י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עד המדינה

פרשן בכיר בגל"צ הפיץ מידע האסור בפרסום?

באתר themarker פורסם היום כי הופצה הודעה שנשלחה לכאורה ממכשיר טלפון השייך לפרשן בכיר בגל"צ ובתוכנה נכללים פרטים האסורים בפרסום בנוגע לעד המדינה ניר חפץ • הפרשן: "מדובר בזיוף. זו המצאה גמורה"

פרשן בכיר בגל"צ הפיץ מידע האסור בפרסום?
גלי צה"ל צילום: באדיבות המצלם

העיתונאי נתי טוקר פרסם היום (ראשון) ב-themarker, כי הודעה ממספר הטלפון המשויך לכאורה לעיתונאי בכיר בגלי צה"ל, שמייצג בשידורים את עמדותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - הופצה בקבוצת אחדות הליכוד בוואטסאפ, וכללה מידע אסור בפרסום נגד עד המדינה ניר חפץ. העיתונאי מצידו טוען כי מדובר בזיוף.

נזכיר, כי לפני כשבוע פרסם פרשן 'חדשות 12' עמית סגל על סתירות לכאורה בעדותו של עד המדינה ניר חפץ כנגד בנימין נתניהו, וכן כי חלק מהמידע שהוצא ממנו נלקח לכאורה בדרכים שאינן חוקיות ואינן מוסריות. משרד המשפטים הוציא במקום צו איסור פרסום לפרשה, מה שהוליד תאוריות קונספירציה רבות ושאלות קשות התעוררו.

המידע שפירסם סגל הינו למעשה אחת מטענות עורכי הדין של נתניהו, ונכלל בחוברת שהוגשה ליועמ"ש במהלך השימוע. העמוד כלל מידע שחל עליו צו איסור פרסום, וכן הוא כולל שמות ופרטים נוספים. שר המשפטים, אמיר אוחנה, הציג חלק מהמידע שהופיע בחוברת על דוכן הכנסת, תוך שימוש בחסינותו כח"כ וספג גינויים חריפים. נציין, כי על פי חוק כל מה שנאמר מעל דוכן הכנסת מותר בפרסום, כך למשה עקף אוחנה את צאה"פ.

טוקר טוען, כי לפני נאומו של אוחנה, כבר למחרת הפרסום של עמית סגל הופץ המידע המלא שהיה אסור בפרסום בקבוצת הוואטסאפ אחדות בליכוד. לדבריו, בשעה 9:44 בבוקר נשלחה בקבוצה הודעה ממספר טלפון המשויך לעיתונאי הבכיר בגלי צה"ל, הודעה שכללה תמונה של העמוד הרלוונטי בחוברת ששיגרו עורכי הדין של נתניהו, שאותה ציטט סגל. המידע בחוברת כלל שמות ופרטים שאסור היה לפרסמם. התמונה אף הופצה הלאה לאחר מכן והפכה עד מהרה לוויראלית.

בתגובה להודעה ממספר הטלפון של העיתונאי, כתב אחד החברים בקבוצה: "איזה פחד… דמוקרטיה עלק. חבל שזה לאזרחים אתם העיתונאים (פנה לעיתונאי המפרסם) לא מסייעים כפי שזה קורה לראש ממשלה".

העיתונאי מסר בתגובה לטוקר: "לא הפצתי בקבוצה של אנשי ליכוד את המסך. אני לא שלחתי את ההודעה. מדובר בזיוף. זו המצאה גמורה. ומשום כך כל פרסום שלך שיטען את הדברים - יהווה הוצאת דיבה".

אמיר אוחנה ניר חפץ עמית סגל עד מדינה צו איסור פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד