י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד אלים מבני ברק

רכב עם אופניים על המדרכה, סירב להזדהות ונעצר

תיעוד מבני ברק: צעיר שעל פי החשד רכב על אופניו ברחוב לנדא בעיר, נעצר על ידי השוטרים שביקשו את פרטיו האישיים. הוא טען כי אין לו תעודת זהות ונמנע על פי דברי המשטרה, מלמסור פרטים מזהים כלשהם ומשכך עצרו אותו השוטרים. בתיעוד נראה כי השוטרים אוזקים אותו באלימות תוך שהוא מוצמד לקרקע • משטרת ישראל: "החשוד מסר פרטים שגויים. הוא בחר לעורר פרובוקציות ולהפריע לשוטרים בעת מילוי תפקידם" • צפו

רכב עם אופניים על המדרכה, סירב להזדהות ונעצר
מעצר רוכב אופניים בבני ברק צילום: המצלם

תושב בני ברק נעצר הבוקר על ידי שוטר לאחר שרכב עם אופניים חשמליים על מדרכה ברחוב הרב לנדא בעיר ועל פי החשד סירב להזדהות בפני השוטרים.

הבוקר (ראשון), הבחינו שוטרים ברוכב אופניים חשמליים שנוסע על מדרכה ברחוב הרב יעקב לנדא כדי לחצות לרחוב חזון איש. השוטרים ביקשו לעכבו על מנת לתת לו דו"ח, אך הוא ניסה לחמוק מהם.

"הוא ניסה לחתוך מהרב לנדא לנחמיה, כמו שכולם עושים, כי להימנע מסיבוב גדול" אומר ל'בחדרי חרדים' עד ראייה שתיעד את המעצר בוידאו. "השוטרים חיכו שם לרוכבים ותפסו אותו. תחילה הוא ניסה לחמוק מהם, את אחד הפקחים הצליח לעצור אותו".

"אתה עצור לשם זיהוי" אומר השוטר לרוכב. בוידאו נשמע רוכב האופניים עונה לשוטר "אני ישלם לך את זה" כשהוא מתכוון על הדו"ח. השוטר שואל "יש לך תעודת זהות", והרוכב עונה "אני לא זוכר את תעודת הזהות (מספר א.ש), אין עלי". השוטר נשמע מציע לצעיר לנסוע לביתו ולהביא את תעודת הזהות, והרוכב מבקש לנסוע על אופניו. "את האופניים שלך את משאיר פה, קשור אותם לעמוד" מבהיר לו השוטר, כשהוא מסרב לכאורה, השוטר מודיע לו "אתה עצור".

השוטר נראה מחזיק את הרוכב בידו וזה צועק לו "אל תיגע בי", ומתחיל לצעוד לאחור כשהשוטר עדיין מחזיק בידו. לא ברור אם זה מכוון או לא, אך נראה שבלהט הדברים, הרוכב וגם השוטר לא הבחינו כי המדרכה הסתיימה ושניהם נפלו לכביש. הרוכב נשמע זועק "איה איה" ובוכה, תוך שעוברת אורח נוזפת בשוטר "תוריד את הכיפה".

"הוא אמר שבתו בבית החולים, ועל אופניו החזיק מקל ודלי, לצורך עבודתו כמנקה" סיפר עד הראייה. "פניתי לשוטר, אמרתי לו 'תן לי להסביר לרוכב בצורה שהוא מבין', אבל הוא לא נתן לי, אמר לי אל תתערב" אומר ל'בחדרי חרדים' עובד אורח שתיעד את המעצר.

הרוכב נשמע בוכה ואומר לשוטר "אתה מרביץ לי, מה עשיתי, משוגע", ומובל על ידי השוטר ושני הפקחים אל תוך ניידת המשטרה, משם נלקח לתחנת משטרת בני ברק ברחוב הקישון בעיר. 

גורם במשטרה אומר ל'בחדרי חרדים' כי אם מתרשמים שמדובר באדם שאינו זוכר את מספר תעודת הזהות מתוך תום לב, ומוסר את פרטיו האישיים למעט מספר תעודת הזהות שלו - לא נבצע מעצר. אולם במקרה זה, כך לדברי הגורם, הרוכב מסר פרטים אישיים שגויים, ניסה למרוח את השוטר, ולכן נעצר לחקירה לצורך זיהוי.

עו"ד גדליהו בן שמעון, סגן ראש עיריית בני ברק, שבעצמו נפצע בעת שרכב על אופניים חשמליים, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי מי שמחזיק אופניים חשמליות - אינו מבין מהסרטון שמדובר בעבירה תוך כדי רכיבה על אופניים, כך שאין לזה שום אפקט של הרתעה "החינוך וההסברה על הסכנה שבאופניים, צריכה להיות במוסדות החינוך, בבתי הספר, בכוללים וכו' - לא במעצרים אלימים". בן שמעון מוסיף כי "ראש ישיבה אמר לי כי הסכנה באופניים החשמליות אינה פחותה מפגעי הטכנולוגיה".

ממשטרת ישראל נמסר כי "החשוד עוכב תוך שהוא רוכב על אופניים חשמליים על המדרכה תוך סיכון עוברי אורח ובניגוד לחוק. שיטור עירוני שהבחינו בביצוע העבירה ביקשו מהחשוד להזדהות לצורך רישום דו"ח בגין ביצוע העבירה". בתגובת המשטרה נכתב כי "החשוד מסר פרטים שגויים ועל אף שהוצע לו להביא את תעודת הזהות מביתו על מנת להשלים את הליך ההזדהות, הוא בחר לעורר פרובוקציות ולהפריע לשוטרים בעת מילוי תפקידם".

עוד נמסר כי "בהמשך סירב החשוד להישמע להוראות השוטר שהורה לו לסור עימו לתחנה ובעקבות כך החשוד נעצר. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חוקי התעבורה גם בקרב רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים, בכל זמן ובכל מקום, במטרה לשמור על שלומם ובטיחותם של כלל משתמשי הדרך ולא תאפשר הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם".

על אופי המעצר אומר עו"ד בן שמעון כי "זה לא מעצר של הרתעה, המידתיות פה אינה סובלת את הדעת. מה יודע מה תפסו, סוחר סמים? עבריין גדול? איפה שיקול הדעת של השוטר?". לדבריו "הנהלת העירייה צריכה לעצור את פורעי החוק האלו באופן דחוף. שוטרים מנצלים באופן קבוע את תמימותם של הציבור החרדי שמרביתם אינם ידועים את חוק זכויות המעצר ללא צו. כל חודש אנחנו נחשפים לעוד סרטון אכזרי מסוג זה".

לפני כשלוש שנים שוחח הגר"י זילברשטיין עם 'יתד נאמן', והתייחס לשאלה האם מותר להורים לרכוש לילדיהם אופניים חשמליים או להתיר להם לנסוע על הכלי הזה והשיב "אין להרהר בנידון כלל ולאור המקרים הרבים והקשים של התאונות והאסונות המתרחשות עם אופניים חשמליים, יש להתייחס אליהם כאל כלי המסכן את הציבור באופן וודאי".

הרב זילברשטיין הוסיף כי "יידעו ההורים שנתנו הסכמתם לילד לרכב על האופניים החשמליים, שהם שותפים לרצח ממש, כל מי שיכול למנוע מהזולת מלחטוא חטא ולא מונע מאתו, נתפס באותו עוון. ולכן אותם הורים ייחשבו בשמיים כשותפים לאותו עוון אם חלילה יקרה משהו. הם ייתבעו על כך וייחשבו לרוצחים לכל דבר".

אופניים חשמליים רכיבה על מדרכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד