כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרג אישה וירצה שישה חודשי עבודות שירות בלבד

עלא אלאדין מנסור הרג אישה בת 32 ובנוסף, אביו ואחד מאחיו נפצעו קשה. השופטת קבעה: "לא נטען על ידי התביעה כי הנאשם נהג שלא כחוק – במהירות, בשכרות, בזמן פסילה, תוך ביצוע עקיפות מסוכנות וכדומה"

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

בתאריך 16 בפברואר 2012 פסק בית משפט השלום לתעבורה בנצרת, כי נהג משאית שהרג ברשלנות אישה בת 32 בתאונת דרכים, ירצה שישה חודשי עבודות שירות. עלא אלאדין מנסור, נאשם כי בתאריך 07.10.2009 נהג ברכב משא, כשאיתו ברכב נסעו אביו ושני אחיו. לפתע סטה אל הנתיב הנגדי והתנגש בכלי רכב אחר. עקב התאונה נהרגה נהגת הרכב האחר, אישה בת 32, אם לשלושה ילדים. בנוסף, אביו ואחד מאחיו של מנסור, נפצעו קשה ואחיו השני נפצע באורח קל.

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בנצרת עדי במביליה –אינשטיין הרשיעה אותו בגרימת מוות ברשלנות, בגרימת חבלה לאדם ונזק לרכוש, ברשלנות ובסטייה מנתיב הנסיעה. יחד עם זאת כותבת השופטת אינשטיין כי: "הנאשם הורשע בדין כיוון שהוא נושא באחריות הבלעדית לתאונה לאחר שהפר את חובת הזהירות המוטלת עליו להבטיח נסיעה בהתאם לתנאי הדרך ולעקומה בכביש. עם זאת בבואי לבחון את דרגת הרשלנות של הנאשם בעת התאונה, לא נטען על ידי התביעה כי הנאשם נהג שלא כחוק – במהירות, בשכרות, בזמן פסילה, תוך ביצוע עקיפות מסוכנות וכדומה. אלא רשלנות שמקורה בסטייה של רגע מנתיב הנסיעה. חרף התוצאה הקטלנית, אינה רשלנות מן הרף החמור ביותר".
מנסור הביע חרטה עמוקה בפני משפחת ההרוגה ובנוסף נטען כי עברו כולל עבירת תעבורה אחת ב-13 שנות הנהיגה, כמו כן, ואין לו עבר פלילי. מאז התאונה הוא מטופל נפשית, איננו מסוגל לעבוד ולפי המסמכים הרפואיים, בשל מצבו הפסיכיאטרי לא יכול לשהות בכלא. השופטת במביליה-אינשטיין הטילה עליו שישה חודשי מאסר אשר ירוצו בדרך של עבודות שירות. בנוסף, נפסל רישיונו ל-10 שנים והוא ישלם קנס בסך 5000 שקלים.

עמותת אור ירוק: "על בתי הדין לדאוג לענישה ראויה של עברייני תנועה. שילוב כוחות של הסברה, אכיפה וענישה ראויה יביאו לירידה בתאונות הדרכים".
בית תאונת דרכים אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד