י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפתע הפסיק לבכות

מטפלת טלטלה את הפעוט וגרמה למוות מוחי

הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד צעירה בת 26 שהפעילה משפחתון בעיר, בגין גרימת מוות ברשלנות וקבלת דבר במרמה, לאחר שפעוט אותו טלטלה - נפטר

מטפלת טלטלה את הפעוט וגרמה למוות מוחי
אילוסטרציה צילום: pixabay

צעירה בת 26 שהפעילה פעוטון בשכונת גילה בירושלים, ללא הידע הדרוש לכאורה, הואשמה בגרימת שטלטלה תינוק לאחר שאיבד את הכרה ובכך גרמה לו למוות מוחי שהביא בסופו של דבר למותו, מבלי שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשת לתפקיד.

על פי כתב האישום שהוגש נגדה היום (ראשון) על ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), היא הואשמה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות ובקבלת דבר במרמה.

בכתב האישום שהוגש נגדה לבית משפט השלום בירושלים, על ידי עו"ד ג'ניה קליימן, ביום 28.12.15: בשעות הבוקר הביא האב את בנו התינוק בן 4 חודשים למשפחתון, שהנאשמת ניהלה בביתה בשכונת גילה בירושלים. בהמשך התקשרה להוריו וציינה בפניהם כי הוא "אינו שקט" וביקשה לאספו מהמשפחתון.

אביו של התינוק אסף אותו ולקחו לבדיקה רפואית אצל רופאת הילדים, אשר לא אבחנה כל מחלה ואישרה להחזירו למשפחתון. התינוק הוחזר למשפחתון, בעודו ישן, והועבר ללול, שם המשיך לישון. לאחר זמן מה התעורר ובכה. המטפלת הניחה את התינוק במושב המיועד לתינוקות בסלון המשפחתון, והלכה למטבח להכין עבורו בקבוק.

בשלב מסוים, מסיבה שאינה ידועה, הפסיק התינוק לבכות ואיבד את הכרתו. בשלב זה חזרה המטפלת לסלון והבחינה בו כשהוא מחוסר הכרה. הנאשמת הרימה אותו והחלה לטלטל אותו ולקרוא בשמו, תוך שראשו שמוט ונהדף קדימה ואחורה, במטרה להעירו.

כתוצאה מהטלטול, נגרם לתינוק דימום מוחי נרחב ודימום ברשתית. כמו כן שטפה הנאשמת את פניו של התינוק במים וניסתה להנשימו באמצעות סתימת אפו ונשיפה בפיו. משלא צלח הדבר, התקשרה הנאשמת למגן דוד אדום, והחלה לבצע במנוח החייאה בחצר המשפחתון, בהתאם להנחיות שנמסרו בטלפון על ידי הצוות הרפואי, אשר היה באותה עת בדרכו למקום. כתוצאה ממעשיה של המטפלת, הידרדר מצבו של המנוח, וביום 7.1.16 נקבע מותו. 

עוד מואשמת המטפלת, כי למדה את לימודי המקצוע במוסד מוכר בבני ברק וכתנאי לקבלת תעודת גמר, נדרשה להשתתף בקורס עזרה ראשונה והחייאה. מפאת בעיות מרחק והגעה ללימודים סיכמה עם מדריכת הקורס כי היא תזכה לציון עובר בקורס - מבלי להשתתף בו - ועל סמך סיכום זה קיבלה תעודת גמר המסמיכה אותה לטפל בפעוטות והפעילה מסגרת לטיפול בפעוטות ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשים לכך.

על פי כתב האישום, רשלנותה של המטפלת התבטאה בין היתר בכך שטלטלה את התינוק לאחר שאיבד הכרה וגרמה לו נזק שהביא למותו, פעלה בחוסר זהירות והפעילה משפחתון ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשים לכך.

עם הגשת כתב האישום העבירה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי)  את העניין לידיעת משרד התמ"ת לצורך בחינת הפיקוח בנושא.

גרימת מוות ברשלנות מטפלת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד