י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מי ידאג לאשתי והילדים?" • מצילים את היתומים

“אנא עבדא דקודשא בריך הוא": כך ליוו את המתמיד לעולם האמת

רגעים בלתי נתפסים היו השעות האחרונות של הגאון רבי דב פלאי זצ"ל ממרביצי התורה הצעירים בדרונו שנפטר לאחר מחלה קשה והשאיר אחריו שבעה יתומים בביתו. בתיעוד מצמרר משעותיו האחרונות נראה ר' דב שכב על מיטתו כשסביבו חבריו ותלמידיו הקרובים אליו ביותר ומדברים עמו בדברי תורה שהיו שירת חייו • צפו בתיעוד המטלטל 

“אנא עבדא דקודשא בריך הוא": כך ליוו את המתמיד לעולם האמת
האברך ר' דב פלאי ז"ל בשעותיו האחרונות צילום: באדיבות המצלם

מאז פטירתו הטראגית של הגאון ר' דב פלאי זצ"ל, מסתובבים תלמידיו ומכריו הרבים, ודומעים. הסיפורים והעובדות המצמררות על דבקותו בבורא עולם, והמעשיות הבלתי נתפסות על העבודת השם שלו מתוך שמחה ואהבה. איך למרות הייסורים העצומים שעבר בשנים האחרונות, ר' דב זצ״ל ביקש לנצל את זה כדי להתעלות לדרגות רוחניות כמעט לא אנושיות.

'בחדרי חרדים' חושף תיעוד מצמרר משעותיו האחרונות. ר' דב שכב על מיטתו כשסביבו חבריו ותלמידיו הקרובים אליו ביותר, ביניהם גם ר"י זוהר התורה הגאון רבי בצלאל טולידנו שם שימש ר׳ דב כר"מ. על פי עדות אחד הנוכחים, "ר׳ דב ידע שאלו שעותיו האחרונות וביקש מאיתנו לדבר עימו רק בדברי תורה, ושהכל יהיה מתוך שמחה. הוא ביקש גם שנשיר שירי כיסופים והודיה לקב"ה על כך שאנחנו עבדיו ועושים את רצונו". לדבריו, "פשוט ליווינו אותו לעולם האמת מתוך לימוד תורה ושירים, כשהוא, ר' דב היה רגוע לחלוטין, צלול, ושלם עם עצמו עד הרגע המר, בלתי נתפס להבין את זה. אבל כזה היה ר' דב, בחייו ובמותו".

מצילים את יתומי הרב דב פלאי זצ"ל: הכנסו לדף התרומות כאן>>>

אחד מתלמידיו שהיה קרוב אליו מאוד בשנות חוליו מספר לבחדרי חרדים: "תבין מי היה ר דב זצ"ל, הוא נשכב לנוח לכמה שעות אחרי טיפול כואב וממושך, וכשקם הוא ביקש מיד להביא לו גמרא, וישב ללמוד חמישה דפי גמרא בעיון, ברציפות. שאלתי אותו אחרי זה מה זה היה, ור' דב זצ"ל אמר לי במילים האלו: ״כשקמתי, גיליתי ששכבתי על הבטן בניגוד להלכה, אז קנסתי את עצמי בלימוד חמישה דפי גמרא. כזה היה ר' דב, קדוש וטהור ברמות שאנחנו לא מכירים".

אחד מידידיו הקרובים שליווה את ר' דב לרופא כשהגיעו בשעתו התוצאות הקשות של הבדיקות, מספר: "ר' דב אמר לי אחר כך: מהמוות אין לי כל פחד. דבר אחד מדאיג אותי, מה יהיה עם אשתי והילדים, מי יגדל אותם, מי ישמור עליהם, מי יפרנס אותם, איך הם יתחתנו, זה מוציא אותי מדעתי, כל השאר לא מדאיג אותי. כזה היה ר' דב, איש שלם בקדושה, בטהרה, בעבודת השם ולימוד התורה, לכן המוות לא הפחיד אותו. הוא ידע שהוא זך וטהור. רק דבר אחד הדאיג אותו - עתיד משפחתו. 

מצילים את יתומי הרב דב פלאי זצ"ל: הכנסו לדף התרומות כאן>>>

רבי דב פלאי אנא עבדא יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד