י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יבוא השלישי ויכריע ביניהם

ב'דגל התורה' חלוקים לגבי המועמד - העובד החילוני יעמוד בראשות האגף החרדי

בעוד ב'דגל' חלוקים באשר לזהות האיש שיעמוד בראש האגף החשוב לחרדים, ראש העיר ממנה לתפקיד באופן זמני מועמד חילוני שיהיה אחראי על מערך החינוך החרדי בירושלים על כל המשתמע מכך | גפני הגיב בעבר לפרסום ב'בחדרי' ואמר: "נציג חילוני לא אמור לתת לנו הוראות"

ב'דגל התורה' חלוקים לגבי המועמד - העובד החילוני יעמוד בראשות האגף החרדי
תלמוד תורה. אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

המאבק בעיריית ירושלים שנחשף ב'בחדרי חרדים' סביב אגף החינוך החרדי, שסובל מחוסר תפקוד מצד ראשי העירייה ולמרות שיצאו למכרז למציאת מנהל אגף חדש, הקרבות הפנימיים ב'דגל התורה' מעכבים את המינוי שבינתיים עובר לידיים חילוניות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים הקרובים צפוי להיכנס לתפקיד יואב זימרן, עובד עירייה המשתייך למגזר החילוני, שצפוי לעמוד בראש האגף החשוב ביותר לציבור החרדי בירושלים - אגף החינוך החרדי, עד שימצא הפתרון בקרב הפנימי בתוך 'דגל התורה' ואז ימונה לתפקיד - אישיות חרדית.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בין שלל המועמדים ישנם שניים, עליהם מתנהל הקרב הפנימי בהנהלת 'דגל התורה', מחד שמוליק גרינברג חבר עיריית בית שמש, שנתמך על ידי חבר ועדת הרבנים של 'דגל' בירושלים הגר"ב סולובייציק, ומולו יוסף רוטנברג, מנהל מוסד חינוכי בצפון הארץ שנתמך על ידי בני ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

הקרב, הוא זה שלא מאפשר להוציא את המינוי לפעול, שעל פי הסכם פנימי בעירייה מגיע לידי סיעת 'דגל התורה', כשמחזיק התיק הוא סגן ראש העיר אברהם בצלאל מסיעת ש"ס, כשבימים האחרונים עולה שמו של איש החינוך שלמה ריין כמועמד פשרה, שמוסכם על שני הצדדים ב'דגל התורה'.

כך או כך, עד שיגיעו להסכמות בתוך הסיעה הליטאית, שהיא הגדולה בקואליציה הירושלמית, ראש העיר משה ליאון ומנכ"ל העירייה הכניסו לתפקיד את העובד החילוני שבתקופה הקרובה יקבל את ההחלטות הקריטיות ביותר עבור החינוך החרדי בעיר ירושלים, כשלא ברור האם נציגי הסיעות החרדיות הביעו הסכמה למינוי זה או שמא הוא נכפה עליהם.

כזכור, לפני כחצי שנה התייחס חבר הכנסת משה גפני לפרסום ב'בחדרי חרדים' והעביר מסר לראש העיר משה ליאון, לפיו ההתנהלות שם לא תוכל להימשך, כשבמפגש שקיים עם נציגי 'דגל התורה' בעיר אמר גפני כי, "נציג חילוני שמונה בקדנציה הקודמת לא אמור לתת לנו כעת הוראות, מנהל מנח"י בעיריית ירושלים צריך להיות איש מהציבור החרדי. השלטון התחלף ולא צריך להיות בכלל וויכוח על העניין הזה".

בתוך כך, גורמים בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי מכחישים כי הם תומכים במועמד מסוים ואומרים שלא היו דברים מעולם. בית הרב אינו מתערב והרב שליט"א סומך על יו"ר המפלגה וכן ועדת הרבנים שיקבלו את ההחלטה הטובה ביותר עבור הציבור בעיר.

משה גפני חינוך חרדי דגל התורה יואב זימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד