י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ליברמן מתחזק ונשאר לשון מאזניים

סקר מנדטים: 'כחול לבן' הגדולה, המפלגות החרדיות עם 12 מנדטים

סקר חדש שמתפרסם הערב מציג תוצאה דומה לבחירות הקודמות, אך רק באשר לכך שאין רוב לאף גוש. עם זאת 'כחול לבן' ו'הליכוד' מתחזקים, לעומת החרדים שמתרסקים משמעותית. ליברמן מתחזק גם הוא ונותר לשון מאזניים | ואת מי יאשימו אזרחי ישראל בבחירות שלישיות

סקר מנדטים: 'כחול לבן' הגדולה, המפלגות החרדיות עם 12 מנדטים
ראשי המפלגות החרדיות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך הפלונטר הפוליטי ובעוד ראשי המפלגות הגדולות מתעמתים במליאת הכנסת, פורסם הערב (ראשון) סקר מנדטים עדכני ב'ערוץ 13', אותו ערך הפרופ' קמיל פוקס.

מתוצאות הסקר עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי ש'כחול לבן' היתה נשארת המפלגה הגדולה עם 35 מושבים בכנסת ה-23, לעומת תנועת 'הליכוד' שהיתה מתחזקת מ-32 מושבים ל-34.

עוד עולה מהסקר כי כי לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 ח"כים, כאשר מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן, נותרת לשון מאזניים בין הגושים ואף מתחזקת מ-8 מושבים לתשעה. כמו כן, 'הרשימה המשותפת' המורכבת מכלל הסיעות הערביות שומרת על כוחה ונותרת המפלגה השלישית בגודלה בכנסת עם 13 מושבים.

באשר לתוצאותיהן של המפלגות החרדיות בבחירות אלה, ניתן להעריך עד כמה הסקרים הינם אמינים. שכן על פי הסקר הפרופ' קמיל פוקס, אילו הבחירות היו נערכות היום, ש"ס ו'יהדות התורה', היו מקבלות כל אחת ששה מושבים בכנסת ובסך הכל 12 מושבים בכנסת, לעומת 16 כיום, כאשר החלוקה היא 9 לש"ס ו-7 ל'יהדות התורה'.

על פי הסקר, מפלגת העבודה-גשר בראשות ח"כ עמיר פרץ היתה נחלשת עוד יותר ומגיע לשיא השפל בתולדותיה עם חמישה מנדטים, לעומת שישה כיום. עוד נתון דרמטי בסקר, יתכן כי לציונות הדתית לא יהיה ייצוג רשמי כמפלגה דתית, שכן על פי סקר קמיל פוקס אילו 'הימין החדש' רץ בנפרד מ'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי', כל אחת מהמפלגות הללו מקבלת ארבעה מושבים בלבד וזה די קרוב לאחוז החסימה. כמו כן, מפלגת 'המחנה הדמוקרטי' שמורכבת ממפלגת 'מרצ' שהתאחדה עם מפלגתו של אהוד ברק 'ישראל דמוקרטית', ממשיכה להתרסק ולאחר שבבחירות האחרונות ירדה ל-5 מושבים, בסקר זה היא מקבלת 4 בלבד. עלך סף אחוז החסימה.

עוד בסקר, כי 41% מהמשיבים סבורים כי ראש הממשלה נתניהו יישא באחריות אם ישראל תלך לבחירות שלישיות. רק 7% מהם סבורים כי האשמה מוטלת על בני גנץ. 31% מהמשיבים סבורים כי האשמה מוטלת על אביגדור ליברמן. 6% סבורים כי אף אחד מהם אינו אשם ו-13% השיבו כי הם אינם יודעים לענות על השאלה.

40% ממשתתפי הסקר השיבו כי במקרה שייערכו בישראל בחירות ישירות לראשות הממשלה הם יצביעו לבנימין נתניהו, לעומת 37% שהשיבו כי יצביעו עבור בני גנץ. 13% השיבו כי לא יצביעו לאף אחד מהם וששה אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים למי יצביעו.

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 704 נשאלים, מהם 605 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, בעוד שהתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.1%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.

הפרשן הפוליטי עמית סבגל מ'ערוץ 12' הגיב לתוצאות הסקר באשר למפלגות החרדיות וכתב, "סקר חדשות 13 מעניק לימין 54, ליברמן 9, מרכז שמאל ערבים 57. הוא מעניק לחרדים רק 12 מנדטים במקום 16, וזה די מפוקפק בהנחה שלא היה גל אדיר של חזרה בשאלה מאז ספטמבר". הוא הוסיף ולגלג: "מצד שני ייתכן ש-180,000 חרדים השתכנעו מליברמן והחליטו לפרוק כל עול".

 

 

 

 

סקר מנדטים בני גנץ בנימין נתניהו המפלגות החרדיות תנועת ש"ס יהדות התורה קמיל פוקס עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד