ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בחירות שלישיות בפתח

בנט ימונה לשר הביטחון הזמני; 'הימין החדש' תתמזג עם 'הליכוד'

דרמה פוליטית: דקות לפני כניסת השבת הודיעו בליכוד כי יש סיכום עם נפתלי בנט לפיו הוא ימונה לתפקיד שר הביטחון ומפלגתו הימין החדש תתאחד עם הליכוד במתכונת של 'הליכוד ביתנו' • בכחול לבן מיהרו לתקוף: "מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה שאינו ראוי"

בנט ימונה לשר הביטחון הזמני; 'הימין החדש' תתמזג עם 'הליכוד'
יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שסירב בתחילת השבוע להתמנות לתפקיד שר וחבר קבינט, ראש הממשלה סיכם עם נפתלי בנט כי הוא ימונה לתפקיד שר הביטחון הזמני, כשבנוסף מפלגתו של בנט, 'הימין החדש', תתמזג עם 'הליכוד' לסיעה משותפת, כשהערכה במערכת הפוליטית היא כי ישראל ניצבת בפני בחירות שלישות.

דקות קודם כניסת השבת הודיעו בליכוד כי ראש הממשלה נועד ביום שישי עם חבר הכנסת נפתלי בנט שבמהלך הפגישה במשרד ראש הממשלה. נתניהו הציע לבנט למנותו לשר ביטחון, כשבנט קיבל את ההצעה והמינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה.

עוד נמסר מהליכוד, כי ״בנט הסכים שבמידה ותוקם ממשלה חדשה כגון, ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון". על פי הסיכום בין בנט לנתניהו, מתחזקת הערכה כי ישראל נמצאת בדרך לבחירות וקשה להבין מדוע השר בנט הסכים להתמנות לשר לחודש ימים בלבד.

עוד סוכם בין 'הליכוד' ל'ימין החדש' - המונה שלושה נציגים בכנסת, כי הם יתאחדו לסיעה אחת והם יקימו באופן מידי סיעה משותפת בכנסת ה-22 (לפי המודל של הליכוד-ישראל ביתנו בכנסת ה - 19) והם יתחייבו לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית. אך לא ברור כיצד ינהגו במקרה של בחירות.

עוד דווח, כי המינוי הגיע לאחר שבשבוע האחרון פעלו ב'כחול לבן' להקמת קואליציה בראשותם עם מפלגת 'העבודה', 'ישראל ביתנו' ו'הימין החדש' ובתמיכת המחנה הדמוקרטי ו'הרשימה המשותפת' מבחוץ, דבר שזירז את נתניהו לבצע את המהלך.

בכחול לבן הגיבו למינוי ומסרו: "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו״, לדבריהם, ״מינוי ״חניך תורן״ לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל".

"אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל.
למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכל", הוסיפו, "כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל וממשלת אחדות בפרט".
יו״ר המחנה הדמוקרטי, ח״כ ניצן הורוביץ, על מינוי בנט לשר הביטחון: "ביבי אינו בוחל בשום תרגיל בזוי כדי להיאחז בכסאו ולחמוק ממשפט. מינוי שרים בממשלת מעבר הוא פסול: עוד חוליה במסע של נתניהו להרס הדמוקרטיה. בנט בוודאי אינו ראוי לתפקיד כזה.
‏לנוכח מהלכיו המופקרים של נתניהו, גנץ חייב לפעול להקמת ממשלת מרכז-שמאל. עידן ביבי חייב להסתיים".

נפתלי בנט בנימין נתניהו מפלגת הימין החדש הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד