י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרמה בבית המשפט

ניר חפץ לשופט: "אתה רוצה להרוג אותי, תהרוג"

בדיון שנערך היום בבית המשפט השלום בתל אביב בנוגע לבקשת כלי תקשורת להסיר את צו איסור הפרסום בפרשת עד המדינה ניר חפץ, התחוללה סערה כאשר עד המדינה ניר חפץ הבחין בעיתונאים ועזב את המקום • "אתה רוצה להרוג אותי - תהרוג אותי"

ניר חפץ לשופט: "אתה רוצה להרוג אותי, תהרוג"
ניר חפץ בבית משפט בת"א צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בבית משפט השלום בתל אביב נערך בשעה זו (ראשון) דיון בבקשת 'הארץ' ו'גלובס' להסיר את צו איסור הפרסום, בין היתר בעקבות נאומו של של המשפטים על במת הכנסת. מנגד, מבקש עד המדינה ניר חפץ והמדינה להותיר את הצו על כנו.

בשבוע שעבר חשף העיתונאי עמית סגל את מסכת הלחצים שהופעלו על ניר חפץ, כדי שיחתום על הסכם עד מדינה בתיק 4000. סגל לא פירט הכל, מאחר ועם פנייתו עם שאילתא למשרד המשפטים, המשטרה ביקשה וקיבלה מבית המשפט צו איסור פרסום על חלק מהפרטים אותם ביקשו להצניע.

אלא ששר המשפטים אמיר אוחנה עמד ונאם בכנסת, ופירט מה קרה בחדרי החקירות, דבר שגרם לכך שצו איסור הפרטים הפך כמעט ללא רלוונטי. שמה של הנחקרת אף הופץ ברשתות חברתיות. המשטרה ונציגו של ניר חפץ ביקשו להאריך את הצו. לבקשת מגישי הבקשה, הדיון נערך בלדתיים פתוחות.

נציג המדינה עו"ד עמית טבנקין נימק את בקשתו להארכת צו איסור הפרסום, בפגיעה בפרטיות המשיבים שלדבריו "יש כאן פגיעה וודאית, שהצו מנסה למנוע" עוד נימק כי "יש חשש גם בעניין הגברת האיום והלחץ על עד המדינה. כל פרט נוסף שיוצא מוצג באופן חלקי ומגמתי ומייצר עוד לחץ". לדבריו, "יש פרטים שטרם פורסמו המשליכים על העד. גם אם יש דברים שדולפים ברשתות החברתיות - יש עדיין הצדקה לצו איסור הפרסום".

השופט עלאא מסארווה שדן בבקשה, אמר כי "השאלה היא אם אפשר לצמצם את הצו? יש דיון ציבורי לשאלה אם יש קשר סיבתי לפעולת חקירה מסוימת שנעשתה בין החלטתו של עד המדינה להפוך לעד מדינה. זה דיון לגיטימי בספירה הציבורית".

עו"ד אילן סופר פרקליטו של עד המדינה ניר חפץ, אמר כי מדובר בעד מדינה באחת הפרשות המסוקרות ביותר בישראל. בדבריו אמר כי "יש להגן על ביטחונו של ניר חפץ ולא לפרסם את הפרטים. חפץ נתון תחת מתקפה מאורגנת ע"י כוחות בעלי עניין בניצוחו של ראש ממשלת ישראל".

עוד המשיך ותקף: "במשך תקופה בלתי פוסקת, שופכים את דמו ודמה של משפחתו. המטרה האחת והיחידה היא לגרום לחפץ לחזור בו מהחלטתו להיות עד מדינה או לחילופין לגרום לו להגיע לבית המשפט מורתע ומפוחד. ניר חפץ בינתיים עומד בכך אבל גם לדבר הזה יש גבול".

ניר חפץ שנכח בדיון, נטש אותו במהלכו, לאחר שעו"ד פירטה דברים שחוסים תחת הצו. "אסור שהדיון הזה יהיה פתוח. זאת שערוריה. העיתונאים כותבים כל מילה. אתה רוצה להרוג אותי - תהרוג אותי" אמר לשופט ועזב את האולם.

דקות ספורות לאחר מכן חזר לאולם ואמר לשופט "הסוסים ברחו מהאורווה. סוסה אצילה יצאה מהאורווה. למה הדיון לא בדלתיים סגורות?". עוד המשיך ותקף "השופט הזה שופך את דמי. דמי יהיה על ידיך! דם יישפך! דם אמיתי".

בתום הדיון הודיע השופט עלאא מסארווה כי ימסור את החלטתו בהמשך.

עד המדינה נגד נתניהו ניר חפץ לכלי התקשורת מחוץ לביהמ"ש: "עדותי היא אמת מזוקקת, אני מקווה שלא נגיע כלל לביהמ"ש כי כל החשודים ינוקו מכל רבב אבל אם נגיע ימצא שהעדתי אמת לאמיתה".

ניר חפץ עד מדינה בית משפט צו איסור פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד