י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"חצופה, עכשיו היא עצבנה אותי"

כך התנהלה קבלת המתנות של משפחת נתניהו

רביב דרוקר חשף בערוץ 13 את הליך קבלת המתנות לכאורה של בני הזוג נתניהו, שבעקבותיהן נפתחה החקירה בתיק 1000 המכונה גם 'תיק המתנות', כאשר על פי החשד קיבל מאילי ההון ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן, טובות הנאה שונות בדמות שמפניות ורודות וסיגרים 

כך התנהלה קבלת המתנות של משפחת נתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמעט שנה אחרי שהחלה החקירה נגד בנימין נתניהו, הצליחו החוקרים לגבות סוף סוף עדות מהטייקון האוסטרלי, ג'יימס פאקר, תמלילים נבחרים מאותה עדות נחשפו אמש (ראשון) במהדורה המרכזית של 'ערוץ 13' על ידי הפרשן רביב דרוקר.

עדות ג'יימס פאקר בתאריך 29.11.2017 

על פי דיווחו של דרוקר, זו לא הייתה ממש חקירה. יותר תצהיר בנוכחות עורך דינו.

"ברוב הפעמים כשפגשתי את ראש הממשלה הייתי מביא מתנה כאות כבוד וחברות... אהבתי את יאיר מאוד ובילינו זמן רב ביחד. ביקרנו במועדוני לילה. יאיר שהה בדירה שלי בתל אביב וגם בסוויטה במלון בניו יורק. יאיר גם הגיע אליי במטוסי הפרטי לאספן, קולורדו. אני חושב שהוא היה גם באונייה שלי. הבילויים הללו ליאיר לא עלולי דבר והם מתאימים להתנהגות שלי כלפי חברים שלי".

בשלב זה אומר דרוקר כי הטייקון האוסטרלי לא ממש מדייק ובמצבו לא עימתו אותו עם הראיות. כראיה לכך שידר הפרשן את עדותו של אחד מאנשיו בישראל, יונתן חסון, ששימש בו זמנית כנהגו של מילצ'ן - עדות שנגבתה בתאריך 6.10.2016. 

חוקר: "האם בפעמים הנוספות שיאיר נתניהו היה בדירה פאקר אישר את כניסתו?".
"לא בדיוק", עונה חסון.

החוקר שואל על ההגעות – שנחשפו כאן – של יאיר נתניהו וחבריו לדירת הפאר של פאקר במגדל רויאל ביץ' בתל אביב. 11,000 דולר לחודש שכירות.

תשובה: "קודם כל המשפחה הזאת לא בדיוק מבקשת. היא די דורשת... אחרי הפעם הראשונה, הוא (פאקר) אמר שהוא מעדיף לא לדעת מזה".

עדות ארנון מילצ'ין

"אמרתי לביבי שאני חושב שזה לא בריא שיסתובבו שמועות שהבן של ראש הממשלה יחד עם חבריו יסתובבו בדירה של פאקר. הוא אמר שיאיר כבר בחור מבוגר, הוא ידיד קרוב של ג'יימס... ציפיתי לתגובה אחרת. לא להפוך את החברות לנהנתנות... ציפיתי שלא יעשו שימוש בדירה לעתים יותר מדי תכופות".

חומר החקירה בתיק 1000 חושף שבנימין נתניהו, לעתים גם עם שרה, היו מגיעים לביתו של פאקר, כשזה כלל לא בבית, כדי לשחות בבריכה המחוממת.

רביב דרוקר הציג בשידור תכתובת סמסים, שמספרים איך זה היה מתבצע.

"נגיד לשרה שיש ציוד בשבילה", סימסה הדס קליין, העוזרת של מילצ'ין ופאקר למנהלת משק הבית של פאקר בקיסריה. 'ציוד' – כלומר ליד הבריכה המחוממת צריך לחכות ארגז שמפניות ורודות וקופסת סיגרים.

"אוי הברוך, חבל שלא הבאנו גם קצת גפילטע". סימסה חזרה מנהלת משק הבית. למה היא מתכוונת? דרוקר מסביר ב'ערוץ 13' כי בעדותה הסבירה שהנתניהוז התנהגו כמו "מלכי העולם". קליין אמרה שהדרישות "הגעילו אותנו".

"שימי בשקית שחורה את 4 הבקבוקים ותסגרי את השקית ליד הדלת של המטבח בחוץ. היא תבוא לקחת". סימסה קליין למנהלת משק הבית. למה? (עדות הדס) זאת הייתה דרישה מובהקת של שרה וביבי להכניס את השתייה והסיגרים ואת האוכל שהיא הייתה לוקחת בתיקים ובשקיות אטומות כדי שאף אחד לא יוכל לראות, כך הסביר דרוקר לצופים.

בהתייחסות הפומבית הראשונה שלו לפרשה הסביר נתניהו, כזכור, שאלו מתנות בין חברים. זה גם קו ההגנה שלו בשימוע. ובכן, מילצ'ין ואנשיו העידו הפוך לגמרי.

עדות ארנון מילצ'ן בתאריך 1.12.16

מילצ'ן: "זה לא מתנות שאני מביא מרצוני אלא מתבקש על ידי בני הזוג נתניהו להביא להם. כל הנושא הזה הוא מגעיל בעיניי. זה מגיע ממקום של נהנתנות כי הרי לא מקובל בין חברים שמבקשים להביא מתנה ואפילו נוקבים בסוג הסיגרים...אין לה אלוהים לשרה".

העוזרת הדס קליין סיפרה סיפור מדהים בעדותה: "ארנון ביקש שנרכז לו את כל התשלומים על בני הזוג נתניהו. שאלתי את ארנון מה ייצא לו מזה. ארנון אמר לי שהוא יגיד פעם לביבי כמה הוא עולה לי".

אחרי שנחשפה הפרשה, תידרכו מקורבי נתניהו שגם הם הביאו מתנות לחבריהם, הזוג מילצ'ין.

מילצ'ן נשאל על ידי החוקר: "האם ביבי הביא לך אי פעם מתנות מכל סוג שהוא?".

תשובה: "אתה מכיר אותו בתור אחד שמביא מתנות? התשובה היא לא".

שאלה: "האם שרה נתניהו הביאה לי אי פעם מתנות כלשהן?".

תשובה: "אתה רוצה שאני אפול על הרצפה מצחוק? התשובה היא לא".

כשהחוקרים עימתו את גברת נתניהו עם העדויות הללו, היא ניסתה להטיל דופי בעדים ובעיקר בעדת המפתח הדס קליין.

הדס קליין בעדותה 

שאלה: "גברת נתניהו אומרת שייתכן שיש לך וליונתן אינטרסים ושיקולים שהובילו אתכם להגיד מה שאמרתם בעדותכם".

קליין צוחקת ומשיבה: "האינטרס היחיד שלנו זה אך ורק להגיד את האמת. לא תיאמן האישה הזאת".

החוקר שואל: "כשהצגנו לגברת נתניהו את היקף רכישות השמפניה והסיגרים, היא אמרה שייתכן שאת מחפה על דברים שלקחת לעצמך".

קליין משיבה: "אני לא שותה שמפניה ובעלי לא מעשן סיגרים. כדאי לה להירגע כדי שלא תמצא עצמה נתבעת תביעת דיבה. חצופה. עכשיו היא עצבנה אותי".

קו הגנה נוסף של נתניהו הוא – "לא ידעתי ששרה מקבלת שמפניות", מזכיר דרוקר וטוען כי העדויות בתיק אחרות. נהגים העמיסו לידו ארגזי שמפניה על האוטו בו נסע. לגבי חלק מטובות ההנאה ששרה דרשה, הוא התקשר בעצמו לגבות את הדרישה. לא אקט חברי נורמלי.

בנימין נתניהו תיק המתנות תיק 1000 ג'יימס פאקר ארנון מילצ'ן רביב דרוקר שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד