י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עוסקים בכיבוי שריפות"

מנכ"ל משרד הבריאות: בתרחיש של עוד בחירות אנחנו נמשיך לעסוק כל הזמן בכיבוי שריפות

בכנסת של ההסתדרות הרפואית, הצהיר היום מנכ"ל משרד הבריאות כי באם ישראל תלך לבחירות נוספות "זה יהיה מאוד לא נעים בלשון המעטה למערכת הבריאות"

מנכ"ל משרד הבריאות: בתרחיש של עוד בחירות אנחנו נמשיך לעסוק כל הזמן בכיבוי שריפות
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

"אם לא תקום כאן ממשלה חדשה בקרוב ונלך לבחירות נוספות, זה יהיה מאוד לא נעים בלשון המעטה למערכת הבריאות", כך הצהיר היום (שני) מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בכנס "חינוך רפואי בהתמחות" של ההסתדרות הרפואית.

"בתרחיש של עוד בחירות אנחנו נמשיך לעסוק כל הזמן בכיבוי שריפות ואני מאוד מקווה שלא נגיע לזה", הוסיף בר סימן טוב. לדבריו, צריך לשאוף שממשלה חדשה תביא איתה תקופה קצרה של תקציב המשכי ומיד לאחר מכן תקציב חדש שיאפשר בראש ובראשונה תוספת תקנים משמעותית. "בניגוד למערכות התחבורה והחינוך למשל, העוצמה הגדולה של מערכת הבריאות זה שבאמצעות הקצאת המשאבים הדרושים היא יכולה לייצר שיפור משמעותי ומהיר תוך שנתיים שלוש ולהגיע בין היתר למצב של אפס אשפוזים במסדרון וקיצור זמני ההמתנה בחדרי המיון".

לדבריו, במו"מ הקרוב על הסכם עבודה חדש עם הרופאים, אחד האתגרים המרכזיים יהיה להתמודד עם עומס העבודה הגבוה של המתמחים ולהוסיף יותר תקנים. בר סימן טוב ציין כי ההצלחות המשמעותיות של המערכת הושגו בעקבות שיתוף פעולה עם האיגודים המקצועים.

עו"ד לאה ופנר, מנכ"ל ההסתדרות הרפואית, עמדה על הצורך לשמר את ההכשרה של המתמחים בידי המועצה המדעית, זאת לאור הדרישה הוותיקה של משרד האוצר לנתק את ההכשרה מהפרופסיה ולהעביר את הסמכות לידי המדינה. "במדינה שבה לא יודעים אם מחר יהיו בחירות נוספות, כשפוליטיקאי לא מקבל החלטות בגלל חוסר ודאות, טוב שהחינוך הרפואי נמצא בידי 5,000 רופאים מתנדבים שיודעים להסתכל 7 שנים קדימה ובמנותק משיקולים זרים", אמרה ופנר.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, דיבר בכנס על הפעילות של הר"י לחיזוק הקשרים של מערכת הבריאות הישראלית עם העולם. חגי הציג 5 רופאים צעירים שהגיעו מפנמה ומתחילים בימים אלה התמחות במספר בתי חולים ישראלים, זאת במסגרת הסכם מיוחד. "משרד הבריאות פחות פעיל היום בעולם ואנחנו מהווים שגרירים של מערכת הבריאות הישראלית בעולם", ציין פרופ' חגי.

במהלך הכנס הוצגו התכניות השונות להפיכת תקופת ההתמחות ל"מכוונת תוצאות" (CBME), כזו שמעניקה משקל רב יותר לכישורים הפרקטיים שנדרשים מהרופאים תוך התאמה דיפרנציאלית של משך ההתמחות בהתאם ליכולת של כל מתמחה. האורח המיוחד בכנס הוא פרופ' ריצ'רד רזניק, ראש בית הספר לרפואה באוניברסיטת קווינס בקנדה שהוביל שם בהצלחה תכנית דומה.

משה בר סימן טוב משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד