כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המלחמה של וולוו בגרמנים: תשקיע 11 מיליארד דולר בדגמים חדשים

יצרנית רכבי היוקרה השוודית, שנמצאת בבעלות ג'ילי הסיני, רוצה להכפיל את מכירותיה בשנים הקרובות ולהוות איום לב.מ.וו, אאודי ומרצדס

  • י"ג ניסן התשע"ב
המלחמה של וולוו בגרמנים: תשקיע 11 מיליארד דולר בדגמים חדשים

וולוו, יצרנית הרכב השוודית שנמצאת בבעלות ג'ילי הסינית, הודיעה היום כי תשקיע בשנים הקרובות 11 מיליארד דולר בשדרוג המוצרים שלה ובפיתוח דגמים חדשים. בכך מגבירה החברה הילוך בקרב מול יצרניות היוקרה מגרמניה, ב.מ.וו, מרצדס ואאודי, ששולטות בשוק העולמי ביד רמה.

מוקדם יותר היום, פירסם מגזין גרמני ג'ילי תשקיע את הכסף בפיתוח הדגמים, אבל דובר וולוו טען כי הכסף יגיע מקופת המזומנים של החברה השוודית. "זו לו ג'ילי תשקיע את הכסף", אמר.

ג'ילי הסינית רכשה את השליטה בוולוו ב-2010 מידיה של פורד ברכישה הגדולה ביותר של חברה סינית במגזר הרכב. פורד ניסתה בתקופה זו לצאת מהמשבר העמוק בתעשייה האמריקאית ללא חילוץ ממשלתי ומכרה מתוגים רבים בנוסף לוולוו כמו אסטון מרטין, יגואר, לנד רובר וכן מכרה את אחזקותיה במאזדה היפנית וסגרה את מותג מרקורי האמריקאי.

מנכ"ל וולוו אמר בשבוע שעבר בראיון לרויטרס כי החברה מתכוונת להכפיל את המכירות ל-800 אלף כלי רכב בשנה עד 2022. החברה שואפת גם לתפוס 20% מנתח שוק מכוניות היוקרה בסין עד 2015.
וולוו שבדיה גרמניה רכבים תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד