ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפלונטר הפוליטי

אביגדור ליברמן: "מי שלא יקבל את עמדתנו - נתמוך בגוש השני"

בצל הפלונטר הפוליטי הסבוך, הגיע יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן לאולפן 'החדשות' ובראיון שהעניק לדנה וייס הצהיר כי ייפגש עוד השבוע עם נתניהו וגנץ •  "צריך להיפטר מהגוש המשיחי. מי שלא יקבל את עמדתנו- נתמוך בגוש השני" • "אני תומך נלהב ברעיון הבחירה הישירה"

אביגדור ליברמן: "מי שלא יקבל את עמדתנו - נתמוך בגוש השני"
אביגדור ליברמן צילום: Tomer Neuberg/ Flahs90

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שנחשב לאשם בכך שישראל הלכה למערכת בחירות נוספת ולא המליץ בפני הנשיא על אף אחד מן המועמדים לראשות הממשלה כשהצהיר אז, כי "ישראל ביתנו תתמוך אך ורק במי שיקים ממשלת אחדות יחד איתנו".

בנסיון אחרון למנוע בחירות או בכדי להראות כמי שניסה הכל, הוא אומר בראיון לדנה וייס ב'ערוץ 12', כי "אבקש עוד השבוע פגישה עם גנץ ונתניהו. גנץ צריך לאשר את מתווה הנבצרות ונתניהו צריך להיפטר מהגוש המשיחי. מי שלא יקבל את עמדתנו- נתמוך בגוש השני". ליברמן סירב לומר בראיון באיזו ממשלה צרה יתמוך.

גם על רעיון הבחירה הישירה שהוצע על ידי יו"ר ש"ס אריה דרעי היה לו מה לומר. לדבריו, "אני תומך נלהב של הבחירה הישירה אבל צריך להכניס בחוק שינויים משמעותיים. אי אפשר לעשות את זה בשלוף ולא משנים את חוקי המשחק תוך כדי המשחק. זה יחכה לממשלה הבאה".

הוא הוסיף כי ישראל לא תלך למערכת בחירות נוספת.

בתוך כך, בכירים ב'כחול לבן' אומרים, כי יו"ר הסיעה בני גנץ יתמוך במתווה של ליברמן, בניגוד לדעת חבריו לסיעה.

‏בכירים בליכוד אמרו בתגובה לדברי ליברמן, כי "הוא לא חידש דבר, ובינתיים היחידי שלא מוותר על כלום זה איווט. נתניהו לא ייפרד מגוש ה-55".

כזכור, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן, אמר בראיון ליהודה שלזינגר בעיתון 'ישראל היום', כי הוא יסכים לשבת עם אביגדור ליברמן בממשלה, במידה ולא תהיה ברירה אחרת.

"אני אחשוד בו. אני אחשוד בו שיבגוד בי, אבל אם לא תהיה לי ברירה - אז כן", אמר ליצמן.

"יש אביגדור ויש איווט", הוא התפייט.

"אביגדור זה שם יהודי, שם יפה" אמר ליצמן והוסיף, "אביגדור יושב איתנו, עושה איתנו דברים, מסכים למתווה הגיוס שהסכמנו עליו, הולך עם נתניהו והכל בסדר. 'איווט' הוא פוליטיקאי שהולך פעם ככה ופעם ככה. יש לו פיצול אישיות. הוא לא צפוי. ליברמן התחנן אלינו לפני הבחירות לרשויות המקומיות שנעבוד יחד על בחירת משה ליאון לראשות עיריית ירושלים. אחר כך הוא התהפך עלינו. אני מכיר מוסדות שמטפלים בפיצול אישיות".

הפרשן עמית סגל מנסה להסביר את צעדיו של ליברמן: "הפוקר של ליברמן הוא כזה" כותב סגל, "התרחיש הכי גרוע גם לו וגם לנתניהו זה מיעוט בתמיכת מרצ והערבים (מי בתמיכה ומי בהימנעות, שכן לפחות שניים בכחול לבן יימנעו)".

"את נתניהו זה זורק מבלפור לח״כ מהשורה תחת אישום ועם סיכוי לא מבוטל להפסיד בפריימריז בליכוד".

"את ליברמן זה מעמיד בלב השמאל, דבר שיפגע בו אנושות בבייס שלו, בבחירות חדשות שיתקיימו עוד השנה כי זו ממשלה לכמה חודשים גג".

"כשמישהו מאיים על אחר ברובה ללא כדורים שניהם פוחדים. אחד שיודע שהרובה ריק ואחד שלא יודע. ובפוליטיקה למדנו שגם רובים בלי כדורים עלולים לירות".

מכחול לבן נמסר, כי המפלגה תשמיע את עמדתה בהמשך השבוע.

אביגדור ליברמן בני גנץ בנימין נתניהו ישראל ביתנו דנה וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד