י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יוצאים לטייל? שימו לב • צרור עצות והנחיות

אלו כבישים פתוחים בירושלים? איפה ואיך מומלץ לטייל • למי מתקשרים כדי להזעיק עזרה? • משטרת ישראל וצה"ל עם צרור עצות למטיילים בחול המועד פסח • לקרוא ולהפנים

מטיילים בטבע, צילום אילוסטרציה
מטיילים בטבע, צילום אילוסטרציה



משטרת ישראל השלימה את היערכותה לפסח. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יעבדו בפריסה מלאה, במטרה לשמור על החוק, הביטחון, הסדר והתנועה.

כך גם תתוגבר הפעילות של אגף התנועה בכבישים העירוניים והבין עירוניים, על מנת להסדיר ולהזרים את התנועה בכל רחבי הארץ. ייתכנו עומסים ולפיכך הנהגים מתבקשים להקדים יציאתם. בנוסף מתבקשים הנהגים לגלות סובלנות ולהתעדכן באמצעי התקשורת בדבר הסדרי התנועה וההמלצות.

לצד הזרמת התנועה, תהא אכיפה סמויה וממוקדת שתיערך ע"י בלשי היחידה המרכזית של אגף התנועה ואופנועי הסיירת, כנגד עבירות תנועה המוגדרות כבריונות כביש, ובכלל זה נסיעה בשוליים, כניסה לצומת לא פנוי וקיפוח זכות ויושם דגש על חגירת ילדים מאחור, לרבות שימוש נדרש בהתקני ריסון. בערב החג ולאורך כל סוף השבוע תהא אכיפה מוגברת בקרבת מקומות בילוי ובצירים הסובבים להם, כנגד נהגים האוחזים בהגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, במטרה לאתרם בזמן ולהורידם מהכביש ובכך להציל חיים.

בחול המועד פסח ישונו הסדרי התנועה בירושלים, על מנת להקל את תנועת התחבורה הציבורית לאזור העיר העתיקה.

אלו הכבישים והרחובות שייסגרו: כביש 1 מצפון לדרום ייסגר בצומת גבעת התחמושת. במרכז העיר ייסגרו לתנועה מנהרת צה"ל, רחוב המלך דוד לכיוון צומת כיכר המכס. רחוב אגרון ייסגר לכיוון צומת המכס. רחוב יצחק קריב ייסגר מכל הכיוונים. דרך חברון תיסגר מדרום לצפון מצומת דוד לכיוון דרום. במקום תתבצע הכוונת שוטרי התנועה.

הזהרו בטיולים

דובר צה"ל מוסר כי במהלך חג הפסח, יפתח צה"ל למטיילים חלק משטחי האש בצפון, במרכז ובדרום.

חשוב להדגיש כי במהלך חול המועד פסח יתקיימו בחלק משטחי האש אימונים כסדרם, כולל אימונים באש חיה. בהתאם לכך, מתבקשים המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי אש של צה"ל.

כל כניסה לשטחי אש של צה"ל מחייבת תיאום מראש עם צה"ל וקבלת אישור בכתב. כניסה לשטחי אש ללא תיאום, מהווה עבירה על החוק ומסכנת את חיי המטיילים.

קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. חשוב לדעת כי שדות מוקשים מסומנים באמצעות משולש אזהרה אדום, שלט צהוב המזהיר מפני סכנת חיים וגדר תיל.

דובר צה"ל מפציר בציבור להישמע להוראות הביטחון, להימנע מכניסה לכל צורך שהוא הן לשטחי אש, הן לשדות מוקשים וכך גם לשטחי הרשות הפלסטינית המסומנים כשטחי A.

טלפונים לבירור ולתיאום: דרום - 08-9902926/7 מרכז - 02-5305042 צפון - 04-6979007.
פסח משטרת התנועה צה שטרים שטח אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד