י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שעבר על צו איסור הפרסום

עד המדינה באולטימטום לשר המשפטים אוחנה

ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000 שיגר היום מכתב התראה לפני נקיטת הליכם משפטיים לשר המשפטים אמיר אוחנה, זאת בעקבות נאומו בשבוע שעבר במליאת הכנסת, במהלכו חשף פרטים האסורים בפרסום בצו בית משפט מהליך החתמתו לעד מדינה נגד נתניהו 

עד המדינה באולטימטום לשר המשפטים אוחנה
ניר חפץ/אמיר אוחנה צילום: אבישלום ששוני/יונתן זינדל, פלאש 90

עד המדינה ניר חפץ שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לשר המשפטים אמיר אוחנה, בעקבות נאומו במשכן הכנסת, בו חשף פרטים חדשים על אמצעי הלחץ שהופעלו עליו במהלך חקירתו.

במכתב שנשלח על ידי עו"ד אילן סופר ועו"ד רון אביב, נכתב בשם ניר חפץ לשר המשפטים אוחנה: בעודך מסתתר מאחורי חסינותך הלכאורית, חשפת בפני כולי עלמא פרטים האסורים בפרסום על פי צו שיפוטי, שקיומו היה ידוע לך - או למצער חייב היה להיות ידוע לך, ולו בחזקתך כשר משפטים".

עוד נכתב "דבריך אודות שולחנו, חקירתו וצנעת חייו, שנאמרו לכאורה "במסגרת דיון אודות הפרקליטות", לא נדרשו כלל לצורך אותו דיון, אלא שהיו - מעבר לאספקטים המשפטיים - דברי רכילות פוגעניים, שהובאו במטרה ברורה לבזות את שולחנו ולהשפילו, תוך פגישה קשה וחמורה בפרטיותו, ואגב ביצוע שורה של עוולות נזיקיות, לרבות הפרת חובות חקוקות, ובין היתר שיבוש הליכי משפט, הדחת עד והטרדתו".

עורכי הדין כותבים כי "תחת איצטלא כוזבת של "דאגה לזכויות הנחקר", נמצאת פוגע בשולחנו במכוון, באופן קשה וחמור, כאשר כוונתך האמיתית, הברורה לכל, היתה הצגתו כשקרן, סחיט ולחיץ, שאין לתת כל אמון בעדותו".

לדבריהם, אין לו לשר המשפטים אמיר אוחנה כל דרך לטעון כי נאומו נישא במסגרת מילוי תפקידו כחבר כנסת. מטרותיך המובהקות היו אישיות, וזרות לחלוטין לחובתך ואף מנוגדות לתפקידתך".

"בהיותך עורך דין, חזקה עליך כי אתה מכיר היטב את הוראות החיקוקים השונים, האזרחיים והפליליים, אודותם נרמז לעיל, כשם שברור לך שאלה כמו אלה מעמידים בפני שולחנו אפשרויות פעולה מגוונות". עם זאת מציינים עורכי הדין בשם ניר חפץ, בטרם יפעלו בהליכים משפטיים, "אנו מעמידים בזאת לרשותך פרק זמן של שבעה ימים, על מנת שתוכל לשקול היטב את צעדייך, ולמצוא פתרון מוסכם, בדרכי נועם, להטבת הנזקים שגרמת".

פרקליטיו של ניר חפץ מבקשים משר המשפטים אוחנה להשיב להם בכתב עד יום שלישי הבא (19/11) "כי הינך נכון להתנצל בפומבי בפני שולחנו, וכן מוכן לדון על הדרך לפצותו בגין הנזקים שהסבה לו התנהגותך זאת", תוך 14 ימים נוספים, לא יאוחר מסוף שנת 2019.

בסוף המכתב ציינו עורכי הדין כי באם לא יקבלו מענה כאמור, יפעלו בכל דרך שהחוק מעמיד לרשותו של ניר חפץ. העתק המכתב, נשלח גם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולכן ליועמ"ש של הכנסת אייל ינון.

ניר חפץ אמיר אוחנה התראה לפני תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד