י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההסלמה בדרום בעיני העולם

תמיכה חוצת יבשות: "זהו ירי חסר אבחנה"

מדינות בעולם יוצאות להגנת ישראל על פעולתה בעזה ומאידך מגנים את תוקפנות ארגוני הטרור בעזה ומי הן המדיניות שבחרו בהודעה לקונית או החליטו שלא לקחת צד

תמיכה חוצת יבשות: "זהו ירי חסר אבחנה"
פלאש 90

תמיכה מהעולם ועמידה לצידה של ישראל. בתוך המתיחות הביטחונית השוררת ברוב חלקי המדינה, ישראל מקבלת גיבוי וחיזוק מכמה מדינות בעולם על החיסול והמשך הפעילות ברצועת עזה.

‏סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר כי "ארצות הברית מגנה את ירי הטילים על אזרחים ישראלים". והאשים את הצד השני, "חמאס והג'יהאד האיסלאמי מעדיפים אלימות על פני שיפור חייהם של תושבי עזה. תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

‏סבסטיאן קורץ קנצלר אוסטריה הנבחר התייחס למצב הבטחוני בישראל וניצב גם הוא לצידה, "בשעות הקשות הללו מחשבותיי עם כל הישראלים שנאלצו לחפש מחסה במקלטים בגלל התקפות טילים מתמשכות ללא הבחנה מצד עזה שאני מגנה לחלוטין, לישראל יש כל זכות להגן על אוכלוסייתה האזרחית ולהגן על עצמה".

שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד פרידמן הטיל גם הוא את האשמה על הטרוריסטים: "ארגון הג'יהאד האסלאמי שנתמך על ידי איראן שוב תקף את ישראל ומשגר מאות טילים לעבר אזרחים. אנו עומדים לצד ישראל חברתנו ובת בריתנו ברגע קריטי זה, תומכים בה ובזכותה להגן על עצמה בסיום ההתקפות הברבריות עליה".

גם שגרירת גרמניה בישראל גינתה את ירי הטילים על ישראל. "ממשלת גרמניה מביעה דאגה רבה על המצב בישראל וברצועת עזה", כתבה השגרירה סוזנה ואסום ריינר וציינה כי "לאחר מבצע ישראלי נגד מנהיג ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי שוגרו בשעות האחרונות מעל 150 רקטות מעזה על ערים ישראליות. אנו מגנים בחריפות את ירי הרקטות. אין הצדקה לאלימות נגד חפים מפשע".

"אני מאוד מודאג מהמצב הביטחוני המתפתח בישראל כולל ירי הרקטות", אמר שגריר שבדיה, מגנוס הלגרן והוסיף לגנות, "זהו ירי חסר אבחנה של רקטות וזה בלתי מקובל וחייבים לגנות אותו, צריכים להגן על כל האזרחים".

המתמודד לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, מסר כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מכל מתקפת טרור: "זה בלתי נסבל שאזרחי ישראל חיים תחת פחד מתמיד. זאת הסיבה לכך שהממשל האמריקני תמך במערכת כיפת ברזל מצילת החיים", אמר ביידן.

לעומת זאת, בבריטניה קראו לתמוך במאמצי האו"ם להביא להפסקת הלחימה בין הצדדים: "אנו מודאגים עמוקות מההסלמה בעזה. בריטניה מגנה את ירי הרקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית. כל התקפה שמכוונת נגד אזרחים אינה חוקית ואינה מוצדקת. אנו קוראים לכל הצדדים לעצור במהירות את ההסלמה ולתמוך במאמצי האו"ם להפסקת הלחימה".

שגרירות צרפת מסרה הודעה לקונית: "אחנו מגנים את ירי הרקטות מרצועת עזה הבוקר וקוראים לכל הצדדים להביא לרגיעה".

הסלמה בדרום סגן הנשיא מייק פנס דיוויד פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד