כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בהוראת ברק: היס"מ פינה את 'בית המכפלה' בחברון

פחות מיממה לאחר פקיעת האולטימטום שהציב המנהל האזרחי לדיירי הבית השנוי במחלוקת בחברון, הורה שר הביטחון לכוח יס"מ לפנותו • סערה במערכת הפוליטית

בהוראת ברק: היס"מ פינה את 'בית המכפלה' בחברון
פלאש 90



פרק נוסף נרשם היום (ד) במאבק הסוער בין שר הביטחון, אהוד ברק, ובין ציבור המתיישבים. עם פינויו של בית המכפלה בחברון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמנם העדיף לדחות את הפינוי עד לקראת סוף החודש, אך לאהוד ברק אצה הדרך. ובמהלך שעות הצהריים, קצת פחות מיממה לאחר שפקע האולטימטום שהוצב לדיירי הבית, פרצו כוחות יס"מ אל בית המכפלה ופינו אותו.

ברק נתלה באילן אחר, ובמקרה שלו: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שקבע כי יש לפנות את הבית עוד היום, וכי אין צורך בהחלטת ממשלה בכדי לבצע את הפינוי.

ראוי לציין כי מדובר בבית שנוי במחלוקת, לטענת הדיירים הם רכשו את הבית מהערבים, אך הפלסטינים מכחישים את העסקה.

כאמור, המנהל האזרחי הציב אולטימטום לדיירים להתפנות זאת בשל כך שהם 'מפירים את הסדר' במקום. היום, פחות מיממה מפקיעת האולטימטום, הורה ברק על פינוי הבית.



המערכת הפוליטית רותחת

התגובות לפינוי לא איחרו להגיע:

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין (ליכוד) הגיב: "אהוד ברק החליט לקראת חג הפסח לבער את המתיישבים מחברון. אני קורא לראש הממשלה ליטול מברק את הסמכויות בכל הנוגע להתיישבות ביו"ש על מנת לשמר את המרקם העדין של החיים שם".

מועצת יש"ע פרסמה הודעה זמן קצר לפני הפינוי: "יו"ר מועצת יש"ע דני דיין שב והגיע לפני זמן קצר אל בית המכפלה בחברון, לקראת מועד כניסתו לתוקף של צו הפינוי שהוציא המנהל האזרחי לדיירי הבית, בשעה 15:00. במקום כונסה ישיבת הערכת מצב בהשתתפות דיין, חברי מועצת קרית-ארבע בראשות מלאכי לוינגר - ראש המועצה המקומית, ודיירי הבית. בסיום הישיבה אמר יו"ר מועצת יש"ע: אנו בטוחים שהשכל הישר יגבר והנוכחות היהודית בבית תישמר".

לאחר הפינוי הגיב יו"ר מועת יש"ע: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מכר את חברון בפעם השניה. ב-1997 ויתר על רוב חברון ליאסר עראפת. ב-2012 הוא מכרגם את זכות היהודים לגור ברכושם שנקנה כחוק ליד מערת המכפלה. אם שרי הממשלה אינם מריונטות עליהם לקבל החלטה ברוב קולות על החזרה מיידית של הרוכשים היהודים לביתם".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, מסרה: "על כולנו לזכור שהממשלה הנוכחית היא ממשלת ליכוד ולא 'ממשלת עצמאות'. אני קוראת לראש הממשלה להקים בישיבת הממשלה הקרובה ועדת שרים לענייני התיישבות שתהיה אמונה על כל ההכרעות בנושא ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, כשם שהיה נהוג גם בממשלות קודמות. דבר זה ישים קץ למצב הלא סביר היום שבו שר הביטחון הוא הסמכות היחידה והבלעדית לקבלת החלטות בנושא זה".
חברון פינוי ברק פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד