י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לפני הביקור בארה"ב

הרבי מויז'ניץ על המלחמה: צריך להילחם עם היצר

מאות בחורי חסידות ויז'ניץ נפרדו מהרבי לקראת צאתו הלילה לארה"ב לחתונת נכדו. הרבי התייחס למצב הביטחוני ועורר על איסור שתיית אלכוהול בחתונות של החברים • 'בחדרי' עם הדברים של הרבי 

הרבי מויז'ניץ על המלחמה: צריך להילחם עם היצר
הרבי מויז'ניץ בשיחה היום בצהרים צילום: ב

האדמו"ר מויז'ניץ נשא היום (שלישי) בבית המדרש הגדול של החסידות דברי חיזוק לבחורי החסידות מכל הישיבות לרגל צאתו לארה"ב שם ישהה בתקופה הקרובה לרגל שמחת נישואי נכדו שתיערך בחצר חסידות סקווירא.

'בחדרי חרדים' עם עיקרי דבריו של הרבי שהתייחס גם ללחימה הבוקר בדרום וגם עורר על תקנות חשובות לגבי סדר לימודם של הבחורים. 

האדמו"ר אמר "כתוב בספרים הקדושים שכל מאורע שקורה בעם ישראל צריך ללמוד מזה מוסר השכל, צריך ללמוד מהמלחמה שהחלה היום שצריך להלחם עם היצר הרע". בנוסף אמר הרבי, הורתי לבתי החינוך לא ללמוד היום אך לכל הישיבות שילמדו כי תורה מגנא ומצלא". 

הרבי סיפר כי הוא נוסע לחתונה של נכדו ארה"ב וביקש לא ללוות אותו כשהוא יוצא. "כל פעם שאני יוצא מגיעים הבחורים ללוות אותי ליד הבית,  מספיק שתשירו עכשיו כי בשמחה ולא צריך ללוות בביתי בלילה". 

בנוסף עורר את הבחורים ללמוד לפני התפילה בבוקר ושהבחורים יישארו בישיבה בשבתות שהוא לא נמצא בארץ, וחייבים להשתתף בסדר בוקר בישיבה ולא להתפלל בשטיבלא'ך אחרים וכן שבחתונות של בני הישיבה ישתתפו רק 13 בחורים.

כן עורר הרבי על תופעה חדשה "יש תופעה בחתונות שהמשפחות והמחותנים מביאים בקבוקי יין ונותנים לשתות לקהל ולבחורים והם משתכרים אני לא רוצה לשמוע כזה דבר אצלנו לא נהוג כזה דבר שהבחורים שותים יין בחתונות".

"שהבחורים נוסעים לחתונה שיסעו ביחד ויחזרו ביחד".  כמו כן עורר ואמר שאיסור חמור לבחורים להסתובב בחדרים של בחורים אחרים כל אחד שיהיה בחדר שלו וכל אחד שילך לישון בשעה 11:00 בלילה ולא אחרי.   

חסידות ויז'ניץ הרבי מויז'ניץ לחימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד