ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קומץ השוליים לא העיב

הייתי שם: חתונת האחדות של יעקב אשר / משה ויסברג

ח"כ יעקב אשר - אחד הח"כים הנמרצים בכנסת ישראל השיא אמש את אחרון בניו, אולם דבר השמחה התפרסם בגלל מעשה מביש של קומץ בחורים חסרי אחריות שקראו בגנותו של אורח רם מעלה העונה לשם "בני גנץ" | משה ויסברג שהשתתף בשמחה מציג את רשמיו מהזווית הראויה

הייתי שם: חתונת האחדות של יעקב אשר / משה ויסברג
חתונת בן ח"כ יעקב אשר צילום: מוטי גרין

אמש התקיימה בבני ברק, חתונת בנו הצעיר (אחרון הבנים) של יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת ח"כ יעקב אשר, איש 'דגל התורה' מזה שנים רבות, שלוחא דרבנן, מהטובים ביותר בעסקניה של היהדות החרדית. את ההזמנה זכיתי לקבל בדואר ברגע האחרון כנהוג במחוזותינו. אבל לא על גלגוליה של ההזמנה רציתי לספר.

לחתונה נהרו אלפים רבים מבני היהדות החרדית שבאו להכיר טובה לשלוחא דרחמנא העושה ימים ולילות עבור כלל ישראל. בראש החוגגים השתתפו גדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות מכובדים - אלו דמויות אותן אני מסקר רבות בעבודתי במהלך השנה.

האמת, כשבאישי ציבור בכזה סדר גודל עסקינן אנחנו כבר רגילים למזרח מפואר ולציבור גדול, אך הפעם היה משהו חריג עוד יותר. ראיתי שם גלריה ננדירה של גדולי התורה מכלל החוגים המשתתפים יחד בשמחה גדולה, ראשי ישיבות רבנים בראשם ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין וחברי המועצת של 'דגל' לצד ענקי החסידות, גדולי האדמו"רים, חברי המועצות מ'אגודה' וש"ס כשלצדם נבחרי הציבור, פוליטיקאים בכירים מכל המחנות, ושאר העוסקים בצרכי ציבור שבאו לשמוח עם אבי החתן. פתאום ראיתי קשת רחבה המכילה בתוכה את דמותו המאחדת של אבי החתן, בתקופה זו בה הכותרת הכי פופולרית בימים אלו היא 'אחדות', הרגשתי מה פירוש אחדות אמיתית לא כסיסמא בעלמא.

אבל אם נדבר על מהות, הרי הסיבה שח"כ יעקב אשר כיו"ר סיעת 'יהדות התורה', הצליח בימים טרופים אלו להכיל בשמחתו את המגוון הרחב ביותר של גדולי תורה מחד, ופוליטיקאים ואנשי שררה ועשיה מאידך, היא בשל יכולתו הנדירה להלך כנגד רוחו של כל אחד, מחד גיסא עשיה שלא פוסקת, ומאידך גיסא חיבור לכלל האוכלוסיות בציבור החרדי וכן בכללי, מה שבא לידי ביטוי בחתונת הענק.

די אם נזכיר שבשמחה השתתפו שרים בכירים ונציגי ציבור מוערכים, כדוגמת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים; זאב אלקין, גלעד ארדן, חיים כץ, ראש עיריית ירושלים ועוד, כאשר בתווך הגיעו גם אנשיו של ראש הממשלה כשבאמתחתם מכתב אישי מנתניהו, המברך את אשר לרגל השמחה ומוקיר אותו על פועלו.

כשעה לאחר מכן הגיע להשתתף בשמחה ח"כ בני גנץ (ונציין בסוגריים שגם אותם קומץ שוליים שקראו קריאות גנאי מחוץ לאולם, לא העיבו על הידידות והחיבה שבלטו בין המארח והאורח).

ועוד משפט אישי מהלב, בתוך כל הקהל העצום שגדש את האולם ניתן היה להבחין במספר נערים ומתבגרים בעלי מוגבלויות שהקשר שלהם לשמחה התבטא בכך שהם היו חניכיו של החתן במסגרות חינוך התנדבויות שונות, מרגש אך לא מפתיע, כי כשגדלים בבית שהציר שלו הוא אהבת ישראל ונתינה ללא גבול, הרי גם הענפים היוצאים מן האילן מהותם הוא חסד ועשיה למען הזולת וללא גבול.

נשאר רק לאחל מזל טוב, ולשאת תפילה שמאילן נפלא זה יצמחו עוד ענפים הדומים לשורשם, אמן.

יעקב אשר בני גנץ משה ויסברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד