזויות של בת המנוח הן היו הזויות, הכל נעשה מתוך יצר נקמנות בגלל מאבקי ירושה. לא היה כאן שום אחיזה במציאות".

עורכת הדין מירב זמיר, המייצגת את הבת שהביעה רצון להוצאת הגופה אמרה בתגובה ל'בחדרי חרדים': "החלטת בית המשפט העליון משקבע כי היה על בית המשפט המחוזי ליתן החלטה פוזיטיבית. אם כי לעניות דעתי מדובר במקרה כה חריג בו דווקא בן משפחה מבקש לפתוח בחקירה ומכאן פתיחת קבר, היה על בית המשפט להיכנס לעובי הקורה ולומר את שצריך לומר במקרה כזה. בין היתר המקרה הנדון, מוכיח עד כמה החוק הרלוונטי הוא ישן, ויש צורך לשנתו".
טרום מאיר רחבי סיקריקים בית המשפט העליון זק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד