ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הנחיות מחמירות

הפרשן הצבאי מאשים: בגלל טעות הושבת כל גוש דן

הפרשן הצבאי של עיתון ידיעות אחרונות כותב, כי היתה טעות בחומרת המגבלות שהוטלו על גוש דן כתוצאה מאי הבנה והיא תוקנה. "ההנחיה שיצאה היתה 'לא לצאת למקומות עבודה שאינם חיוניים', היא תוקנה לכך שניתן לצאת למקום עבודה שבהם יש מרחב מוגן"

הפרשן הצבאי מאשים: בגלל טעות הושבת כל גוש דן
הפרשן הצבאי יוסי יהושוע צילום: באדיבות המצלם

הבוקר בשעה 8:04, דקות ספורות לאחר שהופעלה אזעקה במרחב הערים תל אביב, בת-ים, ראשון לציון וחולון, דובר צה"ל הרחיב את הנחיות פיקוד העורף המחמירות גם לאיזור דן וירקון. על פי ההנחייה, לא יתקיימו פעילויות חינוכיות וכן אין יציאה לעבודה שאינה חיונית. בנוסף, חל איסור על התכנסות של מעל 300 איש בשטח פתוח.

כשעה לאחר מכן בשעה 9:12 הופעלו שוב התרעות בערים חולון, בת ים, אשקלון, ראשון לציון. בשעה 9:38 לאור הערכת מצב מחודשת, נמסר כי באזורים השפלה, דן וירקון ניתן לצאת לעבודה במידה וקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו על-פי זמן ההתגוננות.

העיתונאי יוסי יהושוע, פרשן לענייני צבא וביטחון של 'ידיעות אחרונות', צייץ בטוויטר וציין כי ‏בדיונים שהתקיימו בצה"ל בשבוע שעבר, לקראת החיסול של בהאא אבו אל-עטא, ההערכה היתה שהג'יהאד האיסלאמי יגיב בעוצמה רבה יותר - ולכן גם ההנחיות המחמירות של פיקוד העורף.

"ועדיין, היתה טעות בחומרת המגבלות שהוטלו על גוש דן כתוצאה מאי הבנה והיא תוקנה" כאמור. "ההנחיה שיצאה היתה 'לא לצאת למקומות עבודה שאינם חיוניים', היא תוקנה לכך שניתן לצאת למקום עבודה שבהם יש מרחב מוגן".

יהושוע צייץ כי "התיקון לא עזר, וחצי גוש דן הושבת".

גוש דן מצב חירום מרחב מוגן ידיעות אחרונות בהאא אבו אל-עטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד