י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תעלומה

מטריד: מה חיפשה צוללת רוסית בקרבת גוש דן

אתר ynet חושף הערב כי לפני כשלושה חודשים נצפתה צוללת רוסית על ידי חיל הים הישראלי, כשהיא במרחק של שמונה מייל בלבד מחופי גוש דן. בצה"ל לא מנדבים פרטים, אך מבהירים כי שוחחו מיידית עם מקביליהם ואלה עזבו את חופי ישראל

מטריד: מה חיפשה צוללת רוסית בקרבת גוש דן
צוללת של צבא רוסיה צילום: מקסים קוזובקוב, אתר הפדרציה הרוסית

מה חיפשה צוללת רוסית בקרבת חופי גוש דן? על פי הפרסום הערב (שני) ב-ynet, לפני כשלושה חודשים זוהתה צוללת רוסית על ידי ספינת טילים של חיל הים, במרחק של כשמונה מייל ימי מחופי גוש דן.

עם הזיהוי של הצוללת בקרבת ישראל תוך הפרה של המרחב הימי, הופעל מנגנון התיאום הימי בין צה"ל לבין צבא רוסיה, באמצעות אגף התכנון במטכ"ל, וקציני צה"ל שוחחו עם מקביליהם הרוסים - עד שהצוללת עזבה את חופי ישראל לעומק הים התיכון.

בצה"ל סירבו להשיב לשאלתו של העיתונאי איתי בלומנטל, כמה זמן שהתה הצוללת הרוסית במקום, והאם נגרם נזק לביטחון המדינה כתוצאה משהותה של הצוללת במרחק של כ-15 קילומטרים בלבד מחופי ישראל, כאשר המים הטריטוריאליים של ישראל מוגדרים במרחק של 12 מייל ימי.

מה חיפשה הצוללת של צבא רוסיה במים הטריטוריאליים של ישראל? האם הדבר קשור למעורבות של רוסיה בסוריה? בשלב זה לא ברור. על פי אמנת האו"ם על משפט הים משנת 1982, מים טריטוריאליים של מדינה נחשב כשטח תחת ריבונות המדינה השכנה, אך המעבר בו אפשרי לספינות זרות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאתר ynet: "מעת לעת מתגלות מטרות בתווך הימי על ידי זרוע הים, אשר עשויות להיתפס ככלי שיט של צבא זר. אין בכוונתנו להתייחס לפרטים המובאים בכתבה".

צוללת גוש דן חיל הים פלישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד