י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טור תגובה חריף

הח"כ החרדי משיב ללפיד: "אתה המצאת את השנאה והפסילה"

"מר לפיד - מאז דרכה כף רגלך במגרש הפוליטי אינך מפסיק להטיל רפש ולחנך את החכי"ם החרדים ושולחיהם. אתה המצאת ב-2013 את שנאת השונה והפסילה המוחלטת של הנציגות החרדית", חבר הכנסת יעקב אשר מ'יהדות התורה' משיב למאמר שפרסם יאיר לפיד בשבוע שעבר בעיתון 'גלובס'

הח"כ החרדי משיב ללפיד: "אתה המצאת את השנאה והפסילה"
יאיר לפיד בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במאמר מושחז ודמגוגי להפליא שהתפרסם מעל במה זו, היטיב ח"כ לפיד להבעיר שוב את אש הקוטביות והפילוג בין הציבורים בישראל. שלא בטובתי הפכתי להיות חלק מרכזי במשחק המילים תוך כדי ציטוט אמירה שלי בה הצבתי מראה מול פניו על כך שהוא פועל משנאת חרדים. כל זה מחייב אותי להגיב.

פוליטיקאי בכיר ומוערך הגדיר לאחרונה בראיון את יאיר לפיד: "איש תקשורת מעניין" - מבחינתי זו הגדרה קולעת ואני מאמץ אותה בחום. בעוד התקשורתן יכול להרשות לעצמו בשם הפופוליזם והרייטינג לחבוט בכל איש ציבור או מגזר. הרי שמי שרוצה להיות מנהיג צריך לדעת קודם את מגבלות הכוח, לזכור שהוא לא מתאגרף יחיד בזירה, להפנים שכפי שדעתו והשקפת עולמו מקובלים עליו והוא מצפה שיכירו בכך בסביבתו, כך גם דעתם, השקפתם, ואורח חייהם של אחרים ראויים להישמר במרחב הציבורי לא פחות ממנו.

חבריי ואני לא חיים בבועה. יריבים מרים וקשים קמו עלינו. אך המכנה המשותף של רובם שלא התיימרו לשנות אחרים. הוויכוחים במליאה נוקבים, אך אף אחד מהם לא מביט בנו כחפץ מקולקל הדורש תיקון. את המורשת היהודית, אנחנו מציבים בגאון אל מול החדשנות המתירנית חסרת הגבולות שאיימה ועדיין מאיימת על הצביון היהודי של עמנו.

מר לפיד - מאז דרכה כף רגלך במגרש הפוליטי אינך מפסיק להטיל רפש ולחנך את החכי"ם החרדים ושולחיהם. אתה המצאת ב-2013 את שנאת השונה והפסילה המוחלטת של הנציגות החרדית, בכך שהצבת זאת כתנאי להקמת הממשלה דאז. משך שנתיים מצערות שימשת כשר האוצר תוך שאתה מנצל את מעמדך בקואליציה ובמקום לטפל בבעיות הכלכלה ובקשיי השכבות החלשות המדינה, פצחת במסע חקיקה דורסני שפגע בציבור החרדי לאורך כל מסלול ותחנות חייו מיום לידתו עד בגרותו. חמור מזה הוא, שאת כל תהליך הפגיעה והרמיסה שלנו ושל ילדינו עשית כאשר חיוך זחוח ויהיר על פניך. הוכחת את טעמך האישי כלפינו שהוא ורק הוא, המניע אותך.

חבר הכנסת יעקב אשר. צילום: פלאש 90

הסתערת כחיה פצועה על הציבור החרדי כדי להטיל אימה קיומית על אורחות חייו כדי לשנותו. המניע כל כך בולט המסקנה היא פשוטה: אנחנו לא באים לך 'טוב בעין' , שיח מזלזל ופוגעני מצידך הוא סימן ההיכר שלך, ולא רק מולנו. הבטחת עתיד טוב למצביעיך וכשלת, 'ריקי כהן מחדרה' (אתה זוכר?) מעמד הביניים והשכבות החלשות איבדו אמון בך. בתסכולך אתה ממשיך לרכב על גלי הפילוג והשיסוי - אתה זה שאינו נותן למורשתו של אביך מנוחה.

מול ההכרה שלנו בצורך להקשיב ואף להתווכח, גם על נושאים רגישים ביותר, תוך שאנחנו מציבים את האמת המבוססת על אמונתנו הפנימית עליה אנו זוכים להערכה מכל עבר - ניצבת גישתך המשסה, שאותה אתה מקצין בסיסמאות חלולות. מול רצוננו לשמור על סטטוס קוו בכל שדרות החיים בנושאי דת ומדינה, אתה מעורר את הקיטוב והפילוג.

הניסיון הנואל במאמרך לרתום דמויות הוד תוך עיוות דמותם בהיסטוריה היהודית האותנטית הוא פתטי. כל נער עם תעודת בגרות (ולך נדמה לי שאין...) יודע שהגאון מוילנא היה פרוש וסגפן שכל חייו הוקדשו ללימוד תורה ברציפות. את החכמות האחרות למד מתוך חכמת התורה. כמו כן ספרי הקודש שכתב שלמה המלך, הם אבני יסוד כבר אלפי שנים בחיים היהודים השורשיים השלובים בשרשרת הזהב של עמנו הנצחי, מורשת שאותה אנו רוצים לשמר בארצנו לדאבון לבך.

אני איני שונא שלך מר לפיד, אך אזכיר לך שבאחת השיחות שקיימנו (היו כאלו..) כשהיית שר ואני באופוזיציה, אמרתי לך, שמי שמזלזל ורומס את כבודו של ציבור שלם, אינו יכול להיות ולא יהיה ראש ממשלה במדינת ישראל. לא הקשבת, ובנתיים נראה שצדקתי...!

לסיום, לפני שאתה דואג ליכולת הלמידה שלי ושל ילדיי, נסה בעצמך להיכנס פעם אחת לתהליך למידה ואולי תשכיל יותר. איך אומרים אצלינו...? "ויפה שעה אחת קודם".

בזה (ורק בזה) אני מאחל לך בהצלחה!

יאיר לפיד יעקב אשר שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד