י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תיעוד מחדר המלחמה

כך עקב ראש הממשלה אחרי החיסול ברצועה

לשכתו של ראש הממשלה מפרסמת תיעוד מזמן החיסול ברצועת עזה. בתיעוד נראים ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון מתעדכנים וצופים בשידור חי בפעולה • "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו"

כך עקב ראש הממשלה אחרי החיסול ברצועה
בכירי המדינה בחדר המלחמה בבסיס מטכ"ל צילום: קובי גדעון/לע״מ

שעות לאחר שחוסל מפקד הג׳יהאד האיסלאמי בעזה בהאא אבו אל-עטא, לשכת ראש הממשלה מפרסמת תיעוד מחדר המלחמה בו שהה ראש הממשלה נתניהו לצד בכירי מערכת הביטחון אחר המבצע המוצלח ברצועת עזה - בולט בהיעדרותו השר נפתלי בנט שנכנס היום לתפקידו כשר הביטחון באופן רשמי.

בתיעוד נראה ראש הממשלה נתניהו לצד הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירי צה"ל, בחדר מלא במחשבים מהם ניתן היה לעקוב אחרי הפעולה הצבאית בזמן אמת.

מוקדם יותר היום אמר ראש ההמשלה נתניהו, כי "צה"ל סיכל את המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא׳ אבו-אלעטא. בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מן הרצועה". עוד סיפר ראש הממשלה כי המחבל "יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים. הוא ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף שסבלם לא נעלם מעינינו. הוא היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים גם בימים אלה. הוא היה פצצה מתקתקת".

נתניהו עדכן כי "הפעולה לסיכולו, הומלצה על ידי הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראשי גופי הביטחון. היא נדונה בקבינט בשורה של דיונים מעמיקים במשך החודשים האחרונים".

"ההחלטה הסופית לפעול בדרך הזו" הבהיר נתניהו, "אושרה בקבינט פה אחד לפני עשרה ימים, והקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה"ל והשב"כ. צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד, הם זיהו חלון הזדמנויות ייחודי לבצע את הפעולה, בתנאים מיטביים, עם מקסימום סיכויי הצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים".

ראש הממשלה הזהיר, כי "כל מי שחושב שאפשר לפגוע באזרחינו ולחמוק מידנו הארוכה - טועה. הוכחנו שאנחנו יכולים לפגוע בדיוק כירורגי בכל מקום שבו יסתתרו המחבלים. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו״, הוסיף נתניהו אך הוסיף, כי "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו". 

נתניהו פנה לעורף ואמר: "זה יכול לקחת זמן. דרוש אורך רוח, דרוש קור רוח. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה".

אביב כוכבי בנימין נתניהו נפתלי בנט בהאא אבו אל-עטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד