י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המיקרופון נחטף מידיו > צפו

כך נאבק הסטודנט החרדי ממיר באנטישמיות

אשר שטוב, סטודנט חרדי למשפטים נאבק בארגון 'עץ החיים' שמארגן כינוסים אנטי ישראליים באוניברסיטאות בארה"ב ומביא איתו ביחד לכל אירוע קבוצת פלסטינים • "חשוב שתדעו, כי המקום בו נוצרים יכולים לשגשג היום במזרח התיכון זה רק בישראל"

כך נאבק הסטודנט החרדי ממיר באנטישמיות
אשר שטוב בפעולה צילום: צילום מסך

ארגון 'עץ החיים' מארגן כינוסים אנטי ישראליים באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית, הארגון מגיע לאוניברסיטאות אמריקאיות, ומביא איתו ביחד לכל אירוע קבוצת פלסטינים מהגדה המערבית, המספרים על החיים הקשים בצל ה"כיבוש הישראלי", שכמובן מעוותים את העובדות, ומשקרים בלי סוף.

כאשר הם הגיעו וארגנו כינוס של מאות אנשים בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קונטיקט בארה''ב, קם סטודנט מצטיין חרדי למשפטים בשם אשר שטוב מאוניברסיטת בר אילן ובוגר הישיבות מיר בישראל ופאסייק בארה"ב, וביקש לממש את זכותו לחופש הדיבור ולהסביר לנוכחים על השקרים והסילופים שסבבו את האירוע הזה.

לדברי שטוב, מאחר וידעתי כי הצביעות של הפלסטינים אינה יודעת גבולות, בחרתי להציב שני נקודות לנוכחים, לפני ששונאי ישראל הללו יבחרו לדכא את חופש הדיבור שלי.

אלו היו דבריו: שמי אשר שטוב, אני משתתף בתוכנית לחילופי סטודנטים בין בית הספר למשפטים של אוניברסיטת קונטיקט, לאוניברסיטת בר-אילן בישראל. ראשית, הכותרת בפרסום על האירוע הזה הייתה, האם יהיה מחר בוקר טוב יותר - האם העתיד בפלסטין יהיה טוב יותר? התשובה לשאלה הזו תלויה בפלסטינים.

בשלב זה ביקשו המארגנים להשתיק את אשר שטוב. כאשר שאל הסטודנט החרדי האם הם מעדיפים שהוא ידבר בשלב מאוחר יותר, הוא נענה שהוא יוכל לדבר רק לאחר סיום האירוע. בתגובה, ענה שטוב כי זהו בית הספר למשפטים בו הוא לומד, וכי יש לו זכות לדבר מכוח חופש הביטוי.

בשלב זה נחטף הרמקול מידיו ושטוב המשיך בדבריו בקול רם ללא המיקרופון: "אני נפגשתי עם סאיב עריקאת, האחראי על המשא ומתן לשלום מטעם פלסטין לפני תשעה חודשים, והוא אמר לי שהוא לא רוצה להשתתף בשיחות המשא ומתן ישראל כדי לנסות להשיג שלום".

"אנחנו בישראל רוצים שהמצב יהיה טוב יותר בפלסטין, אנחנו מרגישים רע, אנחנו מרגישים נורא, ואנחנו רוצים לשנות את המצב שיהיה טוב יותר. איך נשפר את המצב? אם אנחנו נשב לשולחן המשא ומתן וננסה לדבר יחד. אם אנחנו לא נדבר יחד, אין סיכוי לשפר את המצב".

"שנית, האירוע הזה ממומן על-ידי ארגון הסטודנטים הנוצרי. חשוב שתדעו, כי המקום בו נוצרים יכולים לשגשג היום במזרח התיכון זה רק בישראל. נוצרים גורשו מבית לחם על-ידי הרשות הפלסטינית. אני הייתי בבית לחם ונוצרים גורשו מן המקום הזה".

הסטונדט החרדי מסר לבחדרי חרדים, כי "צביעותם של שונאי ישראל באוניברסיטה זו זועקת עד לב השמים, מאחר ואך לפני שנה ביטל הדיקן באוניברסיטת קונטיקט - פרופ' טים פישר, אירוע כנגד ישראל בו תכננה לדבר לינדה סרסור - פעילה פוליטית מוסלמית-אמריקאית, שונאת ישראל ידועה. כתגובה לביטולו של אותו אירוע, בחרו מספר סטודנטים צבועים להגיש תלונה פלילית כנגד הדיקן בשל כך שהוא דיכא להם את חופש הביטוי. מה שהביא לבסוף את הדיקן להתנצל בפניהם על ביטול האירוע".

לטענתו, לאחר האירוע, הודיע הדיקן כי הוא יפתח בחקירה כנגד האירוע, ולא יהסס להעמיד לדין כל אחד ואחד מאלו שמנעו מן הסטודנט להביע את דעתו.

אשר שטוב, פועל משפטית בין היתר למען ציבור האזרחים הזרים הגרים בירושלים במסגרת פעילותו בארגון קיצור דרך בישראל, במסגרת תפקידו כיועץ המשפטי של הארגון מעניק אשר שטוב סיוע משפטי לכל הפונים לארגון, ועזר במסגרת זו לאלפי אנשים.

אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד