ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לקראת כניסת החוק לתוקף

הדיין במכתב: נמסור את נפשנו ולא נשתף פעולה

בחודש ספטמבר 2020 ייכנס לתוקפו חוק החינוך המעודכן שאושר בפרלמנט הבריטי, הכולל בתוכו חובה על בתי הספר ותלמודי התורה החרדיים ללמד תכנים שאסורים על פי השקפת העולם החרדי. לקראת כניסת החוק, מזהיר אחד מגדולי הדיינים בממלכה שלא להיכנע בשום אופן ולקיים את "יהרג ואל יעבור"

הדיין במכתב: נמסור את נפשנו ולא נשתף פעולה
ילדים חרדים. אילוסטרציה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

גזירת החינוך בממלכה הבריטית: לקראת כניסת חוק החינוך החדש לתוקף בשנת 2020, ראש בית דין לשעבר קרא לחרדים המתגוררים בבריטניה שלא לוותר על העקרונות. "על יהודים חרדים לוותר על חייהם ולא לקיים את הדרישות של משרד החינוך בבתי הספר".

הדיין הגאון רבי גבריאל קראוס מי ששימש בעבר כראש בי הדין של מנצ'סטר, אמר כי על הקהילה החרדית להחמיר את עמידתה נגד גזירת משרד החינוך באומץ, ולמעשה לקיים את "יהרג ועל יעבור". ולא לתת למשרד החינוך להתערב בתכנים בבתי הספר ותלמודי התורה, כך מדווח האתר 'ג'ואיש קרוניקל'.

הרב קראוס אמר כי חברי הקהילה החרדית צריכים בהחלט לוותר על חייהם מאשר לעמוד בדרישות הממשלה בנושא חינוך של הילדים בנושאים של שלוש עברות חמורות מן התורה.

הדיין הפציר בקהילה לעמוד "איתן כסלע" אל מול "הגזירה הנוראה". חברי הפרלמנט בבריטניה אישרו ברוב עצום בתחילת השנה את המדיניות החדשה בנושא החינוך שתיכנס לתוקף בספטמבר 2020.

בחוק החדש יהיו בתי הספר ותלמודי התורה, חייבים ללמד ילדים לפני סיום בית הספר העל יסודי, על אחד מהעבירות החמורות בתורה. דבריו של הדיין, הועברו לכלל בתי הספר החרדיים במדינה המרוכזים בעיקר בלונדון ובמנצ'סטר.

במכתב נאמר "אנו מחויבים לוותר על חיינו ולא לוותר להם, גם אם בתי ספר יהיו סגורים ואנשים שיעברו על החוק יהיו במאסר, אסור להסכים לכלום, גם לא לפשרה אחת, אם אנחנו מכניסים את הלימודים הללו ונכנעים, נוכל חס ושלום להיפרד מהדור הבא".

הרב גבריאל קראוס גזירת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד