י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
12 ימים נותרו לפתרון הפלונטר

גנץ מאשים: "נתניהו החליט לגרור את ישראל לבחירות, אנו בוחנים חלופות"

בני גנץ תוקף את הליכוד והעומד בראשו ומאשים כי הם גוררים את ישראל לבחירות שלישיות: "מי שלא מוכן לוותר על הבלוק המסנדל והמחשק, ולא מוכן לדון לעומק בקווי יסוד של הממשלה העתידית – לא מעוניין באמת להקים ממשלה" | בליכוד משיבים: "משתמש בכל תירוץ"

גנץ מאשים: "נתניהו החליט לגרור את ישראל לבחירות, אנו בוחנים חלופות"
בנימין נתניהו / בנימין גנץ צילום: נועם ריבקין-פנטון/תומר נויברג, פלאש 90

12 ימים נותרו ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ להרכיב ממשלה, ופתרון לפלונטר הפוליטי לא נראה באופק, גנץ מאשים את 'הליכוד' בגרירת מדינת ישראל לבחירות נוספות, כשהוא חושף כי הוא שוקל אופציות אחרות להקמת ממשלה במקרה ולא יבשילו השיחות לממשלת אחדות.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב בני גנץ: "המשימה הראשית הייתה ונותרה - הקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית. במקביל, אנו בוחנים חלופות נוספות להקמת ממשלה במידה והמשא ומתן מול הליכוד לא יבשיל. מטבע הדברים, יש דברים שנעשים בחדרי חדרים ואין באפשרותי להרחיב על כך בשלב זה אך נעשה הכל בכדי להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות נוספות יקרות ומיותרות".

גנץ מוסיף ומאשים את 'הליכוד' שגוררים רגלים, "צוותי המשא ומתן שלנו נפגשו מספר פעמים עם הצוותים שלהם. אני באופן אישי נועדתי עם נתניהו פעמיים. לצערי הרב, אני חושש שבליכוד לא מעוניינים להגיע להסכם אמיתי כפי שמתחייב מתוצאות הבחירות".

"המשמעות של ממשלת אחדות היא לא ממשלת הבלוק עם כחול לבן, אלא ממשלה שמורכבת משתי המפלגות הגדולות שנבחרו על ידי הציבור להוביל את המדינה ואליהן יצטרפו מפלגות נוספות על פי קווי היסוד שיקבעו בין כחול לבן לליכוד", מוסיף גנץ ומבהיר, "מי שלא מוכן לוותר על הבלוק המסנדל והמחשק, ולא מוכן לדון לעומק בקווי יסוד של הממשלה העתידית – לא מעוניין באמת להקים ממשלה".

גנץ תוקף ואומר עוד כי ,כנראה שיו"ר הליכוד נתניהו, החליט לגרור את ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית. זה אסון למדינה ואיני מבין איך נתניהו, שמבין את ההשלכות החמורות של מהלך כזה, מסוגל לעשות זאת. בכל מקרה, בשבילי ישראל לפני הכל ואני מתחייב שאעשה הכל כדי למנוע זאת".

בליכוד לא נשארים חייבים ומגיבים: "בני גנץ משתמש בכל תירוץ כדי שלא להקים את הממשלה שאזרחי ישראל רוצים: ממשלת אחדות לאומית. בעוד הליכוד הסכים לויתורים רבים כדי להקים ממשלה, גנץ עוד לא מוכן לדון במתווה הנשיא. גנץ גורר את ישראל לבחירות מיותרות בזמן שישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה מול איראן שמסכנת את קיומנו".

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד