י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שנה מאז שנבחר בהפתעה

רוב מוחץ של התושבים לא מרוצה מרון קובי

הלם אחז בתושביה החרדים של טבריה, עם היוודע התוצאות בליל הבחירות לרשויות המקומיות - כ"א חשוון תשע"ט - כאשר רון קובי כבש את ראשות העיר עם 45% תמיכה | מקומון טברייני ערך סקר, האם במלאות השנה התושבים מרוצים מתפקודו

רוב מוחץ של התושבים לא מרוצה מרון קובי
רון קובי צילום: דוד כהן / פלאש 90

שנה חלפה מאז הבחירות לרשויות המקומיות, כאשר בטבריה נבחר באופן מפתיע עם רוב של 45.3% מהקולות האופוזיציונר רון קובי. שניצח את ראש העיר המכהן יוסי בן דוד וח"כ לשעבר ציון פיניאן. מאז רון קובי הפך לדמות מוכרת בכל המדינה כולה. כאדם פרובוקטיבי, שלא מפספס הזדמנות לתקוף את החרדים בצורה מבישה עד כדי אנטישמיות.

הוא החל כבר במערכת הבחירות לעירייה לנהל קו אנטי חרדי ברשתות החברתיות, ולמחרת היבחרו בראיון לגלי צה"ל אמר, "רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח - מחוץ לטבריה. כיום החרדים בטבריה הם 22%, אסור שיגיעו ל-30%". בערב פסח האחרון הוא התבטא בשידור חי בפייסבוק: "22% חרדים שרוצים לסחוט ולחלוב את הקופה הציבורית. ארנונה בקושי משלמים, אבל לטנף את העיר - מטנפים".

מאז היבחרו הוא ניסה לפחות שש פעמים להעביר תקציב ולא הצליח. זומן פעמיים לשימוע במשרד הפנים אך הצליח לחמוק ממנו באמצעות עתירה לבג"צ. רץ לכנסת והפסיד. שנה הוא נאחז בתפקיד כשבעצם אין לו קואליציה, ולאחרונה מתברר מפרסום במקומון 'קורה בכנרת' כי אין לעיריית טבריה; מנכ"ל, גזבר, מבקר עירייה, תובע משפטי, חברי מועצה ואופוזיציה, ועדות אינן מתקיימות, החברה הכלכלית תחת חשב מלווה וגם עיריית טבריה.

שנה אחרי היבחרו, ערך המקומון 'קורה בכנרת' סקר בקרב כלל התושבים, האם הם מרוצים מתפקודו של העיר רון קובי. בסקר השתתפו 2,207 איש כאשר 1400 מהם (64%) השיבו כי הם אינם מרוצים מתפקודו, לעומת, 807 (36%) שהשיבו כי הם מרוצים מתפקודו של קובי.

הנתון היה לכאורה גבוה יותר, אילו היו משקללים את קולות התושבים החרדים שמן הסתם רובם לא השתתפו בסקר האינטרנטי.

לאחר ששרשרת בכירים בעירייה נטשה, הגרעון מכביד על תפקוד העירייה ותושבי טבריה נמצאים לפני הכרעת בג"ץ ביום ראשון (17.11.19) בעניין מינוי ועדה קרואה מטעם משרד הפנים, נשאלים קוראי המקומון השבוע - האם אתם בעד מינוי ועדה ממונה (קרואה) לעיר טבריה שתנהל את העיר ולמעשה תחליף את רון קובי? או שאתם נגד ועדה ממונה לעיר טבריה ומאמינים ביכולות של קובי להבריא את העיר?

לעת עתה, הצביעו בסקר 511 בני אדם ובינתיים עולה כי 69% מהמשתתפים בעד מינוי ועדה קרואה, לעומת 31% שמתנגדים לוועדה קרואה ועדיין מאמינים בקובי.

כך או כך, נמתין להכרעת בג"ץ בעוד שבוע בדיוק - יום ראשון הבא.

רון קובי ראש עיריית טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד