י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לילה של שריפות • צפו

25 צוותים, 12 מטוסי כיבוי ו-345,000 ליטר מים

לילה של שריפות באזור חיפה הזניק אתמול כוחות כיבוי גדולים שכללו בין היתר מטוסי כיבוי, לוחמי אש ומאות אלפי ליטרים של מים • צפו בתיעוד

25 צוותים, 12 מטוסי כיבוי ו-345,000 ליטר מים
שריפה בבית / אילוסטרציה צילום: תיעוד מבצעי כבו"ה

בשעות הערב של אתמול (ראשון) יצאו צוותי כיבוי בפיקודו של רב רשף רמי מרום לשריפה ביער בחלק הצפוני של קרית אתא סמוך לצומת סומך.

לאחר התבררות גודל השריפה, הוזעקו לעזור צוותי כיבוי מתחנות זבולון וחדרה וכן הופעל סיוע חוצה מחוזות והגיעו צוותים ממחוז צפון ומחוז מרכז של כבאות והצלה לישראל , טפסר משנה חזי לוי נטל את הפיקוד על השריפה הגדולה שבה פעלו סך הכל 25 צוותי כיבוי אש ו-59 לוחמי אש.

למרות שהושגה שליטה על האש לוחמי האש עדיין עובדים במקום לכיבוי סופי ומניעת התפשטות והתלקחות חוזרת. בשעה 4.30 לפנות בוקר שישה צוותי כיבוי בפיקודו של סגן טפסר סויסה יצחק פעלו לכיבוי מבנה בן 3 קומות שכולו בוער ברחוב ערד בנווה יוסף שבחיפה.

מהמקום פונו שלושה אזרחים שנפגעו מעשן במצב קל עד בינוני. חוקר דליקות של כבאות והצלה לישראל עושה דרכו למקום לבדיקת נסיבות האירוע. תוך כדי האירוע בנווה יוסף התקבל דיווח נוסף על אוטובוס שנשרף ברחוב הרצל שבהדר , שלושה צוותי כיבוי בפיקודו של להב רונן אטיאס הגיעו למקום השתלטו על האש וכיבו את המטרונית שבערה.

לוחמי האש שבים ומזכירים את צו האיסור הדלקת אש של נציב כבאות והצלה לישראל , כמו כן מבקשים להמנע מעבודה באש גלויה כמו ריתוך וחיתוך ברזל ומטיולים בשטח בימי שרב ויובש אלה.

בנוס, התקיימה פעילות מוגברת של טייסת הכיבוי של המערך האווירי במשטרת ישראל, לכיבוי מוקדי שריפות ברחבי הארץ.

ביממה האחרונה, בחסות מזג האוויר השרבי, פרצו שריפות במספר מוקדים ברחבי הארץ. טייסת הכיבוי של המערך האווירי של משטרת ישראל הצטרפה כבר אתמול בשעות הבוקר למאמצי הכיבוי של כוחות הכיבוי וההצלה, במטרה להשתלט על מוקדי האש ולצמצם את נזקיה.

פעילות טייסת הכיבוי, הפועלת בשיתוף פעולה מלא עם לוחמי אש הנמצאים על הקרקע, התרכזה במוקדי שריפות שונים באיזור הישובים כפר נין,מבשרת,צור הדסה,עין שמר,שיבלי,קציר וחריש. 12 מטוסי כיבוי ושני מסוקים, לוקחים חלק בפעילות האינטנסיבית של טייסת הכיבוי, החל מאתמול.

במסגרת פעולות הכיבוי בוצעו למעלה מ-120 גיחות של מטוסי הכיבוי והמסוקים, שהתפרסו על פני כ-70 שעות טיסה, בהם הוטלו כ-345,000 ליטר של מים מעורבים בחומרי כיבוי, מעכבי בעירה וקצף, לעבר מוקדי השריפות.

גם בשעה זו, ערוך המערך האווירי של משטרת ישראל בכוננות גבוהה, לאור תנאי מזג האוויר, על מנת לסייע לכוחות הכיבוי וההצלה ככל שיידרש.

שריפה חיפה מטוסי כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד