ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"תפרשו מתפקידכם"

זעם נגד יונתן בן ארצי: "ניצל את העצרת הממלכתית למטרה פוליטית"

זעם במערכת הפוליטית על יונתן בן ארצי - נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, על כך שבטקס לזכר סבו ניצל את האירוע ותקף את ראש הממשלה נתניהו • "אם דבק בכם רבב זוזו הצידה, תפרשו מתפקידכם תלכו לביתכם ותתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם"

זעם נגד יונתן בן ארצי: "ניצל את העצרת הממלכתית למטרה פוליטית"
יונתן בן ארצי צילום: Roni Schutzer/FLASH90

יונתן בן ארצי נכדו של ראש הממשלה יצחק רבין, ניצל גם השנה את הבמה בעצרת לזכר סבו, והפך את נאומו לנאום פוליטי למהדרין.

בנאומו, מול ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בן ארצי, "אני קורא מכאן לראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, לראשי המפלגות הגדולות ולכל נבחרי העם. מדינת ישראל קורסת. למעלה משנה שאין כאן ממשלה, אין תקציב, אין מדיניות, אין תכנית, אין דרך. בתי החולים מפוצצים, המדינה בפקקים, אין מפכ"ל למשטרה, השוטרים מתקשים לקבל הנחיות פעולה ברורות, הציבור פוחד, חושש, מסוכסך. מערכות המדינה נרמסות, אזרחי ישראל סובלים".

הוא הוסיף ותקף, "הביטו סביב, כאן קבורים מנהיגי המדינה שהקימו אותה, הביטו בעניים שלהם המביטות בכם מלמעלה, זה הזמן לקחת אחריות ולתת דוגמא אישית ברוחם ובדרכם". 

כאן עבר בן ארצי לתקוף את נתניהו אישית "שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. תהיו בני אדם. אני קורא לך (לנתניהו ק.ב.) ולכולכם מכאן, לעשות את מה שאתם יודעים שהוא הדבר הנכון עבור מדינת ישראל. בעת הזאת קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב זוזו הצידה, תפרשו מתפקידכם תלכו לביתכם ותתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו, תוכלו לחזור כמו שעשה יצחק רבין".

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס (הליכוד) התייחס לדבריו של יונתן בן ארצי באזכרה השנתית לזכרו של יצחק רבין ז"ל ואמר כי "יונתן בן ארצי עשה שימוש ציני בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, ראש הממשלה של כולנו, שנרצח על ידי בן עוולה לפני 24 שנים. חבל שנכדו של רבין ז״ל, לא למד ממנו מהי ממלכתיות".

כזכור, גם בשנה שעברה תקף בן ארצי את נתניהו בנאומו בעצרת הזכרון לסבו יצחק רבין, ואמר, "השנאה לאחר מעולם לא הייתה חלק מאיתנו. העם היהודי מעולם לא חיפש להוכיח עליונותו על דרך הפגיעה והנמכת האחר. לחיות בשלום רצינו, ואלו שהסכימו חיבקנו חזרה והושטנו יד פתוחה. הרצון לסמן ישראלי אחד טוב יותר בגלל מוצאו הוא פסול. הרצון לסמן אחד כבוגד בגלל דעותיו הוא ערעור הבסיס עליו בנינו את ארצנו. הרצון לצמצם זכויות לקבוצה אחת של אנשים על חשבון אחרת בגלל דתם, דעתם או הרגשתם הוא עלוב".

"כוחנו היה ונותר באחדותנו הישראלית, באהבתנו לארץ ישראל, לנופיה, לגוונים השונים בה, למשותף ולאחר", אמר נכדו של רבין וקרא להגבלת כהונתם של ראשי ממשלה: "דמוקרטיה אינה מלוכה. אזרחי המדינה אינם נתינים. אני קורא מכאן לכבוד נשיא המדינה לפעול יחד עם מחוקקי ישראל להגבלת תקופת כהונת ראש ממשלה במדינת ישראל. הגבלת משך כהונת ראש ממשלה היא הכרחית וחשובה כדי למנוע ממנהיגנו להפוך למלכים נבדלים מעם".

הוא התייחס לתקרית בקריית שמונה בה נתניהו אמר לאשה כי היא משעממת ואמר: "אזרחי המדינה כולם זכאים להנהגה שדואגת לצרכיהם ואינה משתעממת מהם ומהצרכים שלהם. תפקיד ההנהגה במשטר הדמוקרטי הוא לשרת ולאהוב את כולם באופן שווה. לכבד אותם. לחלוק להם כבוד, לדאוג להם למזון, למחסה, לטיפול רפואי ולחיים בכבוד. מנהיגות המעודדת הפרדה והתקפות אלימות נגד דעות אחרות, ההוא הדוחף ומסית להגדרה וקיטלוג של כל אחד החושב אחרת ממנו כחמוץ או שמאלן, ממשיך לפרק בנו ויביא לחורבן הבית הבא. מנהיגות הלועגת ומזלזלת לאזרחים החשים מצוקה היא מקור אותו הרוע, והיא זו שתעמיק את השסע, הפילוג והסכסוך הפנימי לעל אף מאמצינו ארוכי השנים".

נציין, כי נתניהו התנצל בפני אותה אשה, ובבחירות האחרונות היא אף הפכה לפעילת ליכוד.

 

 

בנימין נתניהו עצרת זכרון יצחק רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד