י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזמר החסידי שר את ההמנון

הנשיא טראמפ לחרדים: "ביבי וכולם רבים" • צפו

אחרי חודשים של תכנונים חשאיים, בשעות הצהריים התקיים אירוע הצדעה מיוחד בהשתתפות כמאה חרדים והנשיא טראמפ בניו יורק. הנשיא נשא נאום מחבק ליהודים, המנחה בירך 'שחלק מחכמתו' והזמר החסידי בערי וועבר נבחר להנעים בקולו • צפו בתיעוד מהאירוע הסגור

הנשיא טראמפ לחרדים: "ביבי וכולם רבים" • צפו
טראמפ לוחץ את ידי המנחה החרדי צילום: באדיבות המצלם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השתתף בצהריים (שלישי) באירוע מיוחד, בו השתתפו יותר ממאה חרדים תושבי ניו יורק, כאשר הזמר החסידי בערי וובר הנעים את אוזנו של הנשיא והמשתתפים.

פרטי האירוע היו חסויים וכל התכנון התנהל בחשאיות מתחת לרדאר התקשורתי במהלך החודשים האחרונים. ואירוע היה חגיגי ומכובד מאד, והפך לנושא חם בתקשורת האמריקאית.

אחד המארגנים אמר לאתר Yeshiva world news, כי האירוע אינו מאורגן על ידי ארגון יהודי כלשהו, ​​ואף ארגון יהודי רשמי לא עומד מאחוריו, והוא נעשה אך ורק על מנת לתת את ההזדמנות להודות לנשיא על יחסו ליהודים מטעם הקהילה היהודית. האירוע נערך ואורגן על ידי הפילנתרופ לואי (לייזר) שיינר ממונסי, ניו יורק.

רבים מהאורחים שהגיעו, הם מהענף של עסקי בתי האבות. לא ידוע על מספר מדויק של מוזמנים, אך השמועה בקרב המוזמנים והקהילות היהודיות, כי האירוע היה בכדי לגייס מיליונים לקמפיין הבחירות המחודש של הנשיא לבחירות שיתקיימו בשנה הבאה - 2020 לנשיאות ארה"ב.

מנחה האירוע בירך את הנשיא טראמפ בברכה המיוחדת "ברוך שחלק מחכמתו לבשר ודם" והסביר למשתתפים ולנשיא את משמעות הברכה. קהל המשתתפים הריע לנשיא כשהנשיא נכנס לאולם.

כאמור הזמר החסידי בערי וועבר ומקהלה חסידית הנעימו את הטקס, כאשר וועבר ביצע את ההמנון הלאומי האמריקאי וגם את 'אני מאמין'. הרב יוסף יצחק ג'יקובסון נשא דברי סיום. בשיאו של האירוע נשא הנשיא דונלד טראמפ נאום מחבק ואוהב ליהודים.

בנאומו שנמשך כ-6 דקות אמר טראמפ, "אני עם תמיכה גדולה בישראל, 98 אחוז, איזה מן מערכת יש בישראל של בחירות, ביבי וכולם רבים ורבים שם, אצלנו יש מריבות מסוג אחר, לפחות אנחנו יודעים מי הבוס, כל כך הרבה בחירות יש שם, ואף אחד לא נבחר, אני רוצה להודות ללואי שיינר על האירוע הזה, יש בישראל עכשיו מצב מיוחד, אני חייב לדבר על ישראל, אחרת יגידו לי "איזה לא מנומס זה לא לדבר על ישראל".

הוא הזכיר לנוכחים, "נתתי לישראל את השגרירות בירושלים, אני קיימתי הבטחות של כל הנשיאים לפני, קיבלתי עשרות שיחות ממנהיגים ונשיאים שלא להעביר את השגרירות, מלכים אמרו לי אתה לא יכול לעשות את זה, לא עניתי להם כי לא רציתי להגיד להם, לא, אז פשוט לא לקחתי את השיחות שנכנסו אלי, אמרתי להם שאני אחזור אליהם כי אני מאד עסוק, אמרתי להם אחר כך שאני מצטער, לא יכולתי לדבר איתם, אבל השגרירות עברה, וזה כבר מאוחר מדי לשנות משהו".

דונלד טראמפ בערי וועבר שחלק מחכמתו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד