ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שבריר שנייה של הסחה

רוכבת הקורקינט פגעה במראה ועפה קדימה

שבריר שנייה של הסחה מצד רוכבת קורקינט חשמלי, הביא לפציעתה הקשה בשל פגיעה במראת צד של רכב חונה • הרוכבת לא הייתה עם קסדה

רוכבת הקורקינט פגעה במראה ועפה קדימה
קורקינט חשמלי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נעה ורד בת 25 סיימה לפני כשבוע את עבודתה בתל אביב ויצאה לדרכה הביתה. השעה הייתה שלוש לפנות בוקר, היא עלתה על הקורקינט החשמלי שרכשה ורכבה לדרכה ברחובות העיר כשהיא ללא קסדה, אמצעי זיהוי או אורות.

בחוסר תשומת לב של שבריר שניה, היא פגעה במראה צדדית של מכונית חונה ועפה קדימה. עובד זר מאריתראה שבמקרה חלף במקום מצא אותה, כנראה רק אחרי חצי שעה, כשהיא מחוסרת הכרה ופניה בתוך שלולית דם מונחות מתחת לאגזוז של הרכב כשהיא שרועה מוטלת על אספלט הכביש. מיד הוא הזעיק אמבולנס שפינה אותה במצב קשה לבית החולים.

ד"ר שמרית ארבל, רופאה בכירה ביחידה לכירורגיית פה פנים ולסתות הוזעקה מביתה להגיע דחוף לחדר הטראומה של בית החולים. האבחנה העיקרית: שבר חמור בלסת שעיוות את פניה. בנוסף, נפגעה נעה בגבה, ספגה חבלות קשות בכל חלקי גופה.

נעה הורדה לחדר ניתוח, שם עבדה במשך שעות לקיבוע השברים, שחזור מתאר הלסת ותפירת החתכים העמוקים שהיו בפניה. "קיבלתי נערה צעירה שחייה כמעט נהרסו בגלל נהיגה לא זהירה ואחראית בכלי שהוא מאוד מסוכן ולא יציב. היא עברה ניתוח חירום מורכב שעבר בהצלחה וכעת מתאוששת במחלקה עד ליציאתה לשיקום" דיווחה ד"ר ארבל.

סגן מנהל היחידה, ד"ר קלריאל ינקולוביץ, מוסיף כי במהלך השנה טיפל צוות היחידה בלא פחות מ-120 חבלות פנים קשות של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים. מעל למחצית מתוכם נדרשו להתערבות כירורגית החל בתפירה וכלה בתיקון שברים מרובים בלסתות, פרקי הלסת, עצמות הלחי, שחזור ארובת העין ועוד "ביחידתנו קיים מיטב הציוד הטכנולוגי והאפשרות לשימוש בטכנולוגיות הדמייה ותכנון תלת מימד לטיפול בפגיעות קשות אלו".

ד"ר שלומי קליינמן מנהל היחידה מדגיש כי ביחידתו נערכת עבודת מחקר מהגדולות בעולם בתחום הפגיעות הללו וכי "מעבר לעובדה שמדובר בכלי מסוכן שהביא לזינוק במספר הפצועים מחבלות פנים, המסקנה שעלתה מהעבודה היא שקסדת החצי אינה יעילה בהגנה על עצמות הפנים וכדי להפחית פגיעות אלו על רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים להרכיב קסדה מלאה כמו של רוכבי אופנוע".

ונעה מבטיחה שלמדה את הלקח ויותר לא תעלה על קורקינט חשמלי. "כבר נפלתי פעם אחת מקורקינט חשמלי אבל ספגתי מכות קלות בלבד ולמרות שהבטחתי לעצמי שלא אעלה עליו שנית, הזמן עשה את שלו ועליתי מחדש תוך שאני עושה את כל הטעויות האפשריות כמו אי חבישת קסדה, ללא אפוד זוהר ועוד. היה לי נס גדול ואני מודה לעובד זר שמצא אותי והזעיק עזרה ולצוות הרפואי שעבד מאוד קשה כדי לשקם לי את הפנים.

אני מבקשת מכל מי שקורא אותי לראות מה קרה לי ופשוט להמנע מלעלות על הקורקינטים החשמליים כי זה עולה בחיי אדם וגם אם כן אז רק באופן הכי בטוח שאפשר עם כל אמצעי ההגנה הנדרשים. תסתכלו עליי ותשמרו על עצמכם".

קורקינט חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד