כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הוכתר הרב הצעיר בישראל: הרב נסיר בן ה-23

בטקס רב רושם ובהשתתפות הרב הראשי הוכתר הרב יעקב נסיר בן ה-23 לרב קהילה בצפון רעננה • בעקבות כך זכה הרב נסיר בתואר "הרב הצעיר בישראל"

הרב יעקב נסיר
הרב יעקב נסיר



הרב יעקב נסיר, שטרם מלאו לו 23, מצא את עצמו כשהוא מחזיק בתואר הרשמי של 'רב בישראל'. למעשה, החל הרב נסיר לכהן בתפקיד הרם כבר לפני כארבעה חודשים באופן בלתי רשמי, אך השבוע, בטקס שכלל גם 'סיום הש"ס' שערך הרב הצעיר, ובנוכחות הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, רב העיר רעננה וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק פרץ, אישי ציבור וקהל של מאות אנשים מונה הרב נסיר לרב הרשמי של קהילה בצפון רעננה ובית הכנסת 'יוסף שלום'.

כך, בנוסף לתואר התורני המקובל, מחזיק הרב נסיר בתואר הלא רשמי של 'הרב הצעיר בישראל', בזכות גילו הצעיר מאוד הנושק לעשרים ושלוש שנים בסך הכל, וכבר ב'שבת הגדול' נשא דרשה בבית הכנסת כרבה הרשמי של הקהילה.

הרב יעקב נסיר הינו בוגר ישיבת קול יהודה - בני ברק, ועוד בטרם נישא עבר את מבחני הרבנות בהצלחה, והוסמך לתואר רבני במבחני הרבנות הכוללים את הלכות שבת, נדה, איסור והיתר, מילה וגרות, אבילות, חופה וקידושין, הלכות חגים, עירובין, פסח ויום טוב ועוד.

"כל אדם במידה ויחפוץ בכך יכול להגיע לכך", אומר הרב נסיר הנרגש, "הגמרא אומרת במסכת נידה את המדרש הידוע, שעובר במעי אימו, יש לו נר דלוק מעל ראשו והוא יושב וצופה ומביט מסוף העולם ועד סופו ומלאך מלמדו את כל התורה, וכשיוצא בא מלאך וסותר לו על פיו, ומשכחו את כל התורה שלמד. ונשאלת השאלה; בשביל מה למד את הכל אם אחר כך משכחים ממנו מה שלמד? ותשובה אחת יש לזה; שמלמדים אותו הכל כדי שיבין שאפשר ללמוד התורה כולה, אך שמשכחים אותה כדי שישיג התורה בעמל, כמאמר חז"ל 'אנו עמלים והם עמלים' שהשכר הוא על העמל".

"לא תיכננתי להיות 'רב' בכלל", ממשיך ומספר הרב נסיר, "כתלמיד ישיבה החלטתי שאני עושה את המקסימום במקום שאני נמצא בו, וכך התחלתי ללמוד גם דברים שאינם במסגרת הישיבה בזמני הפנוי. בישיבה גדולה החלטתי להמשיך ולפנות גם לנושאים ההלכתיים מעבר ללימוד הגמרא, מבחן רדף מבחן, הסייעתא דשמיא והמוטיבציה עלתה, וברוך השם שזכינו".

כשמדברים עם הרב נסיר על המינוי שעבר בהצבעה מלאה בקהילה ללא מתנגדים, הוא מספר על הגישה שלו לציבור הישראלי. "הנקודה היא לגשת לציבור כמו שלימדו אותי רבותי ובפרט הרב פרץ שהוא רב העיר, בדרכי נועם בלבד ובלי התלהמות, והכי חשוב להתייחס בכבוד לכל יהודי. תמיד הציבור מחזיר בחזרה את אהבתו".









רב צעיר הכתרה מצגר רבנות יעקב נסיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 129 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד