י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בטרם נקיטת הליכים"

דרמה באלעד: עתירה נגד מינוי מנכ"ל העירייה

ימים ספורים לאחר מינוי של שי נתן למנכ"ל עיריית אלעד, יו"ר סיעת 'ישי' בעיר מגיש עתירה כנגד המינוי • לדבריו, נפלו פגמים מהותיים במינוי ומשום כך הוא אינו חוקי • העירייה בתגובה: עיריית אלעד פועלת בהתאם לחוק והייעוץ המשפטי"

דרמה באלעד: עתירה נגד מינוי מנכ"ל העירייה
העיר אלעד צילום: פלאש 90

סיעת 'ישי' באלעד בראשות ברק צוברי, פנתה לשר הפנים אריה דרעי בדרישה שלא לאשר את מינוי שי נתן למנכ"ל העירייה, בטרם יפנו לעתירה מנהלית. במכתב, מציין עו"ד יובל גרינשטיין פגמים שנפלו במינוי שי נתן למנכ"ל העירייה.

לדבריו, "לפני כשלוש שנים מונה, הרב זאב קשש לתפקיד מנכ"ל עיריית אלעד. כפי שזכור, גם מינויו של הרב קשש לא עבר בדרך המלך וכלל מגוון סוגיות בעייתיות עובר למינוי. חרף זאת, פעל הרב קשש בתפקיד מנכ"ל העירייה כ -3 שנים וזאת עד לפיטוריו או התפטרותו, וזאת ככל הנראה מטעמים שאינם עניינים, פוליטיים ובשל רצונו של ראש העיר הרב ישראל פרוש, לרצות את מר שי נתן המנכ"ל "המיועד".

מכתב העתירה

לימים הוקמה ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל העירייה, אשר המליצה על מר שי נתן לתפקיד זה וביום 19.11.6 , אישרה מועצת העיר ברוב קולות את מינויו של מר שי נתן לתפקיד המנכ"ל.

"יובהר ויודגש", הוא מוסיף "כי המינוי האמור פסול מעיקרו, הן בשל אופן קבלת ההחלטות לאישור המינוי והן בשל העובדה כי המינוי מנוגד לחוזרי מנכ"ל משרד הפנים ו/או לפקודת העיריות כפי שיובהר להלן. תנועת ישי תציין כי יש לראות במכתבה זה - כדרישה שלא לאשר את המינוי של מר שי נתן וכן כהתראה טרם נקיטה בהליכים משפטיים".

לדבריו, "כפי שניתן לראות בבירור, ועדת המכרזים למינוי בכירים נדרשת לכלול את הבאים: א. ראש העירייה; ב. שני חברי מועצה – כאשר אחד לפחות אינו חבר בועדת ההנהלה או חבר סיעה שאינה מיוצגת בוועדת ההנהלה; ג. במקרה של מינוי מנכ"ל – ישב גם היועץ המשפטי כחבר ועדה.

למרבה הצער, האמור לעיל לא התקיים כלל וכלל ובפועל, אף גורם מתנועת ישי, שהיא הסיעה היחידה שאינה מצויה או מיוצגת בועדת ההנהלה, לא נכח ולא היה חלק מועדת המכרזים. ויודגש, תנועת ישי מודרה ביד מכוון ובכוונה תחילה מועדה זו שלא כדין, תוך פגיעה מהותית באופן המינוי, אשר הלכה למעשה נערך בדרך פסולה ובניגוד להוראות הדין. פגם זה הינו פגם שורשי, אשר די בו כדי לפסול את המינוי כליל.

נוסף על האמור לעיל, הרי שהמינוי של מר שי נתן עומד בסתירה מוחלטת, להוראות פקודת העיריות, אשר עניינן תקופת הצינון של חבר מועצת עיר".

בסיום העתירה כותב צברי, כי "מעבר לכל האמור לעיל, הרי שכך או כך, מר שי נתן אינו עומד בקריטריונים ובתנאי הסף אשר דרושים לצורך מינוי כמנכ"ל העירייה. לעניין זה יש לציין את חוזר מנכ"ל משרד הפנים מספר 2011/4, אשר קובע ברחל בתך הקטנה כי לתפקיד ניהולי, לרבות משרת מנכ"ל העירייה יש צורך בתואר אקדמי". "למיטב ידיעת תנועת ישי" כותב צברי, למר שי נתן אין תואר כלל וכלל. כמו כן ספק רב האם מר שי נתן עומד בדרישות הסף של ניסיון וכיוצ"ב כפי שקובע החוזר: השכלה :בעל תואר אקדמי או השכלה המוכרת על יד משרד החינוך כמקבילה לתואר אקדמי לעניין שכר. ניסיון תעסוקתי מצטבר באחד או יותר מהתחומים הבאים: ניהול כללי, ניהול פרויקטים בהיקפים גדולים, ניהול כ"א ומשאבי אנוש, רכש וקניינות, נושאים מוניציפאליים, בניית תכניות אסטרטגיות: ברשויות שבהן פחות מ- 000,50 תושבים ומעל 000,5 – לפחות 7 שנות ניסיון תעסוקתי.

מכתב העתירה

כן יצוין כי לא ברור כלל וכלל, כיצד עומד מר שי נתן בדרישות חוזר המנכ"ל וניכר כי הבחירה בו נעשתה שלא כדין, מבלי שיש לו תואר אקדמי וספק האם יש לו ניסיון תעסוקתי ו/או ניהולי כאמור לעיל".

"בנסיבות אלו" כותב צברי, "הרי שאין כל הצדקה מקצועית או עניינית למינוי כאמור. אשר על כן, מתבקש כבוד שר הפנים ו/או הממונה על המחוז ו/או מי מטעמו, שלא לאשר את המינוי כאמור".

מעיריית אלעד נמסר ל'בחדרי חרדים', כי "עיריית אלעד פועלת בהתאם לחוק והייעוץ המשפטי".

 

שי נתן מנכ"ל עיריית אלעד ברק צוברי ישראל פרוש עתירה מנהלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד