י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ממשלת אחדות ללא פסילות"

סמוטריץ': "משפחת רבין משתמשת ביום הזיכרון להתנגחות פוליטית"

בישיבת סיעת 'הבית היהודי' אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', כי "בשנים האחרונות משפחת רבין משתמשת ביום הזיכרון על מנת להתנגח פוליטית" • הרב רפי פרץ לגנץ: "ישבתי במטכ"ל עליו פיקדת, לא היו שם הבדלים בין מי ששומר תורה ומצוות לבין מי שלא"

 סמוטריץ': "משפחת רבין משתמשת ביום הזיכרון להתנגחות פוליטית"
סמוטריץ' ופרץ צילום: Gili Yaari/Flash90

ישיבת סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי נפתחה בהתייחסות של השרים הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' במינוי נפתלי בנט לשר הביטחון ולפלונטר הפוליטי. בפתח הישיבה נבחר ח"כ אופיר סופר להיות יו"ר הסיעה.

הרב רפי פרץ, שר החינוך יו"ר 'הבית היהודי' אמר, כי "אתמול אישרנו בממשלה את מינוי בנט לשר בטחון, אני רוצה לברך את נפתלי, מהיכרותי איתו אני מאמין שהוא יעשה עבודה טובה במשרד הבטחון. יש למדינת ישראל אתגרים גדולים מאוד, איראן, עזה ויהודה ושומרון. להתיישבות יש אתגרים רבים. אני בטוח שנפתלי, כאדם שערכי ארץ ישראל טבועים בו, יוכל להם.

המהלך הזה מבהיר גם לנו את דרכנו, הדרך של הציונות הדתית. בשלב הראשון, מבחינתי הבית היהודי תלך למהלך של מיזוג מפלגות עם האיחוד הלאומי. אין מקום לרסיסי מפלגות. אנו נניף את הדגלים ונמשיך קדימה בגאון.
אנחנו נמצאים בפלונטר פוליטי. מדינת ישראל צריכה שתקום ממשלה. יש שיתוק גדול במשרדי הממשלה".

"אני קורא מפה שוב" הוא הוסיף, "לידידי בני גנץ, קבל את מתווה הנשיא. ישבתי במטכ"ל עליו פיקדת, לא היו שם הבדלים בין מי ששומר תורה ומצוות לבין מי שלא. בשדה הקרב כולנו יחד. חילונים, דתיים, מסורתיים.
כך גם צריך להיות בהקמת ממשלה. בלי הדרה של אף אחד.

יש צורך להקים בהקדם ממשלת אחדות רחבה, ללא פסילות של אף אחד, ללא חרמות של ציבור כזה או אחר. וזה צריך להיעשות בהקדם".

בצלאל סמוטריץ', שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי אמר בישיבה, כי "אני פונה מכאן לליברמן ולגנץ, זה הזמן לממשלת אחדות. אחדות שלא מבוססת על חרמות על אישים או על ציבורים. הציונות הדתית טובה לכלכלה לצבא לבתי העלמין הצבאיים לא מקובל שהיא תוחרם לעמדות מפתח בממשלה זה נכון גם לציבור החרדי וגם לחרם על ראש הממשלה נתניהו שהוא ללא ספק איש עתיר זכויות.

עוד הוסיף השר, כי "הציונות הדתית נמצאת בנקודה קריטית והגיע העת לחיבור גדול של כל חלקי הציונות הדתית".

ביחס להתנהלות סביב יום הזיכרון הממלכתי לרצח רבין הוא אמר, כי "בשנים האחרונות משפחת רבין משתמשת ביום הזיכרון על מנת להתנגח פוליטית". השר קרא לשרת התרבות לבחון את פרוטוקול הנאומים כדי לשמור על היום הזה כיום ממלכתי.

בצלאל סמוטריץ רפי פרץ רצח רבין ממשלת אחדות הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד